יבול שיא
הרפת והחלב
אגירת אנרגיה מסחרית

נחנך מתקן אגירת האנרגיה המסחרית הראשון בישראל

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברת בליליוס אנרגיה (BLEnergy) מקבוצת בליליוס מסמנת אבן דרך בשוק האנרגיה בישראל עם סיום התקנת מערכת האגירה המבוססת על הטכנולוגיה של חברת CATL וחברת Powin, בפרויקט אגירת האנרגיה של נופר אנרגיה בקיבוץ ניר יצחק – מתקן אגירת האנרגיה המסחרית הראשון בישראל

המערכת בעלת יכולת אגירה של 3.2 מגה ואט שעה, נחנך היום במעמד שר האנרגיה ובכירים ממשרד האנרגיה וחברת מנהל הרשת.  BLEnergy עתידה להתקין השנה מתקני אגירה בהיקף של עשרות מגה-ואט שעה ומתמודדת על חוזים בהיקף מאות מגה-ואט שעה בארץ ובאירופה

ניהול אנרגיה מבוזרת

האתגר הגדול ביותר העומד בפני משקי החשמל בישראל ובעולם הוא המעבר הדרמטי לאנרגיה נקייה ממקורות מתחדשים, ניהול רשתות חשמל משתנות וכניסה של יצור וניהול אנרגיה מבוזרת . הפתרון שהולך ותופס תאוצה משמעותית היא טכנולוגית אגירת האנרגיה.

חברת בליליוס אנרגיה (BLEnergy) מקבוצת בליליוס מסמנת אבן דרך חשובה בשוק האנרגיה החלופית בישראל כאשר סיימה להקים את מערכת האגירה בפרויקט שיזמה ובבעלות נופר אנרגיה. המערכת מובססת על טכנולוגית האגירה של יצרנית סוללות הליתיום איון המובילה בעולם CATL.  היקף האגירה הינו של 3.2 מגה ואט שעה.

הפרויקט נחנך היום (חמישי, 11 במרץ, 2021) במעמד שר האנרגיה, מר יובל שטייניץ, מנכ"ל משרדו אודי אדירי, דני בליליוס מנכ"ל קבוצת בליליוס, טל מונד מנכ"ל BLEnergy ומר עופר ינאי, מנכ"ל נופר אנרגיה.

מתקן אגירת האנרגיה המסחרית הראשון בישראל

לב המערכת הוא מערך של 3,300 תאי סוללה שיוצרו על ידי CATL, ומערך בקרה וניהול אנרגיה  של חברת Powin Energy, אחת מחמשת חברות האגירה המובילות בתחום. טכנולוגית האגירה של CATL ידועה כבטוחה והיציבה ביותר בקרב טכנולוגיות הליתיום איון, בעלת אורך חיים של כ 20 שנים.

מערך הסוללות תוכנן, סופק ויתוחזק על ידי BLEnergy מקבוצת בליליוס, הנציגה הבלעדית של CATL, עבור נופר אנרגיה. מוצרי CATL מותקנים במערכות אגירה בעשרות פרויקטים בהיקפים רחבים בארה"ב, אוסטרליה, אירופה, סין ועוד. CATL אף נחשבת לחברה בעלת מובילות בתחום האגירה לרכבים חשמליים.   

המיזם יאפשר לקיבוץ להקים מערכות פוטו-וולטאיות נוספות וכן אספקת חשמל לאורך שעות רבות יותר ביממה, גם בזמן שהמערכות הסולאריות אינן מייצרות, וזאת ללא צורך בהגדלת נקודת החיבור לרשת החשמל.

הגידול בייצור חשמל באמצעות אנרגיות ירוקות

בנוסף, יוכל הקיבוץ לנהל את הביקושים של הצרכנים שלו בהתאם לתעריפי החשמל או לטובת צרכים נדרשים אחרים. המערכת מאפשרת הגדלת הבטחון האנרגטי ומוכנות להתפתחויות רגולטוריות נוספות שיאפשרו שימושים חכמים נוספים בשני העשורים הבאים.

מנכ"ל BLEnergy, טל מונד מסר כי "ישראל מצטרפת בגדול לרשימת המדינות אשר מקדמות ורואות ערך בשילוב מערכות אגירת אנרגיה ליישום משק חשמל מתקדם וגמיש יותר.

הגידול בייצור חשמל באמצעות אנרגיות ירוקות, יעדי הממשלה ל30% אנרגיה מתחדשת והתפתחויות במשק החשמלי הישראלי לטובת רשת ומערך יצור חכם וגמיש יותר משתלב עם התפתחות משמעותית בשנה האחרונה הדוחפות לשילוב מערכות אגירת אנרגיה בהיקף של 3-5 גיגה ואט שעה בשנים הקרובות".

עוד הוסיף מונד כי "קצב הצמיחה העולמי בתחום חזוי להיות כ-30%בחמש השנים הקרובות לגודל שוק של כ 12 מיליארד דולר ושוק של כ 3.5 מיליארד דולר ב 2020 בשל התפתחויות טכנולוגיות ומחיר יורד של הטכנולוגיה. למעשה, אגירת האנרגיה הפכה לשם החם של משקי החשמל המתקדמים בעולם.

לאגירת אנרגיה שימושים רבים

לאגירה שימושים רבים הם לטובת תמיכה ברשתות חשמל יציבות עמוסות ויעילות יותר, שילוב מוגבר של שילוב אנרגיה ירוקה ואגירתה לטובת שימוש מיטבי על פני שעות היום ועונות השנה, יעילות, חסכון, בטחון ועצמאות אנרגטית של הצרכנים, לרבות יצרני אנרגיה ירוקה או צרכני קצה תעשייתים מסחריים וביתיים ומקסום תועלות ליצרני חשמל קובנציונאליים במשקי החשמל המורכבים".  

BLEnergy מקבוצת בליליוס היא נציגתה הבלעדית בישראל של CATL וחברות אגירת אנרגיה מהמובילות בעולם. החברה עתידה להתקין השנה מתקני אגירה בפרויקטים בהיקף של עשרות מגה-ואט שעה ומתמודדת על חוזים בהיקף מאות מגה-ואט שעה. את החברה מוביל צוות בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנים בניהול, פיתוח והקמת פרויקטים וחברות בתחום האנרגיה והאנרגיה הירוקה.

לכל כתבות אופק ירוק לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן