יבול שיא
הרפת והחלב
זכות למגורים לשוכרים בקיבוץ

להכיר בנרטיב של הצד השני: כנס ארגוני השלום הישראלי, גבעת חביבה

2 דק' קריאה

שיתוף:

את הכנס פתח אלי ספרן, חבר קיבוץ סאסא, שהחליף ביוני שנה שעברה את רון פונדק כיו"ר הפורום של ארגוני השלום הישראלי והדיונים התרכזו בשיתופי הפעולה בין ארגוני השלום לשינוי תודעת הציבור וקידום הסכם מדיני בין ישראל ופלסטין. 

התובנות והמסרים העיקריים של הכנס, בו השתתפו כ-80 פעילי שלום, הדגישו את הצורך הדחוף בקידום השלום.

הרשות הפלסטינית הביעה דרישה שתחילת שיחות השלום יתחילו במהלך השנה הקרובה, שאם לא כן עלולה לפרוץ אינתיפאדה נוספת.

ספרן מודע היטב לכך שבנט, העומד בראש הממשלה הנוכחית, הכריז שלא יישב מחדש לשולחן הדיונים עם הפלסטינים. עם זאת הדגיש ספרן את גישתו החיובית של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן למו"מ, למרות שנתן לכך "ארכה" לשנה בלבד.

ד"ר זיאד דרוויש, נציג הוועדה לאינטראקציה עם החברה הישראלית מטעם אש"פ, הבליט את העובדה שתנאי מקדים לישיבה לשולחן הדיונים הוא שכל צד צריך להכיר בנרטיב של הצד השני.

דרוויש תלה את המצב הנוכחי בכישלונם של המנהיגים משני הצדדים: "יש להתייחס ברצינות לנרטיב של התנועה הלאומית הפלסטינית, חייבים לנהוג בצדק ובהגינות, יש לגייס תמיכה ציבורית משני הצדדים לתהליך השלום ולעודד התנגדות למצב הקיים. על ידי כך להשפיע על המנהיגים ולבטל את השנאה".

בשיח עם הנציגות הפלסטינית שהנחו אלי ספרן וכרמל ברייטינג סוכמו ההבנות שהושגו בכנס: הבנה והכרת הצדדים בנרטיבים הישראלי והפלסטיני, לחץ משותף על האיחוד האירופי, גיוס תמיכה ציבורית בתהליך השלום וחזרה לשולחן הדיונים והדגשת השיח הפלסטיני בחברה הישראלית. 

בכתבה שפרסמנו לפני מספר שבועות אמר מתן כהנא, שר הדתות וחבר מפלגת ימינה, שהמטרה לשפר את מצבם הכלכלי של הפלשתינאים, אך אין מקום לרעיון של שתי מדינות לשני עמים.

ספרן: "תנאי החיים של הצעירים ברצועת עזה, ש-50 אחוז מהם מובטלים, דוחפים אותם ללאומנות, כיוון שבמצבם אין להם מה להפסיד. סיוע כלכלי מצד ישראל לעזה יכול בטווח הקצר להרגיע את המצב, אך בטווח הארוך אין סיכוי לוויתור על השאיפות הלאומיות מצד הפלסטינים. בראייה כוללת, סיוע כלכלי והעלאת התל"ג יכול להשפיע מבחינה טקטית אך לא מבחינה אסטרטגית". 

ספרן הדגיש בכנס כי "השלום עם הפלסטינים אפשרי" ולשם כך הפורום עורך כנסים, אירועים, מפרסם מאמרים ודעות בכלי התקשורת כשהמטרה העיקרית היא להחזיר את הדיון הציבורי בנושא. "תודעת השלום בחברה הישראלית היא תנאי חשוב לאווירה שתאפשר חידוש השיחות".  

ספרן שואב תקווה מאירוע שלום שנערך בישוב חינתון שבגליל בהשתתפות 300 איש, ביניהם פלסטינים מהגדה. אירוע דומה שתוכנן להתקיים ברמאללה עבר לזום עקב החלטת משרד הבריאות ברשות הפלסטינית שלא לקיים אירועים בשל ואריינט הקורונה החדש.  

יש מי שיגידו שאתם "מטיחים את הראש בקיר". 

"אנו מאמינים כי הקיר שעומד מולנו ייסדק ואף ייפול. השלום הוא אפשרי. יש מספר פתרונות, כולם טובים מהמצב הנוכחי. אבו מאזן הוא פרטנר והצעותיו סבירות. האתגר העיקרי הוא שינוי תודעת הציבור הישראלי ליצירת רוב שיתמוך בהסכם שלום ובפשרות טריטוריאליות. התמודדות עם אתגרים אלה דורשים איחוד כוחות של מחנה השלום ושיתוף פעולה בין כל הגורמים." 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן