יבול שיא
הרפת והחלב
חזור חומה ומגדל בחניתה

יורשי חברים בחניתה יוכלו להתייחס להערכת שווי אגודת האחזקות בקיבוץ

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

בית המשפט המחוזי בחיפה, הורה לעכב ב-60 ימים את כינוסה של אסיפת "אגודת החברים" בקיבוץ חניתה, וזאת לבקשת יורשיהם של חברי קיבוץ. בשנת 2011 קיבל הקיבוץ החלטה בדבר "הסדר שיוך זכויות בנכסים היצרניים" של הקיבוץ המנוהלים באמצעות אגודת "חניתה אחזקות ופיתוח".

במסגרת הסדר זה הוקצו ל"אגודת חברי חניתה" ("אגודת החברים") 74% מהזכויות ב"חניתה אחזקות" ולקיבוץ 26% מהזכויות ב"חניתה אחזקות". החברים ב"אגודת החברים" מחזיקים ביחידות השתתפות בעלות ערך נקוב ראשוני בשווי כספי מסוים.

לקראת סוף שנת 2020 יזם הקיבוץ הסדר חדש, שלאחר שאושר באסיפת הקיבוץ, הוא הועבר לאישורה של אגודת החברים.

לפי הסדר זה הציע הקיבוץ לפדות תמורת סכום חד פעמי, את זכויותיה של "אגודת החברים" ב"חניתה אחזקות", כאשר לאחר ביצוע התשלום תפרוש "אגודת החברים" מהחזקותיה ב"חניתה אחזקות".

הקיבוץ הציג הערכת שווי ל"חניתה אחזקות", שבוצעה ע"י מעריך מטעמו, והגיש בהתאם הצעת רכש לרכישת חלקה של "אגודת החברים" ב"חניתה אחזקות". לצורך הדיון ואישור הסדר זה, זומנה אסיפה של "אגודת החברים". כדי לקבל את ההסדר נדרש רוב של 75%. 

היורשים-המבקשים, באמצעות עו"ד חגי הראל, פנו לבית המשפט המחוזי בחיפה, וביקשו לקבל צו מניעה זמני שיעכב את קיום האסיפה עד אשר יוכלו לבחון את הערכת השווי שהגיש הקיבוץ, באמצעות מומחה מטעמם, אשר גם יכין הערכת שווי עצמאית נגדית, קודם להצבעה על הצעת הרכש של הקיבוץ.  

המבקשים הם יורשים של חברי קיבוץ שהיו חברים ב"אגודת החברים". לאחר פטירת החברים-המורישים, בחרו המבקשים להתקבל לחברות ב"אגודת החברים". סך כל החזקותיהם ב"אגודת החברים" אינו עולה על 15%.  

המבקשים הודיעו שהם חולקים על תוכן הצבעת הרכש, וביקשו פרק זמן של 8 – 9 שבועות כדי להגיש הערכת שווי נגדית. אגודת החברים, באמצעות עו"ד גלעד אוברמן (שלמה כהן ושות') לא התנגדה אמנם לבדיקת הערכת השווי, כאמור, אך ביקשה שהדבר ייעשה בפרק זמן קצר. לטענתם תקופת הזמן המבוקשת "אינה מקובלת מבחינת הדין וההיגיון העסקי ומקים סיכון לסיכול הצעת הרכש".  

השופטת עדי חן-ברק ציינה שהיא לא שוכנעה "שקיים סיכון ממשי בסיכול הצעת הרכש של הקיבוץ", ככל שההצבעה תדחה בפרק הזמן המבוקש. היא שיבחה את עמדת אגודת החברים שלא התנגדה למהות הבקשה, אך גם פסקה שיש לקבל את הבקשה, ולעכב את ההצבעה לתקופה של  60 ימים, אך זאת בכפוף לכך שכל המסמכים ששימשו את מעריכי השווי מטעם הקיבוץ יועברו אל המבקשים וייחתם כתב התחייבות לשמירת סוד לגבי תוכן מסמכים אלה.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן