יבול שיא
הרפת והחלב
גיא לשם

גיא לשם, מדווש גם בהר ובשדה

3 דק' קריאה

שיתוף:

גיא לשם מקיבוץ שדה נחמיה נחשב כבר באמצע העשור הקודם לכישרון הבולט בתחום אופני ההרים בישראל וזכה בתואר אלוף ישראל לנוער.

גיאל לשם מדווש להצלחה

בסוף ינואר הוא הצליח גיא לשם להעפיל לאליפות העולם במקצוע הסייקלו קרוס (מסלול שטח מלא בוץ), וסיים במקום ה-34 . הוא גדל במושב קידרון ליד גדרה ועבר עם משפחתו לקיבוץ עמיר בגיל 10.

לאביו הייתה חוות סוסים ואת דרכו הספורטיבית הוא החל אתם ובמקביל שיחק כדורסל. לאחר המעבר לצפון הכדורסל נשאר אבל כעבור שנתיים המשפחה נחתה בשדה נחמיה, וגיא החליט לעבור לאופניים ולהצטרף למועדון TNT  (The North Team) המקומי, בהשפעת המדריך אנריקה שטרמר.

בגיל 15 גיא החליט לוותר על הכדורסל ולהתמקד באופניים בליווי מנהל המועדון תומר בארי ("ללא ספק הדמות שהכי השפיעה על הקריירה שלי").

מעט לאחר שירותו הצבאי כמדריך כושר במעמד "ספורטאי מצטיין" עזב את הקיבוץ לארה"ב, שם הוא לומד במכללת Fort Lewis מקולורדו זו השנה השלישית, פיזולוגיה של המאמץ (ראשי) ושיווק ותזונה (משני). במהלך השנה הוא מייצג את המכללה, אליה התקבל על בסיס ציוניו ולא בשל הצטיינותו בספורט.  

בשבוע שעבר הוא שהה עם קבוצתו במחנה אימונים בטוסון, אריזונה, לקראת עונת המרוצים הבאה. העונה תכלול מרוצי כביש, הרים וגם סייקלו קרוס. "לקבוצה שלנו כולם מוזמנים, ומי שרוצה מתחרה ואם הוא טוב מספיק הוא מייצג את הקולג' באליפות המכללות", הוא מסביר.  

אתה מתחרה במרוצי כביש, הרים וגם סייקלו קרוס. זה נעשה מבחירה או שזה אילוץ, כי אחרת לא היית נכלל בנבחרת? 

"זו בחירה שלי. יש מעט רוכבים שעושים זאת. לכל מרוץ אפשר להציב קבוצה שונה שתייצג אותנו. עונת הכביש נערכת באביב ובסתיו עוברים להרים וסייקלו קרוס. אני נהנה משלושת סוגי המרוצים".  

מה גרם לך להתחיל בסייקלו קרוס? 

"ראיתי שהמקצוע הזה, שכולל רכיבה בתוואי שטח קשה עם בוץ ושלג, פופולרי פה והחלטתי להתחיל להתאמן ללא רקע מוקדם. דרך המקצוע הזה הגעתי לאליפות העולם. בשנה הראשונה האוניברסיטה השאילה לי את האופניים, לאחר מכן רכשתי זוג אופני סייקלו קרוס משלי". 

שקלת התמקדות במרוצי כביש והצטרפות לקבוצה הישראלית, שמתחרה גם במרוצים הגדולים? 

"הייתה תקופה כזו אבל הגעתי למסקנה שאמנם יש תמיכה ברוכבים של Israel–Premier Tech, אבל חששתי שכישלון יפגע לי במוטיבציה להמשיך לרכוב". 

הוולודרום החדש בתל אביב תרם לך משהו לקריירה? 

"לא, כי עזבתי לארה"ב לפני שנחנך. ניסיתי להתאמן בוולודרום אצלנו בקולורדו, ולא גיליתי משיכה למרוצים באולם". 

הגעת למקום ה-34 באליפות העולם. זה הישג מבחינתך או אכזבה 

"לא הייתה לי מטרה ספציפית לסיים במקום מסוים. רציתי לסיים את המרחק המלא מבלי שיורידו אותי מהמסלול על פי חוק ה-80 אחוז (חוק לפיו הפער בין המוביל לרוכב אחר לא יעלה על 80 אחוז מהזמן שהמוביל מסיים הקפה) וזה אתגר בפני עצמו. אם המוביל (תום פידקוק) סיים הקפה בזמן של 6:30, עלי להיות בפער הקטן מכ-5 דקות. הורידו אותי מהמרוץ שתי הקפות לפני הסיום, אבל כדאי לזכור שזה מרוץ ראשון שלי ברמה כל כך גבוהה והאמת היא שלא ידעתי להגדיר מטרה ריאלית. בעתיד אני מאמין שאוכל לסיים מרוצים ברמות האלה. פרט לכך, אני מקווה לעורר מודעות ועניין במקצוע הזה, שלא מתחרים בו בישראל".  

שלומי חיימי היה הנציג הישראלי היחיד עד כה באולימפיאדות באופני הרים וסיים פעמיים באזור המקום ה-30. פריז 2024 היא מטרה מבחינתך או שיש סדר עדיפויות אחר 

"מאז שהתחלתי בסייקלו קרוס הגעתי למסקנה שסגל אולימפי אינו מקור המוטיבציה שלי. כשהגעתי לארה״ב הבנתי שאפשר לעשות מרוצים חווייתיים ומיוחדים ברמה גבוהה ובכל מיני סגנונות וליהנות מהדרך". 

מהן המטרות העיקריות שלך בעונה הקרובה?  

"התוכנית היא להשתתף בכ-25 מרוצים. בנבחרת המכללה מרוצי הכביש ייערכו עד מאי ומרוצי שטח וסייקלקרוס בספטמבר-דצמבר. בקיץ אשתתף במרוצים של קבוצה מקומית שנקראת Durango Segment 28. האתגר הגדול הוא לסיים מרוץ של 100 מייל בגובה 3,000 מטר מעל פני הים, שנחשב קשה במיוחד בגלל המחסור בחמצן. הקולג' שלי זכה במקום שני בקטגוריות הרים וגם סייקלו קרוס והמטרה היא כמובן לשפר את ההישג".   

אתה רואה את עצמך חוזר לישראל בשנה-שנתיים הקרובות, אחרי סיום הלימודים?  

"התחלתי לחשוב בעניין לא מזמן וכנראה אדע יותר טוב בהמשך לקראת הסמסטר האחרון. זה תלוי בהזדמנויות שיהיו לי, אבל הכיוון זה להמשיך בלימודים בארה״ב או אולי אפילו קנדה".

גיא לשם | צילום: Daniel Scruggs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן