יבול שיא
הרפת והחלב
אשכול רשויות כנרת

אשכול רשויות כנרת עמקים יצא לדרך

2 דק' קריאה

שיתוף:

במעמד מנכ"ל משרד הפנים וראשי רשויות מ-15 רשויות הושק אשכול כנרת עמקים בסימן: 'יוצרים שותפות, לוקחים אחריות'

באירוע חגיגי שנערך בכפר 'נהר הירדן' במעמד מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן ואנשי משרדו, ראשי רשויות ועשרות משפיעים מחמש עשרה רשויות הושק אתמול אשכול כנרת עמקים בסימן: 'יוצרים שותפות, לוקחים אחריות'.
יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות ויו"ר האשכול אמר: "בשנה הקרובה נעסוק בגיבוש תמונת העתיד, יצירת החזון האזורי המשותף וגיבוש תוכניות לשנים הקרובות. אנו רואים בכם, היושבים כאן הערב – קבוצת משפיעים נבחרת ומחויבת, שתיקח אחריות משותפת לתהליך כולו. לפעול בשיתופי פעולה רב תרבותיים ורב מגזריים, להניע צמיחה ופיתוח כלכלי חברתי ולקדם את החיבור הישראלי שיבטיח עתיד טוב יותר לילדינו ולדורות הבאים."
מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים אמר: "יש כאן חבל ארץ אדיר עם פוטנציאל אדיר. גם אנשים, גם תשתיות וגם משאבים, ואנחנו לא מחכים. אנחנו לוקחים על עצמנו אחריות. יש כאן נציגים רבים ממגזרים שונים וכולם מבינים זאת. ראשי הרשויות הם המנהיגות האמיצה וכולנו רוצים קהילה משגשגת, אופק לילדים שלנו, יכולת להנות משגשוג הכלכלה הישראלית, לדאוג לסביבה שלנו, לטבע, ולמשאבים ולחיות בביטחון."
אלי מאירי, מנכ"ל האשכול, הציג את מטרותיו האסטרטגיות: פעולה בתחום האסטרטגי – לשינוי והשפעה על סדר העדיפות של המדינה, בהשקעות תשתית כמו רכבת מהירה ובי"ח שיקומי, פיתוח מנועי צמיחה כלכלים – התיירות ותחומי האגרו-טק והווטר-טק, ופיתוח שירותים אזורים משותפים.

מאירי אמר שיתקיימו מפגשים של השותפים לתהליך שבהם יתרחשו תהליכי למידה ובדיקה שיכללו גם סיורים ללמידת פרויקטים, הצלחות והשראה.
חמש עשרה רשויות שותפות לאשכול הרשויות החדש: גליל תחתון, טבריה, עמק הירדן, עמק המעיינות, כפר תבור, אל בטוף, בועיינה נוג'ידאת, בית שאן, טורעאן, כפר כמא, מגדל, מראר, עילבון, יבנאל, ושיבלי-אום אל ג'אנם. שטחו 766,000 דונם וחיים בו 195,200 תושבים. באירוע השקה לקחו חלק כ 130 משפיעים מהרשויות המקומיות, מגופים ציבוריים, מהמגזר העסקי והחברתי, שלב ליבו היה מפגשים סביב ארבעה תחומים מרכזיים: פיתוח כלכלי, תיירות, פיתוח חברתי ופיתוח סביבתי. הוצגו מודלים אזוריים והצלחות מהארץ ומהעולם וכן הועלו על ידי המשתתפים אתגרים אזוריים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן