יבול שיא
הרפת והחלב
ברדוגו צילום מסך

עבר שבוע

4 דק' קריאה

שיתוף:

רן כרמי בוזגלו הוא פעיל חברתי ימני. אתם אולי זוכרים אותו ניצב עם  מגפון בחזית המאבק לטובתו של אלאור אזריה. פעם הוא היה רק רן כרמי, אבל ב-2015 הוא הוסיף לשם משפחתו את בוזגלו, לאות הזדהות עם הציבור המזרחי בישראל,  שאנשי רוח ואקדמיה משמעים נגדו "אמירות מחרידות" .
למה הוא מתארח  פה השבוע?  כי כרמי בוזגלו  הביא ארצה את הקלף המנצח במאבק של הליכוד נגד כחול לבן. ביום רביעי האחרון פגשתי באתר רוטר-נט  את הידיעה הבאה: "גב' נאווה ג'ייקובס הגיעה לארץ במבצע מורכב וחשאי עליו פיקד הפעיל החברתי רן כרמי בוזגלו. כזכור טוענת  ג'ייקובס שהמועמד לראשות הממשלה מר בני גנץ, הטריד אותה מינית בעת שלמדו בכפר הירוק.
"בוזגלו מבטיח, שהפרטים שיחשפו בקרוב יטלטלו את המדינה וישפיעו על תוצאות מערכת הבחירות הקרובה: 'מעבר למחויבות לתבוע את עלבונה של נאוה, אנחנו מתכוונים לאתגר את מצביעי (ובעיקר מצביעות) 'כחול לבן' ולאלץ אותן להביט במראה. נאוה עברה שבעת מדורי גיהנום לרבות איומים על חיה. למרות זאת מתייצבת האישה האמיצה הזו ומתעקשת על האמת שלה שהיא גם האמת של כולנו".
למה הבאתה של ג'ייקובס ארצה הייתה  "מבצע מורכב"?   ברור – צריך לקנות כרטיס טיסה, לבדוק שהדרכון בתוקף, לארוז מזוודה, לדאוג להסעה לנמל התעופה. במקרה של ג'ייקובס  המורכבות כוללת גם סידורי שהייה בארץ ובעיקר שאלת המימון – הטיסה, השהייה, התשלום לעורכי דין.

רן כרמי  בוזגלו פעיל חברתי ימני

ומדוע המבצע חשאי?  כי אם תומכי כחול לבן היו יודעים ש ג’יקובס מגיעה ארצה, הם  בוודאי היו מנסים למנוע את בואה ככל יכולתם. ומה אנשי שמאל מסוגלים לעשות כדי למנוע את הגעתם ארצה של אנשים שהם לא חפצים ביקרם, אנחנו כבר יודעים. ("רבין רצח ניצולי שואה באלטלנה",   צייץ השבוע בנו היקר של ראש ממשלתנו).
ג'יקובס טענה  כזכור,  שגנץ חשף את אבר מינו בפניה בהיותם תלמידים בפנימייה בכפר הירוק,  ובכך "הרס את חייה".  גנץ הכחיש את הסיפור, טען כי מדובר בעלילת דם, והגיש נגד ג'ייקובס תביעה על לשון הרע בסכום של  חצי מיליון שקלים.  בהמשך הפרשה נחשף, כי שרת התרבות מירי רגב הייתה בקשר עם ג'ייקובס, ואנשיה של רגב סייעו לה לפנות לתקשורת.
"הולכת להיות פה רעידת אדמה",  הבטיח כרמי בוזגלו עם הגעתה של ג'ייקובס.  "מרגע זה תתחיל מערבולת – אנו הולכים לזעזע את המדינה ונציב מראה מול כל נשות השמאל שלא יצאו להגנתה של נאווה".

ג’יקובס  הגיעה ביום שני שעבר ולפי הדיווח באתר חרדים, הגישה עם בואה תלונה במשטרה נגד גנץ. "הבוקר (חמישי שעבר) בכוונתה של ג’ייקובס לחשוף את הפרטים המלאים של הפרשה, פרטי התלונה והטענות נגד גנץ", נכתב באתר.  ..יום שני, אחה"צ. שבוע אחרי שג'ייקובס אתנו. "הזמן הירוק" נשלח לדפוס.   עד עתה אין שום סימן לרעידת האדמה ולמערבולת שהבטיח לנו פעיל הימין רן כרמי בוזגלו.  אולי זה עוד יגיע, ואפשר שלא.

העונש למי שמראיין פרשן ימני

רון קופמן הודיע ברביעי שעבר, שהוא עוזב את שידורי האקטואליה ברדיו  103FM .  הצעד המחאתי של קופמן הגיע לאחר שהוא  ועורך התכנית "רון קופמן וינון מגל" ב-103FM  הושעו ליומיים, שתי תכניות, בעקבות ראיון שערכו  עם הפרשן  יעקב ברדוגו. מנהלי התחנה נימקו את ההשעיה בכך, שהשניים "לא הקפידו על כללי התחנה, שמבקשים אישור הנהלה על העלאת שדרים או פרשנים מתחנות רדיו מתחרות".  שותפו של קופמן לתכנית, ינון מגל, לא הושעה, את קופמן החליף בן כספית.  בחשבון הטוויטר שלו כתב קופמן: "חבל לי, אבל לא אשתתף יותר בשידורי אקטואליה ברדיו 103FM  . ההשעיה שלי הייתה פארש.   אדם בן 60 חייב לשמור על כבוד עצמי – אם המנכ"ל שלו לא מגן על המוניטין שצבר ב-38 שנות עבודה בסחלה הטיפשורתי, במגוון תחומים. היה כיף בחודשיים האלה עם ינון מגל והצוות בראשות סער פלסנר. אז תודה, מהלב". ינון מגל הגיב בציוץ משלו: "חבל. נהניתי לעבוד איתך קופל'ה. יש לך הומור, אתה מבין ענין, יודע לגנוב סוסים, מבין שאנחנו בהופעה ובא ליהנות תודה".
לאחר שהתפרסם עניין ההשעיה, צייץ שמעון ריקלין, עיתונאי ערוץ 20: "ידעתם מה העונש ב–103 על מי שיעז לראיין את ברדוגו? השעיה. רון קופמן לא ישדר הבוקר כי העז לראיין פרשן ימני. אומרים שגם בן כספית מעורב במחאה נגד ברדוגו. מחכה לעצומות העיתונאים בעד חופש הביטוי". לאחר הודעת הפרישה של קופמן הגיב ריקלין: "זה בגלל בן כספית שרצה עוד רצועה להכניס לביבי. יצאת גבר".

אם הייתם זקוקים להוכחה נוספת עד כמה מקופחים אנשי ימין בתקשורת, הרי לכם הוכחה –  מי שמעז להעלות לשידור את  פרשן הימין ומגן נתניהו יעקב בוזגלו, מושעה מיד מהתכנית. רגע – אבל איך זה מסתדר עם זה שהשעו דווקא את המגיש משמאל, קופמן, ולא את המגיש מימין, מגל? ומה בנוגע לטענה של מנהלי התחנה, שהעלאה לשידור של פרשן מתחנת רדיו אחרת ללא אישור, היא הפרה של כללי  103FM?   יש לריקלין דוגמא הפוכה –  ש ב-103FM  העלו לשידור פרשן שמאלני מתחנת רדיו אחרת, ואיש לא הושעה ולא הוטלו שום סנקציות? אין לו והוא לא צריך. ריקלין הרי ידוע בכך שהוא מקפיד הקפדה יתרה על שמירת אמות מידה מקצועיות בכל הקשור לעבודתו העיתונאית.  בולט במיוחד  לעניין זה הריאיון שערך עם שרה נתניהו במרס 2017.

יותר ברדוגו

אגב  פעולות ללא אישור. לפני הבחירות הקודמות, בינואר השנה,  הצטרף הפרשן הפוליטי הבכיר של גלי צה"ל יעקב ברדוגו, ללא אישור, למסע הבחירות למען הליכוד של שרת התרבות מירי רגב.  מפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ, שמע, חמתו בערה בו והוא הטיל על ברדוגו עונש כבד – הוא זימן אותו אליו לשיחת הבהרה. השיחה הועילה, שכן בשבוע שעבר הרחיב אלקבץ בחצי שעה את זמן השידור של יומן הערב של גל"צ, אותו מגיש יעקב ברדוגו (כשלצדו גם ירון וילנסקי). התכנית משודרת מעתה  מחמש אחה"צ עד שש וחצי, שעות שאנשים רבים נוסעים ברכבם הביתה, בחזרה מהעבודה.
"לתכנית קראו בעבר 'חמש בערב', והיא נחשבה ליומן שסיכם את חדשות היום", כתב עליה ד"ר יובל דרור ב"העין השביעית". "כיום קוראים לה 'וילנסקי את ברדוגו', והגיע הזמן להודות, שמדובר בתכנית אישית של יעקב ברדוגו, שבה הוא מדי פעם נותן לירון וילנסקי ולמרואיינים שהם לא הוא, לדבר. נחמד מצדו". ועוד כתב דרור:  "אחרי שהאזנתי לתכנית, הייתה לי תחושה שברדוגו מנהל אותה משלושת הצדדים שיש בתכנית רדיו: הוא גם קובע מי יהיו האורחים, הוא גם המראיין הראשי שלה, ובשל השיטה שבה הוא מראיין – הוא למעשה גם המרואיין הראשי. משום מה, הוא טרם השתלט על עמדת האנטנה שדרכה משודרת התכנית".  כל מי שמעלה על דעתו אפשרות, שהרחבת נפח השידור של ברדוגו בגל"צ, שבועיים לפני ה-17 בספטמבר,  נעשתה כדי לקדם את הדוברות של  אחד הצדדים  במערכת הבחירות הנוכחית, עושה זאת על אחריותו בלבד.   ברדוגו, כידוע,  מופיע כפרשן גם ברשתות הטלוויזיה שלנו.
רעיון: מכיוון שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט מתנגד נחרצות לחוק הצבת המצלמות בקלפיות אותו מריץ נתניהו בהליך מזורז, והוא לא היסס והגיע לישיבת הממשלה ביום א' השבוע כדי להשמיע ולנמק את התנגדותו, זו ההזדמנות לפטר אותו ולהיפטר ממנו, ולמנות יועץ משפטי חדש לממשלה במקומו. עו"ד יעקב ברדוגו הוא מועמד ראוי לתפקיד. במקרה כזה תיחסך מאתנו המחלוקת   – כן חסינות לנתניהו, לא חסינות לנתניהו.  ברדוגו בתפקיד היועמ"ש ואנגלמן בתפקיד מבקר המדינה, יהיו ללא ספק צמד מנצח.

עבר שבוע: בן גביר. התמרכז, התמתן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן