יבול שיא
הרפת והחלב
ירון בלחסן 1

על חודו של קול – כך נבחר ירון בלחסן לתפקיד מנכ"ל ארגון מגדלי פירות

4 דק' קריאה

שיתוף:

“אקח איש מקצוע שיופיע בתכניות טלוויזיה, יציג את העמדות שלנו ויבהיר לעם ישראל שהחקלאים אינם שודדי המדינה“ • בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי פירות קובע כי יפעל לקידום סימון של “תוצרת הארץ“ על תוצרת חקלאית טרייה

משה (בוגי) יעלון שאף שהצנחן ירון בלחסן ייצא לקורס קצינים כי ראה בו דמות מופת להימנות עם שורת המפקדים בצבא ההגנה לישראל. אלא שלירון לא נותרו ברירות: אם לא ישוב למושב הולדתו אחרי השירות הסדיר, אין סיכוי שיזכה לנחלה חקלאית משלו. ומכיוון שירון הוא חקלאי בלב ובנפש, הוא לא היסס לרגע. סיים את השירות הצבאי ושב הביתה. לאורך שנים רבות אחז ירון בשורה של תפקידים ציבוריים במגזר החקלאי ועל כך עוד נפרט בהמשך, אולם ניסיונו רב השנים לא הכין אותו למאבק הדרמטי שאותו ניהל בדרכו להיבחר כמנכ”ל ארגון מגדלי פירות בישראל.
“הצגתי מועמדות לתפקיד והיה ברור לי שאני לא יחידי. היו עוד שניים ששאפו להיבחר: רן שוסטרמן ממושב לימן בגליל המערבי ועופר אריאל מקיבוץ בית העמק”.
בקומה 1- בבניין תנועת המושבים בתל-אביב התרכזו ובאו עשרות חברי מזכירות ארגון מגדלי הפירות. המספר המדויק של החברים 64. כשנספרו קולות הבוחרים התברר ש-56 מהם השתתפו בהצבעה.
דני עטר יושב ראש הקרן הקיימת פעל מאחורי הקלעים לבחירתו של רן שוסטרמן לתפקיד. נודע לנו שלעטר היה עניין מיוחד בנושא הזה. רן שוסטרמן נאבק בבחירות האחרונות להשתלב ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ישראל כשהוא נעזר בדני עטר, אך המאבק לא צלח. דני עטר לא ויתר וביקש לעזור לחברו רן שוסטרמן בבחירות לראשות ארגון מגדלי פירות ושלח נציג מטעמו לעשות נפשות ביום הבחירות.
“המאבק היה דרמטי ומותח מהרגע הראשון” מציין ירון בלחסן. התוצאה הסופית אכן העידה שזה היה קרב של ממש. בירון בלחסן בחרו 22 מחברי המזכירות. ברן שוסטרמן בחרו 21חברי מזכירות. עופר אריאל קיבל 13 קולות בלבד.

קודם שהחלה ההצבעה התעניין המנכ”ל היוצא של הארגון, יצחק (איציק) כהן אצל היועץ המשפטי עו”ד עמית יפרח, מה יקרה אם שני מועמדים יקבלו מספר קולות זהה. יפרח בדק את התקנון והתברר כי במצב של תיקו ההכרעה תיפול בהטלת מטבע! איציק כהן אמר לנו שהוא התפלל שכך לא יקרה כי אוי להכרעה בהטלת מטבע, זה

אגב, קודם שהחלה ההצבעה התעניין מנכ”ל מנכ"ל ארגון מגדלי פירות היוצא של הארגון, יצחק (איציק) כהן אצל היועץ המשפטי עו”ד עמית יפרח, מה יקרה אם שני מועמדים יקבלו מספר קולות זהה. יפרח בדק את התקנון והתברר כי במצב של תיקו ההכרעה תיפול בהטלת מטבע! איציק כהן אמר לנו שהוא התפלל שכך לא יקרה כי אוי להכרעה בהטלת מטבע, זה הרי לא משחק כדורגל…
ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי פירות החדש כך מתברר החליף פעמיים את איציק כהן בתפקידים ציבוריים. לראשונה, כמזכיר המושב רמות נפתלי, ששניהם חברים בו, ובפעם השנייה בבחירה הדמוקרטית לראשות ארגון מגדלי פירות.
בריאיון ראשון לתקשורת עם היבחרו סיפר לי ירון בלחסן ש”לילות שלמים לפני הבחירה ובלילה שאחרי הבחירה לא הצלחתי להירדם. עז רצוני היה לנצח ולזכות בתפקיד כי בידי שפע של נושאים שאני מבקש לטפל בהם”.
אחרי חפיפה עם איציק כהן יחל ירון בלחסן בתפקידו.
“זה מקום עבודה בריא, אני אלמד אט אט את ההתארגנות של הגוף הזה, את הניהול הפנימי ואצא לדרך”.
ה”אני מאמין” של ירון בלחסן סדור היטב:
1. לחזק את תדמית הארגון, להרחיב את החשיפה לתקשורת.
2. לקיים סיורי שטח רבים ולחזק את אמון המגדלים בארגון.
3. פער התיווך שקיים בין המגדל בשער המשק למחיר הנמכר ברשת השיווק.
4. “אקח איש מקצוע שיופיע בתכניות טלוויזיה, יציג את העמדות שלנו ויבהיר לעם ישראל שהחקלאים אינם שודדי המדינה”.
5. עובדים זרים. “התאילנדים הם כוח עבודה מקצועי וכוח עבודה זר מקצועי הוא גורם יצרני ברווחיות החקלאי. הגענו למצב שתאילנדי משתכר פי אחד וחצי מעובד ישראלי וצריך לטפל בנושא הזה. אגרות מושתות על החקלאים וישנם מגדלי פירות שאינם משלמים למועצת הצמחים וזה עוד נושא שחובתי לטפל בו”.
בלחסן קובע כי יפעל לקידום סימון של “תוצרת הארץ” על תוצרת חקלאית טרייה מישראל. “מטרתנו להגן על הצרכן” דברי בלחסן. והוא מסכם: “אני מעתה זמין לעבודה, יש בי המון מרץ ואם יהיה צורך אפעיל קסם אישי. אפעל לשפר את תשלום דמי הארגון”.

גילה מעשי שחיתות וגניבה באחד המושבים

ירון בלחסן בן 54. נולד וגדל במושב רמות נפתלי. נשוי למיכל ואב לשלושה. הוריו ממייסדי היישוב. ירון הוא בעל נחלה ומשק חקלאי שבו מטעי אגסים וכרם יין. זה 8 שנים הוא חבר מזכירות ארגון מגדלי פירות ופעיל בתחום החקלאות בכלל ובענף הפירות בפרט. שימש מזכיר וגזבר המושב רמות נפתלי ויושב ראש הוועדה החקלאית במועצה האזורית מבואות חרמון. היה יושב ראש בכמה ועדים ממונים במספר ישובים ועד לבחירתו הוא יושב ראש ממונה במושב שפר.
בעבר שימש מזכיר ומשווק פרי באגודה החקלאית השיתופית “חקלאי קדש” ומזכיר חוץ במושב אמירים. ירון בלחסן כיהן כחבר בהנהלות ובתאגידים של יקבי רמת הגולן, מים בגליל, מט”י גליל עליון, חבר מליאה במועצה האזורית מבואות חרמון.
אחיו, רב-סרן איתן בלחסן שהיה מפקד סיירת הצנחנים, נהרג בלבנון בשנת 1999 בן 30. היה קצין מוערך ומועמד לתפקידים בכירים בצה”ל. מול ביתם של ההורים של איתן הוקם בשעתו מצפה הנצחה שפניו אל המקום שבו איתן נהרג בלבנון. לירון עוד אח יואב (52) שהיה סגן מפקד פלוגה בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים ואחות – אסנת.
נודע לנו שבאחד מתפקידיו הציבוריים היה יושב ראש ממונה במושב מסוים ובמהלך תפקידו גילה פרשות שחיתות חמורות וגניבה מהקופה הציבורית. על כך היתה חקירה והמסקנות נפרשו על פני 80 עמודים.

מכתב פרידה של איציק כהן

חברי הנוטעים ובמגזר החקלאי בישראל, אני מסיים שש שנים כמנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל. ברצוני להודות לחברי הארגון על האמון שנתנו בי ולכולם על העבודה המשותפת.
השנים האחרונות היו מאתגרות לענף הפירות הישראלי. בנוסף למאבקים הקבועים שאנו נאלצים לנהל אל מול היבוא, מגבלות המים, הסיוע הממשלתי והבטחת עובדים לענף, התמודדנו עם שרי חקלאות שלא ראו אל מול עיניהם
את צרכי החקלאים והחקלאות. לצערי, נאלצנו להגיע לעימותים בבתי המשפט כדי להבטיח את זכויות החקלאים. אני מאמין שלא כך הדרך להתנהל במגזר החקלאי ומקווה שהעתיד יהיה שונה. אני גאה במיוחד בסיום ההתדיינות ארוכת השנים על פיצוי החקלאים בהפרשי הצמדה וריבית בגין נזקי הטבע שחווינו בתחילת שנות התשעים. הפיצוי שקיבלו החקלאים, בהיקף של 50 מיליון שקל, איפשר לרבים מהם להשקיע ולהרחיב את המשקים, להחזיר חובות ולחזק את איתנותם הכספית. האתגרים בפני הארגון היו לא רק חיצוניים אלא גם בתוכנו, עם חילוקי הדעות ביחס לצורך בשימור המערכות הארגוניות של המגזר החקלאי. סברתי בכל השנים, ואני חושב גם כעת, שאחדות החקלאים וניתוב תקציבים ציבוריים למטרות כמו המחקר החקלאי הכרחיים להמשך קיומה של החקלאות במתכונת הנוכחית. כמובן שיש לערוך שינויים והתאמות, אולם ויתור על כלים חשובים אלו יותיר חלל שספק אם ניתן יהיה למלא.
ביקשתי לסיים כעת את כהונתי כדי לאפשר למחליפי להיערך כראוי לוועידת הארגון שתערך בשנה הבאה, ולהתחיל בבניית מערכת היחסים עם הכנסת והממשלה שייבחרו. אני מאחל לו ולכולנו ששר החקלאות החדש שייכנס לתפקיד והנהלת המשרד יהיו קשובים לצרכי החקלאים ויעבדו בשיתוף פעולה פורה עם התנועות והארגונים.

זוהי פרידה מהתפקיד, אך לא מכם. אמשיך ללוות את ענף הפירות כחבר במזכירות ולהיפגש עמכם באירועים ובסיורים.

איציק כהן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן