יבול שיא
הרפת והחלב
שדה סולארי

משק אנרגיה, המועצה האזורית הגליל העליון והחברה לפיתוח הגליל, חנכו שדה סולארי בצפון

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברת האנרגיה המתחדשת של הקיבוצים, משק אנרגיה חנכה (22.03.) את השדה הסולארי הגדול ביותר בצפון הארץ בשטח של קיבוץ כפר בלום.

השדה, אשר נבנה בהשקעה של כ-36 מיליון ₪,  על גבי בריכת דגים שאינה פעילה עשרות שנים, יספק כ-10 מגה וואט של אנרגיה סולארית נקיה, שתימכר לרשת החשמל הארצית בתעריף 19.78 אג'.

משק אנרגיה, אשר נמצאת בבעלות הארגונים הכלכליים הגדולים של הקיבוצים המאגדים כ-280 קיבוצים, דיווחה לאחרונה על תוצאותיה הכספיות  לשנת 2020   גידול של 58% בפרויקטים בהפעלה מסחרית והמוכנים לחיבור, לצד גידול של כ-70% בפרויקטים בהקמה ולאחר זכיה במכרזים.

החברה נהנית מהקשר המיוחד עם המגזר הקיבוצי באופן שמאפשר לה לקדם פיתוח שדות בהיקף העולה על 1200 מגה ואט, גידול של כ-300% מאז הנפקתה.

חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה: "משק אנרגיה גאה לחנוך  את השדה הסולארי הגדול ביותר בצפון הארץ. אנו מייחסים חשיבות רבה להקמתם של מתקנים פוטו-וולטאיים בישראל, בכלל ובאזור הצפון, בפרט. 

מתקנים אלה יהוו תרומה משמעותית לכלכלת אזור הצפון בשל הפוטנציאל הרב הגלום בהם הן, בייצור אנרגיה ירוקה והן, בהפיכתם של שטחים שלא בשימוש לענף פעילות שיניב הכנסות עתידיות".

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון הודה  לכל השותפים בפרויקט ואמר: "הגליל הינו האזור היפה ביותר בארץ, ולא פשוט לשמור עליו ככזה. אנחנו חייבים בפיתוח כלכלי, תעשייתי והשקעה בחקלאות חכמה ותיירות, אך חובה לעשות כך בצורה חכמה.

פרויקט החשמל הסולארי בכפר בלום הינו דוגמה טובה, לקידום כלכלי בקיבוץ עם התחשבות בנוף. אני מודה לכל השותפים בפרויקט חשוב זה" אמר זלץ

אורי דורמן, יו"ר החברה לפיתוח הגליל: "התכלית שלנו כארגון אזורי, לפתח את האזור כלכלית ולדאוג לפרנסה, כחלק מהתפיסה והאסטרטגיה של החברה לפיתוח הגליל"

"בשילוב עם המערכות האחרות- כמו חקלאות, כאשר בתחום זה אנו מפתחים עם משק אנרגיה פיתוחים חדשים, התיירות, ושמירה על איכות הסביבה, בשילוב הבעלים שהם הקיבוצים והאזור. אני מודה לכל מי העושים במלאכה".

אביהו ביאלי, מנהל הקמת הפרויקט בכפר בלום: "אנו חונכים שדה סולארי של  114 דונם, מעל בריכות דגים שייבשו, המפיק כ-10 מגה וואט, וכבר פועל החל מהחודש האחרון ואינו מצריך טיפול רב.

הפרויקט הירוק, שהוקם בלוח זמנים קצר, מהווה מודל ודוגמה לשדות סולאריים שיקומו בקיבוצים נוספים. המכשול היחיד שעל חברת החשמל לטפל בו, היא כוח הקליטה של ייצור חשמל בסדרי גודל כאלו".

גרעין השליטה במשק אנרגיה מורכב מהארגונים הכלכליים של הקיבוצים בהם: גרנות; משקי הקיבוצים; משקי הנגב; משקי הדרום; משקי הגליל העליון; משקי עמק בית שאן ומשקי עמק יזרעאל.

ארגונים אלה, בחלקם גם מחזיקים במרבית המניות בתחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל – "דליה".

לחברה פרויקטים נוספים בשטחים שאינם שייכים לקיבוצים לרבות השדה הראשון שהוקם על אדמות הבדואים, באדמת שבט תראבין.

לכל כתבות אופק ירוק לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן