יבול שיא
הרפת והחלב
אהבה של סתיו

ארבעה קיבוצניקים התלבשו על שיר שיר חדש, אהבה של סתיו, שכתב שמעון ספיר

2 דק' קריאה

שיתוף:

בסוף החודש יושק השיר "אהבה של סתיו", שהוא פרי שיתוף פעולה קיבוצי. מחבר השיר הוא שמעון ספיר, לשעבר רמת השופט וכיום שריד, המלחין הוא אבנר גאנם מרמת השופט, המעבד אורי אופיר ממשמר העמק, והזמר המבצע הוא דודו זכאי, בן עין השופט וחבר דליה.

אם חשבתם שהשקת השיר נעשית על ידי אריזת תקליטור במעטפה, ושליחתו בדואר לעשרות תחנות רדיו, אז זהו, שכבר לא. השיר, שעבר עיבוד והוקלט באולפן מקצועי, נמצא בקובץ דיגיטלי,

שלחנו לכל הנוגעים בדבר על ידי חברה המתמחה בהפצת שירים בליווי דף עם דברי הסבר, המילים והקרדיטים לשותפים לעשיה.

"אהבה של סתיו"

דרכם של שמעון ספיר ודודו זכאי הצטלבה אי שם בשנות השישים של המאה העשרים, לפני הצטרפותו של זכאי ללהקת פיקוד המרכז של שנת 1967.

זה היה כשקמה שלישיית "דרך הגב" באזור המועצה האזורית מגידו, שחבריה היו דודו זכאי, אמיר גינת ומיכה אדיר. ספיר כתב להם מספר שירים, ובהם "בא לי בא" ואחרים.

עם השנים כתב ספיר את מילות השיר המפורסם "ברחוב הנשמות הטהורות ", ואת השירים "בעיר הזו שלום", "שניים" ואחרים. דודו זכאי פרח עם השנים בקריירה אישית מרשימה ביותר .

השנים חלפו, ועם פרוץ מגפת הקורונה, בימי הסגר הראשון, שלח שמעון ספיר לאבנר גאנם את מילות השיר "אהבה של סתיו". גאנם, בוגר אורנים בהוראת מוזיקה, כבר כתב והלחין מספר שירים.

החיבור היצירתי בינו לבין ספיר נוצר כשגאנם הלחין לפני מספר שנים, שיר בשם "זוכרים אתכם", שספיר כתב לפני 50 שנה לזכר חברו לחדר, זאב דורי ז"ל, שנפל בקרב בתקופת מלחמת ההתשה.

אחר כך הלחין גאנם לבקשת ספיר לחן חדש לשיר "שניים", שהולחן בעבר על ידי נתן כהן מלהקת הנשמות הטהורות.

"כשקיבלתי משמעון את השיר 'אהבה של סתיו'," מציין גאנם, "השורות שמשכו את תשומת ליבי היו 'שוב הסתיו מתמרד והופך כך, בין רגע, בטיפות ניתזות את סדרי החיים'.

שיר סתיו השופך אור על תחושה מוכרת

ימי הסגר הבליטו את השינוי הגדול בסדרי החיים וכך הושלם הלחן. ידעתי על קשר העבר בין דודו זכאי לשמעון ספיר, החלטתי להציע את השיר לדודו ובכך סגרנו מעגל בקשר מחודש בין השניים כשאני החוליה החדשה".

זכאי מתאר את הצד שלו בחיבור המחודש. "קשרי הידידות בין שמעון ספיר לביני," הוא אומר, "נמשכו כל השנים, ומדי פעם דיברנו על האפשרות לשיר משיריו.

בשיר 'אהבה של סתיו' אהבתי את העובדה שמדובר בשיר סתיו השופך אור על תחושה מוכרת, שאהבה גדולה יכולה להתגבר על העגמומיות שמשרה מטבעו הסתיו".

בשנים האחרונות מרבה זכאי להופיע בערבי זמר ופסטיבלים שונים, לצד הפקת סדרת מופעי זמר "שיר ליל שבת" המתקיימים זו השנה ה-14 באולם המופעים של המועצה האזורית מגידו בעין השופט, ומושכים קהל חובבי זמר מכל הארץ.

מעיין היצירה של ספיר ממשיך לנבוע, למרות הקשיים האישיים בהם הוא נתון בשנים האחרונות. גאנם: "שמעון ספיר למד ריפוי דיבור בארה"ב והפך לפרופסור שאמור לטפל באנשים שיש להם ליקויי דיבור.

לצערנו הוא לקה במחלה שמקשה עליו מאוד את הדיבור בשנים האחרונות. אני מתקשר יותר עם אשתו לורי. הוא שמע את השיר והיה שותף בכל השלבים של קידום השיר בתהליך ההקלטות. דודו ואני שמחים מאוד על ההזדמנות שניתנה לכולנו לקחת חלק ביצירה משותפת זו, ואנו בהחלט מצפים לשירים נוספים שיכתוב שמעון ספיר".

יהיו עוד שירים שיתקבצו לאלבום?

"אני עובד בימים אלו עם דודו על שיר נוסף, שאני חיברתי גם את המלים וגם את הלחן שלו והוא ייצא בחודשים הקרובים. דודו גם עובד על חומרים אחרים שלו. אני מקווה ששיתוף הפעולה שלנו עם שמעון יימשך, ואולי נוכל להוציא אלבום עם השנים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן