יבול שיא
הרפת והחלב
און ברזילי

מנכ"ל מילואות, און ברזילי, נפטר מקורונה

2 דק' קריאה

שיתוף:

ביום ראשון הובא למנוחות בראש הנקרה און ברזילי (64) שנפטר ממחלת הקורונה, לאחר שהיה מורדם ומונשם במשך כחודש בבית חולים רמב"ם. רבים, במגבלות הריחוק, ליווהו בדרכו האחרונה. ברזילי כיהן בשמונה השנים האחרונות כמנכ"ל תשלובת מילואות ויועד לתקופת כהונה שלישית. הניח אחריו אישה (ורד) שלושה ילדים (שחף, כפיר ושיר) ושבעה נכדים.

און ברזילי, שהגיע לקיבוץ כילד חוץ מחיפה, הצטיין בשירותו הצבאי כקצין בשריון ובלט מאוד בתפקידיו הכלכליים והניהוליים. הוא כיהן כגזבר הקיבוץ, הוביל את הקמת שכונת ההרחבה וניהל במשך שבע שנים את מפעל התרביות של הקיבוץ מטעמו יצא, יחד עם משפחתו, לשליחות בסינגפור.  היה אדם חסון שהרבה לדווש על אופניים, לגלוש בים ולשחק כדורסל. מותו היכה את חבריו ושותפיו לעבודה, בתדהמה.

חברו הקרוב רון, שהחליפו בניהול מפעל התרביות, ספד לו: "היום חמישים שנות חברות אמיצה – הגיעו לקיצן. החברות המיוחדת בינינו החלה, שלא במפתיע, בהפלגה סוערת מראש הנקרה לשדות-ים, כאשר שנינו חולקים  את אותה סירת מפרש מסורבלת. חיש מהר גיליתי בו  את כושר מנהיגותו, את החספוס והדיבור הישיר. מצאנו מיד שפה משותפת והחיבור בינינו היה מהיר וטבעי.  היה לו מוח חריף, יכולת לצפות ולנתח באופן שקול ומושכל תופעות חברתיות וכלכליות, ונכונות ללכת נגד הזרם, גם אם הצעד שנקט לא היה פופולרי. הודות לתכונות הללו הוא נקרא  לדגל לא אחת ונאות  להיכנס לקלחת על מנת לחלצה מן הסבך.

"כך למשל התמנה און לגזבר הקיבוץ  בגיל צעיר מאד, לאחר מכן היה מנהל התרביות והצעיד את המפעל להישגים רבים. הוא גם היה מהראשונים  שזיהו  את היתרונות הגלומים בבניית השכונה הקהילתית ושכונת הבנים, והפעיל את כובד משקלו למען הקמתן.  אף אחד ממכריו וחבריו הרבים לא התפלא אפוא כאשר און נבחר להיות מנכ"ל תשלובת מילואות והצעידה להישגים רבים.

חרף כל העיסוקים הממושכים המצריכים זמן רב, לא זנחנו את אהבתנו המשותפת לפעילות ספורטיבית מגוונת: גלישת-רוח בים, משחקי כדורסל ורכיבה על אופני הרים.  את שיחת הטלפון האחרונה עמו לא אשכח לעולם: יום לפני הירדמותו הממושכת, הוא התקשר אלי. פטפטנו וצחקנו כבעבר ואז סיים במשפט המצמרר: 'אח שלי, אני הולך לישון'. אני שמח שהספקתי להביע בפניו את אהבתי והערכתי."

דנה שלזינגר (שמרת), מנהלת ארגון הקניות משקי המפרץ אמרה: "און היה אדם ישיר, דיבר בגובה העיניים. לא תמיד עשה חשבון ואמר את מה שהוא חושב. לצד הדאגה לעסקים, דאג לאנשים. מאחורי החספוס הצברי הייתה רגישות. הוא נבחר לכהונה שלשית לאור הישגיו בפיתוח המפעלים. הוא יזם את הקמת חטיבת השיווק והנדל"ן שצברו הצלחה. נמשיך לצעוד בדרכו לטובת יישובי האזור".

גם יונתן מלמד (רמת יוחנן) לשעבר יו"ר מפעל התרביות של ראש הנקרה, ויו"ר מילואות, ש"סימן" את און ברזילי לניהול התשלובת הרבה לפני שנכנס לתפקיד, דיבר בשבח יכולותיו הארגוניות והניהוליות והדגיש כי הישגיו מדברים בעד עצמם. הוא הוסיף: "תקופתו כמנכ"ל מילואות תיזכר כתקופה מיוחדת  ופורה. עזבת אותנו באמצע הדרך חסרים ובוכים."

שחף, בנו, הלין בהספדו: "לא יכולת להזדקן כמו כולם? תמיד אתה חייב להיות שונה? היית לנו אי של עוגן ויצבות. נעליך גדולות מכדי שנוכל להיכנס אליהן. חיית חיים הכי מלאים שאפשר. נמשיך לאהוב ולהעריץ."

התנועה הקיבוצית  פרסמה הודעת השתתפות בצערם הכבד של המשפחה, בית ראש הנקרה, תשלובת מילואות וקיבוציה.

חברי הנהלת מילואות סיירו במיזם התיירות החדש בקיבוץ כפר מסריק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן