יבול שיא
הרפת והחלב
אפיקים לשירות הציבורי

אפיקים לשירות הציבורי – תכנית מנהיגות ייחודית למגזר משרתי הציבור

3 דק' קריאה

שיתוף:

ממשיכים לייצר עתודות לשירות הציבורי בישראל:  בשבוע שעבר נפתח המחזור השני של "אפיקים לשירות הציבורי" – תכנית מנהיגות ייחודית להכנה למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים, מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ובשיתוף אגף 'עתודות לישראל' במשרד ראש הממשלה. 22 צעירים וצעירות המגיעים מהגליל העליון ועד הערבה הגיעו למפגש הפתיחה החגיגי. במהלך התוכנית יחשפו המשתתפים והמשתתפות למגוון האתגרים וההזדמנויות שבשירות הציבורי ויבחנו האם הם מעוניינים לנסות ולהיכנס אליו

אפיקים לשירות הציבורי, מדובר באחת מתוכניות המנהיגות אותן מפעילה רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית. מטרת התוכנית היא לחשוף את הצעירים והצעירות לשירות הציבורי ולמגזר משרתי הציבור, ולהגביר את המוטיבציה להשתלב בעשייה הציבורית. במהלך התוכנית יחשפו המשתתפים והמשתתפות למגוון האתגרים וההזדמנויות שבשירות הציבורי וינסו להבין האם הם רוצים לממש את הזכות להיות משרתי ציבור ולהשפיע על החברה הישראלית ולהוביל שינוי שיוביל לחברה צודקת ושוויונית יותר.

בין הנושאים השונים שיילמדו בתוכנית: סוגיות ליבה בחברה הישראלית, יסודות המנהל הציבורי, ממלכתיות ושירות המדינה, השלטון המקומי, השלטון המרכזי, התנועה הקיבוצית – עבר, הווה ועתיד, אתגרי התנועה הקיבוצית, מפגש חשיפה לתוכניות הצוערים ודרכי כניסה לשירות הציבורי, כלים לשינוי מדיניות וכלים לפיתוח אישי. בסיום התוכנית, המשתתפים ייצאו עם סל כלים וידע שיאפשר להם לבחור האם ברצונם להשתלב ולהתפתח בעמדות השפעה והובלה בשירות הציבורי.

את הקבוצה ינחה במהלך התוכנית רגב אבנר, חבר ברשת הצעירים ובעצמו בוגר תואר שני של תוכנית "צוערים לשלטון המקומי" אשר עובד כיום בחברה הכלכלית כפר קאסם בתור מנהל מחלקת פיתוח עסקי. הרכב הקבוצה מגוון, וגם בקרב הקיבוצניקים יש משתתפים אשר מגיעים מקיבוצי הגליל העליון לצד קיבוצניק מגרופית שבערבה.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית פתחה את מפגש אפיקים לשירות הציבורי: "לפני שמונה חודשים פתחנו את המחזור הראשון של התוכנית עם הרבה חששות ותהיות, אבל הנה אנחנו כאן איתכם פותחים כבר את המחזור השני. אחת מהמטרות המרכזיות שהצבנו לעצמנו במסגרת הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה, היא השתלבותם של צעירות וצעירי התנועה במגזר משרתי הציבור, מתוך ראייה שהוא מאפשר התברגות בעמדות מפתח להובלה והשפעה על החברה הישראלית.

אתם היום מצטרפים לעוד צעירות וצעירים שבחרו לא לשבת בבית, באזור הנוחות ולחכות שיהיה שינוי במדינה, אלא לקחת אחריות, ללמוד ולרכוש כלים שיסייעו לכם ולנו להוביל שינוי. כולי תקווה שהתוכנית תפתח בפניכם רצון ועניין להשתלב בשירות הציבורי מתוך תפיסת אחריות ומנהיגות כלפי מדינה. וכמובן שתראו בתנועה הקיבוצית בית ופלטפורמה למימוש רעיונות ויוזמות."

אפיקים לשירות הציבורי

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "החלטנו שהגיע הזמן להכיר בעובדה שהקימו פה מדינה לפני 71 שנה. אנחנו בתנועה הקיבוצית עושים מאמץ להשתלב ולהשפיע בכל מקום, כולל בהשתלבות בהובלה של הדרג המקצועי בשירות הציבורי. אנו רואים חשיבות רבה להיות במקומות שבהם  מתקבלות ההחלטות – כי אם אתה לא שם אתה לא קיים. מאחל לכם בהצלחה ומקווה לראות כמה שיותר מכם בתפקידים ציבוריים משפיעים בעתיד."

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "תמיד מרגש לפתוח מחזור נוסף של תוכנית כזו. המושג "משרתי ציבור" הוא לא סתם בעיני. יצא לי לא מעט פעמים לעבוד מול הממשלה, וזה לא תמיד היה לי פשוט. תהיה לנו זכות אם נוביל למהלך שבו נביא לקצה של השירות הציבורי את האנשים הטובים ביותר שלנו. מקווה שבסוף הדרך נפגוש את חלקכם בשירות הציבורי או במקום משפיע אחר." בתום שלב הברכות, ולאחר שכל אחד הציג את עצמו, התחלקו המשתתפים לקבוצות קטנות לצורך היכרות מעמיקה יותר אחד עם השנייה בפעילות בסגנון "ספיד דייט".

בחלק האחרון הגיע לשיחה חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן) מגבעת חיים איחוד, וסיפר על הדרך שלו אל החיים הציבוריים והחשיבות שהוא רואה בכניסה לשירות הציבורי ובפעילות בו. בין היתר הוא אמר: "המפגש איתכם הוא הכי לא מובן מאליו בעיני. בשנים האחרונות ישבנו במספר רב של פגישות כדי לחשוב מה יכולה לעשות התנועה הקיבוצית בתחום הצעירים בקיבוצים. אתם מצטרפים לתנופה האדירה שמתרחשת בהובלת אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה. זה לא חשוב מאיפה כל אחד בא, אלא רק זה שאתם ביחד עכשיו. אם צעירים כמוכם לא ייכנסו לבוץ של השירות הציבורי וישפיעו, מישהו אחר יקבל את ההחלטות בשבילכם."

במפגש השתתפו גם נציגי אגף עתודות לישראל שברכו על פתיחת המחזור השני והדגישו את ההזדמנות שהתוכנית מעניקה למשתתפים/ות להיכנס לשירות הציבורי, תוך מתן דגש על ידע, כלים והבנה איך נכנסים אליו.
'עתודות לישראל' היא תכנית אסטרטגית לאומית, השואפת לתרום לשגשוג מדינת ישראל על ידי שיפור מגזר משרתי הציבור בישראל, המונה יותר ממיליון עובדות ועובדים, באמצעות משרתי ציבור המייצגים את שונות ומגוון האוכלוסיות בישראל ופועלים יחדיו במקצועיות, בערכיות, בממלכתיות, במוכוונות לאזרח, לטובת הכלל ובתכנון ארוך טווח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן