יבול שיא
הרפת והחלב
פלבם מדיח כלים תעשייתי

מדיחי פלבם: מותג ישראלי ותיק שחוזר בליין חדש ומנצח שם נרדף לאמינות ולאיכות

4 דק' קריאה

שיתוף:

חברת פלבם, בבעלות עין חרוד איחוד, עוסקת למעלה מששים שנה בייצור מטבחים מוסדיים ובאספקת מוצרים לתעשייה הביטחונית. מערכות הדחת הכלים של פלבם הפכו למותג ישראלי ועולמי והן שם נרדף לאמינות ולאיכות. לאחר הפסקה של כמה שנים בייצור ושיווק מדיחים, פלבם חוזרת ובגדול עם קו חדש של מערכות הדחה בעלות טכנולוגיה מתקדמת ופתרונות לחיסכון אנרגטי ושמירה על הסביבה.

פלבם היא מהחברות הוותיקות והמקצועיות בארץ בייצור ופיתוח מוצרים ופתרונות מבוססי מתכת למגוון לקוחות. החברה בבעלות קיבוץ עין חרוד איחוד, פועלת בקמפוס התעשייתי של הקיבוץ ומשרתת זה למעלה מששים שנה את התעשיות המובילות, המתקדמות והחדשניות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על איכות ומקצועיות ללא פשרות. פלבם עוסקת במגוון תחומים: ריהוט וציוד למטבחים מוסדיים, רכיבים לתעשיות הביטחוניות (אלביט, רפאל, תעשיה אווירית) וריהוט לחדרים נקיים. מוצרי פלבם עשויים נירוסטה, אלומיניום ומתכות מיוחדות.

קו מוצרים מבוססי נירוסטה עבור שוק הקנאביס הרפואי 

לאור התעוררת שוק הקנביס הרפואי בישראל, פלבם מייצרת ומפתחת בשנים האחרונות קו מוצרים מבוססי נירוסטה עבור חדרי ייבוש וחוות הגידול ועובדת בשיתוף פעולה עם חברות מובילות העוסקות בהקמה של חוות אלו. פלבם מעסיקה 100 עובדים, בהם מספר לא מבוטל של חברי עין חרוד, ביניהם גם הדור הממשיך של הקיבוץ, זאת מתוך מדיניות ברורה ומוצהרת של הנהלת המפעל לשלב את בני המקום.

חברת פלבם בימיה הראשונים
חברת פלבם בימיה הראשונים
מעט היסטוריה

פלבם התפתחה ממפעל המתכת שהוקם בעין חרוד ב-1938 עוד בטרם הפילוג (1952) בין האיחוד למאוחד. לאחר הפילוג נשאר המפעל בעין חרוד איחוד וכבר מראשיתו הוביל את הפיתוח והייצור של הציוד למטבח המוסדי, כמענה לצרכי הקהילות הקיבוציות, להסעדת עובדי התעשיות המתפתחות ובהמשך לתעשיית המלונאות והתיירות.
פלבם עוסקת גם היום בייצור ריהוט וציוד למטבח המוסדי ובין לקוחותיה נכללות חברות מובילות בארץ ובעולם, בתי מלון, בתי חולים וקיבוצים. כיום פלבם פועלת בשוק באמצעות חברת הבת שלה "קירוסקאי-פלבם" שהיא החברה הגדולה והמובילה ביותר בשוק המטבחים המוסדיים בארץ. חטיבת "פלבם מטבחים" היא שמוציאה לפועל את הפרויקטים הגדולים ומשווקת את הציוד המיוצר במפעל פלבם בעין חרוד איחוד.

קו חדש של מדיחים מתוצרת פלבם 

מדיחי פלבם: אחד ממוצרי הדגל של פלבם היה מדיח הכלים מתוצרתה. פלבם פיתחה וייצרה במשך שנים קו מדיחים ייחודי, מותאם למטבח המוסדי הישראלי וספקה אותו למרבית המטבחים המוסדיים בארץ. אלא שלעיתים המציאות העסקית משתנה מקצה לקצה, ומכתיבה תנאים חדשים; וכך, בעקבות שינויים שחלו בשוק החליטה הנהלת פלבם להפסיק את יצור המדיחים המוסדיים, עם כל הצער של אובדן מוניטין שנרכש בעמל ויזע של שנים. החלטה זו השתנתה לפני כשנה, והיום, לאחר תהליך פיתוח וניסוי, חוזרת פלבם להוביל את שוק המדיחים ובגדול.

שאול אור מנכל חברת פלבם
שאול בן אור – מנכ"ל חברת פלבם
 פלבם חוזרת לקדמת הבמה

מי שאחראי למהפך בזכותו חוזרת פלבם לקדמת הבמה, הוא המנכ"ל הנמרץ שאול בן אור. "כאשר הגעתי לפלבם לפני שלוש שנים וחצי", מתאר בן אור, "מצאתי חברה המצויה במשבר, עם צוות מסור של כמאה עובדים, רבים מהם ותיקים, שאנו כהנהלה ראינו עצמנו מחויבים לשמור על מקום עבודתם ולהמשיך לפתח את החברה לקראת עתיד טוב יותר. תוך כדי לימוד והעמקה ומתוך שיחות עם לקוחות רבים ומתכנני מטבחים, הבנתי כי קיים בשוק ביקוש רב למוצרים שלנו, ובמיוחד למערכי ההדחה וגם מדיחי פלבם. לאחר שבחנתי את הסוגיה לעומקה,  הגעתי למסקנה שחזרה שלנו לשוק ההדחה הינה חיונית, ויכולה לתרום רבות לחברה. למשימה גויס המהנדס המוביל שלנו סרגיי סונין- מומחה בעל שם עולמי בתחום המדיחים. סונין הוביל תהליך פיתוח מעמיק ומקצועי, תוך התבססות על הידע הרב שנצבר ב- מדיחי פלבם, בשילוב יצרנים עולמיים, תוך שימת דגש מיוחד להתאמה לצרכי המטבח המוסדי הישראלי המודרני. בסיומו של התהליך נבנו מספר מודלים, בעזרתם פיתחנו קו מדיחים חדשני, בעלי צריכת אנרגיה מופחתת וכמחצית מצריכת המים. בכך ניתן מענה הולם הן להיבט הטכנולוגי והאקולוגי והן לנושא המחיר, שכעת הפך לאטרקטיבי הרבה יותר ללקוחות, ומאפשר לנו להתחרות בכבוד עם יצרנים אירופאים מובילים".

מדיח קרוסלה פלבם חדר אוכל קיבוץ עין חרוד
מדיח קרוסלה פלבם חדר אוכל קיבוץ עין חרוד איחוד

לאור ההתארגנות המחודשת, פלבם ערוכה היום לספק קו שלם של מדיחים העונה על צרכי השוק המוסדי, החל מהמטבח הקיבוצי הסטנדרטי ועד לבתי חולים, בתי מלון וחברות מסחריות גדולות.
משה יסעור, חבר עין חרוד וותיק ועתיר ניסיון ומהמומחים המובילים בתחום המדיחים בארץ, מלווה קרוב ליובל שנים את תחום המדיחים במטבחים המוסדיים ובתנועה הקיבוצית. יסעור מעיד כי בתנועה הקיבוצית מסתובבים (תרתי משמע) מאות מדיחים שחלקם יוצרו באמצע שנות ה-70 וממשיכים לפעול בזכות איכותם הגבוהה של הרכיבים מהם יוצרו. מאידך, עולה הדרישה למדיחים חדשים, במקומם של אלו שהגיעו לסוף דרכם. היום פלבם חזרה לתמונה, בכדי לתת מענה הולם לכל לקוח על פי דרישותיו הספציפיות, כאשר בשנה האחרונה נכנסנו עם דגמים חדשים שמשפרים מאוד את המערכים הקיימים. "ככל שאנחנו נכנסים לעובי הקורה", אומר יסעור בגאווה לא מוסתרת, "מסתבר לנו ש'שיטת הקרוסלה' הייחודית לפלבם שפותחה לפני עשרות שנים, אמינה גם היום ועונה באופן מיטבי לצרכי השוק בארץ. פלבם יודעת לתת מענה גם למערך הדחה כפול: חלבי ובשרי וכן התאמות נוספות למטבח הכשר כמו שעוני-שבת ועוד, התמחות אשר פותחת בפנינו את השוק הדתי-הלכתי, שהוא שוק רחב מאד ובעל דרישות ספציפיות".

מכונות פלבם נותנות מענה למערך הדחה כולל

לא רק מדיחי פלבם, בנוסף על המדיחים המוסדיים, נותנת פלבם מענה גם לתחום התעשייתי באמצעות מכונות שטיפה תוצרת גרמניה שהן תולדה של שיתוף פעולה עם חברת 'קיצ'ינגר' Kitzinger – חברה מובילה בעולם למכונות שטיפה תעשייתיות המיועדות לשטיפת תבניות גסטרונום, ארגזים, משטחים ועגלות. שיתוף הפעולה בין החברות, מאפשר לפלבם להציע את הפתרונות המקצועיים ביותר בשוק למערכי הדחה כוללים, הן עבור מדיחים מוסדיים לחדרי אוכל ומטבחים והן עבור מדיחים תעשייתיים.

מכונת kitzinger
מכונת kitzinger לשיטפת תבניות גסטרונום

"דוגמה לכך הוא מערך הדחה שהותקן לא מזמן אצל לקוח מוביל, הכולל מכונה מיוחדת המאפשרת שטיפת בו זמנית של מאות תבניות וארגזים", אומר יהודה סיסו מנהל תחום המטבחים בפלבם.
מאז שהתחלנו לשווק את קו המדיחים החדש, אומרים בפלבם, אנחנו מקבלים פניות רבות  מגופים מוסדיים ותעשייתיים, ומנסים לעמוד בביקוש, ואגב כך אנחנו מגלים פעם אחר פעם, כמה השוק המוסדי והתעשייתי בישראל התגעגע לפלבם וכמה היה צמא למוצרים שלנו. אנו שמחים שחזרנו למקום הטבעי שלנו! אשר ליצוא- בשלב זה מתמקדת פלבם בשוק המקומי, אומרים בחברה, אך בהחלט רואים אפשרות של ייצוא המדיחים לשווקים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן