יבול שיא
הרפת והחלב
מסעדת רוטנברג צילום יחצ

פרס המסעדה המצטיינת למסעדת רוטנברג

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

המסעדה של השף יזהר סהר ובת זוגו הילה רונן סהר מקיבוץ אפיקים, זכתה בפרס "המסעדה המצטיינת של המטבח הישראלי"

פסטיבל המטבח הישראלי

פסטיבל המטבח הישראלי, בו נערכו במשך חודש מעל 50 אירועי אוכל ברחבי הארץ, נחתם בשבוע שעבר (שלישי) בטקס פרסי האוכל, במסגרתו הוענקו פרסי מצוינות ב-16 קטגוריות שונות. בפרס הנחשק "המסעדה המצטיינת של המטבח הישראלי" זכתה מסעדת רוטנברג הממוקמת בגשר הישנה. 

המסעדה שוכנת בקרנטינה, ששימשה בעבר תחנה לבדיקת בעלי חיים במעבר הגבול בין האזור שהיה בשליטה צרפתית לאזור בשליטת הבריטים.

המקום שופץ על ידי המועצה לשימור אתרים והפך למסעדה בתחילת שנות האלפיים. בני הזוג סהר מאפיקים קנו את המסעדה ב-2012 ומאז יוצרים בה מטבח יצירתי המבוסס על גידולים מקומיים.

מסעדת רוטנברג

בשונה ממסעדות אחרות, המסעדה קטנה מאד ומיועדת למספר מצומצם של סועדים. התפריט הוא תפריט טעימות, בצהריים מגישים חמש מנות טעימה ובערב 13 מנות.

"אנחנו מגדלים הרבה מחומרי הגלם ועובדים מול קהילה של יצרנים מגדלים". מספרת הילה "זו מסעדה מיוחדת ושונה ואין בה חלוקה רגילה למלצרים וטבחים. יש אצלנו אגרונומית, מחקרים ותהליכים ארוכי טווח. אנחנו פה כמעט עשר שנים, שורדים בשקט, בצניעות, בזהירות. אנחנו לא מאכילים הרבה אנשים וכל לקוח חשוב. המטרה שכל לקוח שנכנס יעבור חוויה מיוחדת".

כמו עסקים אחרים נפגעו גם הם במשבר הקורונה, אך הצליחו לעבור את התקופה "עם תושייה ועם עזרה של המדינה ושל המשפחה. העסקים כבר חזרו לפעילות". 

כמה זמן צריך להזמין מקום מראש בשביל ליהנות מהמסעדה?

לערבים באמצע השבוע כדאי להזמין מספר שבועות מראש. לערבי שישי תתבקשו להזמין מראש מספר חודשים! "הפרס והכתבה דחפו אותנו קדימה".

מסעדת רוטנברג: צילום יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן