יבול שיא
הרפת והחלב
משה נקש עובדים זרים כנס חצור סיעוד

סוגיית העובדים הזרים בסיעוד

2 דק' קריאה

שיתוף:

סוגיית העובדים הזרים בסיעוד: אל מפגשי הפורומים הקבועים של רכזי בריאות ורווחה, בצפון ובדרום, הצטרפו החודש רכזי גיל שלישי מהקיבוצים כדי ללמוד יחד ולהעמיק בסוגיות הקשורות להעסקה של העובדים הזרים בסיעוד

פעילי אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, עדי רמות ממחלקת הבריאות וארנון בוכבינדר הממונה על תחום הפנסיה, סיעוד ביטחון סוציאלי ורווחה לוותיקים, ממשיכים ומעמיקים את למידת העמיתים בתחומי הרווחה לגיל השלישי בקיבוצים. עדי רמות מסבירה: "כאשר בן משפחה מבוגר זקוק לטיפול ולסיוע במשך כל שעות היממה, משפחות רבות, גם בקיבוצים, שוקלות את האפשרות של העסקת עובד זר מהגופים המספקים עובדים זרים לסיעוד. המטפל השוהה בקביעות עם הזקן, מסייע לו בחיי היומיום ומאפשר קבלת עזרה שוטפת וזאת מבלי שהוא נאלץ לעזוב את ביתו ואת סביבתו האהובים והמוכרים".

בכובינדר מוסיף: "ההחלטה להעסקת עובד בביתו של החבר הוותיק אינה פשוטה עבור האדם ומשפחתו. היא דורשת התארגנות משפחתית, כלכלית ומבנית, ציפיות שונות, ומעל הכל – הכנסת אדם זר הביתה שעזב את ביתו ומשפחתו, אינו בקיא בשפה ובתרבות במקומית, ולא רגיל למזג האוויר ולאוכל".

סוגיית העובדים הזרים בסיעוד

אל המפגש הוזמן והגיע, איש המקצוע בעל המומחיות הרבה ביותר בישראל בתחום העסקת עובדים זרים – משה נקש, ראש מנהל ההתרים במנהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה.
נקש אומנם "מייצג" את המדינה, אך ברגישות המאפיינת אותו ובעזרת הידע הרב שצבר בתחום אותו הוא מלווה שנים רבות, הוא מכיר את כל הקשיים והלבטים שיש לאזרחים וותיקים ולבני משפחותיהם בכל הקשור להעסקת עובדים זרים בסיעוד. נקש הבהיר לנוכחים את החלק הפורמלי והחוקי של העסקת עובדים זרים בסיעוד, המצב הקיים ומגמות לעתיד. לאחר מכן דיברה ד"ר דבי בביס, סוציולוגית ואנתרופולוגית, שהכניסה את הבאות והבאים לתוך עולמם של העובדים הזרים בתחום הסיעוד, שכמובן אינם רק "מטפלים שקופים" אלא אנשים עם צרכים, רצונות, תחביבים, שאיפות וצרכים.

במפגש הצפוני שהתקיים בקיבוץ עין השופט, הגיעה גם תמר להב, מנהלת היחידה לקשישים הנמצאים בתהליך של ירידה קוגניטיבית ותפקודית במועצה האזורית עמק יזרעאל, שהציגה תוכנית ייחודית להכשרה ומעורבות של העובדים הזרים בסיעוד בתוך הקהילות. במפגש הדרומי, שהתקיים בקיבוץ חצור, שמעו ממלאי התפקידים בתחום ממיה מירקין, רכזת גיל שלישי, וחנן פרוינד, מרכז סיעוד – שניהם מקיבוץ חצרים – על גישה ייחודית  וכוללת להעסקת העובדים הזרים בסיעוד. בסיום היום, בשני המפגשים, קיימו המשתתפים דיון בו הועלו הדילמות השונות בהעסקת העובדים הזרים, כמו גם דוגמאות על שילובם של העובדים בקהילה. ותודה לקיבוץ עברון על סרטון "ריקוד הקלנועיות".

עדי רמות סיכמה: "במפגשי העמיתים של רכזי בריאות ורווחה, רכזי הגיל השלישי, רכזי צרכים מיוחדים ורכזי הביטחון הסוציאלי, הנערכים פעם בחודש גם בצפון וגם בדרום, אנו מעלים סוגיות שונות בהן אנחנו נתקלים במסגרת התפקיד המאתגר בתחום הבריאות והרווחה. זו הזדמנות לרענן את הידע הצבור, כמו גם ללמוד מניסיונם של אחרים".

"פנסיה בראש" משכה את עתירתה לבג"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן