יבול שיא
הרפת והחלב
WhatsApp Image 2022 05 22 at 15.39.16

ממשלת ישראל מצדיעה לענף החלב הישראלי

2 דק' קריאה

שיתוף:

רה"מ בנט: "ענף החלב הישראלי מוביל ברמה עולמית"

שר החקלאות ופיתוח הכפר: "אנו מודים לכלל הרפתנים בישראל, העובדים במרץ רב על מנת שכולנו נוכל ליהנות מחלב ומוצרי חלב ישראליים ואיכותיים"

מנכ"ל מועצת החלב: "ענף החלב הוכיח בשנתיים האחרונות שיש לאזרחי ישראל על מי לסמוך שיספק מזון טרי ומזין, גם במצבי חוסר וודאות"

‏לקראת חג שבועות נפתחה הבוקר, ראשון, ישיבת הממשלה באירוע חגיגי להצדעה לענף החלב הישראלי.

את פני ראש הממשלה והשרים שהגיעו לישיבת הממשלה קיבלו אנשי מועצת החלב וארגון יצרני החלב במתחם ייעודי שהוקם בכניסה למשרד ראש הממשלה, בו הוצגה תוצרת משק החלב הישראלי על גווניו השונים תוך הצגת העושר והמגוון של משק החלב הישראלי. 

לאחר מכן, השתתפו בחלקה הראשון של ישיבת הממשלה מנכ״ל מועצת החלב, איציק שניידר, ומנכ״ל ארגון יצרני החלב, ליאור שמחה, אשר הציגו לראש הממשלה והשרים את העשייה הענפה של ענף החלב הישראלי ואת התוצאות המשמעותיות שמביאה ההשקעה בענף: אספקה סדירה של מזון טרי ושמירה על ביטחון המזון של תושבי ישראל, יצירת מקומות תעסוקה בעיקר בפריפריה, קידום טכנולוגיות מתקדמות בתחום המזון ופריסת הענף בגבולות המדינה דבר המהווה כלי המסייע בשמירה על ביטחון ישראל.

כאשר סייר במתחם שהוקם במשרדו, אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ענף החלב הישראלי מוביל ברמה עולמית. הפרה הישראלית מניבה ממוצע של 12,000 ליטר חלב בשנה הרבה מעבר למדינות אחרות. ההצלחות האלה מתאפשרות תודות לשכל, לרפתנים המסורים ולאדמה הטובה שיש פה. רוצה להודות לכולם על העשייה"

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, הוסיף: "בחג השבועות אנחנו חוגגים את התוצרת החקלאית הישראלית. זו ההזדמנות להודות לכלל הרפתנים בישראל, העובדים במרץ רב על מנת שכולנו נוכל ליהנות מחלב ומוצרי חלב ישראליים ואיכותיים. אני מרים כוס חלב לחיי כל אזרחי ישראל!. ענף החלב הוא דוגמה לכך שכאשר משקיעים בחקלאות ישראלית, ובמקביל פותחים את הענף לתחרות בהסכמה, ניתן גם לשמור על הרווחיות וגם על המובילות והחדשנות בתחום. ואין ספק, בענף הזה הטכנולוגיה הישראלית היא מהמובילות בעולם״.

מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר: "השנים האחרונות היו רוויות במבחנים לענף החלב: קורונה, עלייה בביקושים, תהליכים רגולטורים ורפורמות. אך בכל האתגרים עמד הענף בגאון ואף התעצם.

בשנה החולפת נפתחו מספר שיא של רפתות, הושג הסכם חלב חדש, הוטמעו בענף טכנולוגיות מתקדמות וחולקו מכסות חלב חדשות. ענף החלב המקומי מוכיח בכל פעם מחדש שיש על מי לסמוך ושהוא המפתח להמשך העצמאות התזונתית של מדינת ישראל ומאפשרת לנו ליהנות ממוצרי חלב המושלמים לטעם הישראלי, תוך תמיכה בכלכלה המקומית ושמירה על גבולות המדינה, ערכי קיימות ואיכות סביבה.

בזכות פעילותם של מאות אלפי אנשי החלב והתכנון בענף, זוכים תושבי ישראל לתוצרת איכותית, טרייה, מקיימת ומזינה בכל מצב בטחוני, פוליטי, חברתי או סביבתי. מכאן שהאינטרס הלאומי הוא לשמור ולחזק את ענף החלב המקומי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן