יבול שיא
הרפת והחלב
דעות

דעות: במי לבחור להנהגת התנועה הקיבוצית

3 דק' קריאה

שיתוף:

במי לבחור להנהגת התנועה הקיבוצית: כן! אני תומך בבחירתו של ליאור שמחה למזכ״ל התנועה הקיבוצית.

במי לבחור להנהגת התנועה הקיבוצית: כמי שמכיר את התנועה ומוסדותיה שנים רבות וכן מכיר את ליאור מקרוב, אני מאמין שזה מה שנחוץ לנו, חברי הקיבוצים, היום בהנהגת התנועה – אנרגיות חדשות, יזמות, אור בעיניים, רעב לעשות, לשנות, להפוך את התנועה לרלוונטית יותר לקיבוצים ומקור של גאווה לחברי הקיבוצים, גאווה להיות ״קיבוצניק״!

ב״קמפיין״ כנגד ליאור מוטח שוב ושוב נגד ליאור על כך שהוא צעיר וחסר ניסיון מול ״מנהיגות עם ניסיון״. לא אגיד מילה אחת כנגד ה"מנהיגות עם הניסיון", אך היום אנחנו צריכים משהו אחר, לא עוד מאותו הדבר. כל מי שמתחיל, בראשית דרכו הוא חסר ניסיון, אך אם יש לו יכולת, זה העיקר! הניסיון הולך, מצטבר ומתווסף.

לא חסרים מנהיגים, יוצרים ומשני עולם שיצאו לדרך ״חסרי ניסיון״ ועמדו בהצלחה במבחן העשייה, כך אני יודע ומאמין יהיה גם ליאור. תשאלו אותי: ״ומאיפה אתה מביא את הביטחון״? אספר כאן את סיפור היכרותי עם ליאור: לפני חמש שנים אני מקבל טלפון מליאור, שלא הכרתיו קודם לכן, וכן לא את קיבוצו נצר סירני: ״איציק נבחרתי ליו״ר הקיבוץ, אני רוצה שתבוא לעזור לי״. נפגשנו. פגשתי בחור צעיר, עם להט בעיניים, תשוקה לעשות, לשנות, להעיף את הקיבוץ קדימה. זה מצא חן בעיני. הצטרפתי. נצר סירני בתחילת כהונתו של ליאור הייתה במצב משברי כמעט בכל תחום, כלכלי, חברתי, מאבק בין דורי, בקיצור, אתגר לעשייה. בתום חמש שנים הקיבוץ במקום אחר – קולט את הבנים לחברות מלאה, בונה מאה יחידות דיור חדשות, משלם פנסיה גבוהה לוותיקים, פעילות חברתית ותרבותית ענפה ועל הכל שורה רוחו ומנהיגותו של ליאור. את אמונו של הציבור ותמיכתו קיבל ליאור בבחירתו לאחרונה לקדנציה נוספת ברוב של 80%, רוב מרשים. למרות זאת, וברוב מרשים, אישרה אסיפת הקיבוץ את מועמדותו של ליאור להנהגת התנועה: ״תעשה בתנועה את המהפך שעשית אצלנו״. זוהי ברכת נצר סירני לליאור.

אני מצרף את קולי, את ניסיוני ואת אמונתי: זה מה שאנחנו צריכים היום בתנועה, מנהיג צעיר, עם להט בעיניים, יכולת ביצוע ומנהיגות, עם סכין בין השיניים שילחם על זכויותינו מול פקידים ומוסדות המדינה, שיגדל ויעשה לנו חברי הקיבוצים ולתנועה את אשר עשה לקיבוצו ולחבריו בנצר סירני, שנהיה גאים להיות שייכים לתנועה צומחת גדולה וגדלה, מחנכת דורות חדשים של בנים ממשיכים, תומכת ומחנכת תנועות של נוער מגשים בארץ ובעולם.

איציק בדר, גבעת חיים מאוחד

האם התנועה רלוונטית גם היום? כן, כן, וכן

בשבוע שעבר היה אמור להתקיים כנס החינוך של התנועה הקיבוצית. יומיים מרוכזים של מפגש מקצועי וחברתי שלנו, אנשי החינוך בתנועה, בקיבוץ נחשולים. התיק היה כבר ארוז אך עם שחר לפני שנסענו, החלו לעוף הטילים מעזה. לנו היה ברור שלא נוכל להגיע לכנס. ילדים, אזעקות, משפחה, מערכת שלמה שצריך לטפל בה.
כמה שמחנו לשמוע כי מזכ"ל התנועה ניר מאיר וראשת אגף החינוך דבי בראס החליטו לדחות את הכנס בשל האירועים הביטחוניים כדי שגם אנחנו נוכל לקחת בו חלק. ככה, בהחלטה קטנה, אך מורכבת, קיבלנו אנחנו בעוטף עזה את התחושה שלא מוותרים עלינו. ההחלטה הזו מצריכה רגישות ומנהיגות שרואה גם את התמונה הכוללת וגם אותנו  – הנשים והאנשים.

לאחרונה שמעתי מישהו שתוהה מה תפקידה של התנועה הקיבוצית והאם יש לה עדיין תפקיד בחיי הקיבוצים. ובכן לנו, חברי הקיבוצים בעוטף עזה התשובה ברורה. כן, כן, כן. התנועה הקיבוצית נוכחת כאן למעננו, נוכחת בחיינו ונותנת לנו את התחושה הכל כך משמעותית שאנחנו לא לבד בהתמודדות הביטחונית והחברתית המורכבת שנכפית עלינו ושיש תנועה שלמה שעומדת מאחורינו.

אני מכירה את ניר באופן אישי. בשמונה שנים האחרונות אני מנהלת את הגיל הרך בקיבוץ. כשנכנסתי לתפקיד, ניר מאיר שימש כיו"ר הקיבוץ ועל כן אני יודעת להעיד על יכולותיו ממקור ראשון. הייתי עדה להשפעתו החיובית בניר עם, את הבנתו את צרכי החבר הבודד ומנגד את דרישות המערכות האירגוניות והפיננסיות. הבנה אירגונית זו לצד הרגישות החברתית סייעה לנו ליצור מערכת קיבוצית מתחדשת, יציבה וחזקה ומעל הכל אפשרה לעשרות משפחות חדשות להיקלט בניר עם.

בחושיו החדים זיהה ניר את הכוחות החברתיים והארגונים בניר עם ומינף אותם למשאב חיוני המתקיים גם היום בקיבוץ. ריכוז של חברים מוכשרים בעלי יכולת לתרום ולמצב את הקיבוץ כישוב משגשג וכל זה בצל איום ארוך ומתמשך של טרור ביטחוני מכיוון עזה השכנה. כחברת הנהלה הייתי עדה לאמונתו הבלתי מתפשרת בזכותנו לגדול כישוב ואת המאבק שלו לממש את הדברים למציאות.
כמנהלת מערכת זכיתי לאמונו ולהקשבתו ובעיקר לגיבוי המלא שנתן בי. ניר האמין, שאנו, חברי הקיבוץ חייבים להיות מעורבים בהחלטות ובנשיאת תפקידים משמעותיים אצלנו בבית. הוא קידם צעירים וצעירות לעמדות מפתח וליווה אותנו לאורך כל הדרך. כך הוא עושה גם כיום בתנועה.

הכרתי איש עם חזון, שמציב יעדים, מקיים את החלטותיו ודואג לבצעם. הכרתי מנהיג שיודע לראות רחוק מצד אחד אבל רואה ויודע לטפל גם בצרות היומיום. מנהיג שיודע לקבל החלטות אבל אוהב לעבוד בצוות.
ניר מאיר הוא מנהיג המסוגל לראות כיצד פרטים (אנשים) משתלבים בחזון של קהילה ושל תנועה שלמה ומאמין כי יש בידה של התנועה הקיבוצית  להמשיך ולהיות מרכיב חברתי וכלכלי משפיע במדינת ישראל.
אין לי ספק שראייתו הרחבה, הניסיון רב השנים שצבר, היכרותו את הקיבוצים יחד עם המרכיבים האישיותיים  יסייעו ויחזקו את התנועה הקיבוצית כולה. תרומתה של התנועה הקיבוצית לקיבוצים בעוטף עזה בשנים האחרונות גדולה וחשובה ויקרה לליבנו. ניר מאיר היה שם תמיד בשבילנו וכעת אנחנו נהיה שם בחזרה לצידו כדי שיוכל להמשיך ולהוביל את התנועה הקיבוצית. כולנו רק נרוויח מכך.

עמית וייץ, ניר עם

להחריג עובדים זרים בחקלאות ביום הבחירות כעובדי הסיעוד

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן