יבול שיא
הרפת והחלב
מנכל מפעל דביק

חביאר גוכמן, 42, קיבוץ שדה בוקר, מנכ"ל מפעל "דביק" לייצור סרטי הדבקה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

אראל ארצי, מרכז משק בשנים 2021-2015

משפחתו של חביאר עלתה מארגנטינה כאשר היה בן 7. הוא גדל והתחנך בקיבוץ, התנדב לשנת שירות בתנועה הקיבוצית והתגייס לצה"ל.

במהלך שירות הקבע בצה"ל סיים בהצטיינות תואר ראשון בהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון. ב-2015 השתחרר לאחר שירות של 17 שנה.

בתקופה זו ביקש הקיבוץ להעמיד אישיות מתאימה בצוות הניהולי של "דביק" שתוכל להתפתח ולצמוח לניהול החברה. במקביל, חשב החברה ביקש שימצא לו מחליף בשל גילו. שילוב זה הניע חברים לפנות לחביאר בהצעה לחזור לקיבוץ ולהתמנות למנהל הכספים של המפעל. 

חביאר נענה להצעה להשתלב בחברה. בחצי השנה הראשונה עבד כעובד מן המניין בכל מחלקות הייצור, ולאחר מכן נכנס למחלקת הכספים כמנהל הכספים של החברה.

במקביל, הצטרף כנבחר ציבור להנהלה העסקית של הקיבוץ וביקש לקחת חלק גם בפן הקהילתי.

הוא הצטרף כחבר לוועדת דור צעיר וועדת פנסיה, והשתלב גם בפעילות החברתית להובלת תהליך צמיחה דמוגרפית וקליטת משפחות חדשות, שהיה משמעותי עבור הקיבוץ.

עם הזמן, נוצרו בינינו קשרי עבודה וקשרי ידידות עמוקים. חביאר התגלה כאישיות חכמה, קשובה, רגועה מאוד, תכונות נדירות וחשובות מאוד. בתפקידי כמרכז משק, התייעצתי בו כמעט בכל נושא.

חביאר התבלט ביכולת קריאה ולימוד של כלל החומרים הרבים המלווים פעילויות אלו, בהתמקדות ובירידה לפרטים, בהבנת הכיוון הנדרש וסינון רעשים לא רלוונטיים.

"דביק" חוותה ירידה משמעותית בהיקף הפעילות והרווח בעשור האחרון. מעבר להשפעה הכלכלית על הקיבוץ, הייתה לכך השלכה קשה מאוד על מורל החברים העובדים במפעל ועל מעמד המפעל בקרב חברי הקיבוץ.

מינוי מנהלים שכירים, הגם שטובים ומוערכים, לא הביא את התוצאה המיוחלת. שילוב של גורמים שונים הביאו למינויו של חביאר לפני שנה וחצי למנכ"ל החברה. מהלך זה היווה נקודת אור ותקווה לחברי הקיבוץ: מינוי בן משק לתפקיד הכי חשוב בקיבוץ.

בתקופה זו כמנכ"ל החברה חביאר זוכה להערכה רבה של צוות העובדים והחברים. "מינויו המוצלח ממחיש שהקיבוץ יודע למנות חברים מתאימים ואין תקרת זכוכית לאף אחד: לא לחברים חדשים ולא לחברים בתחילת דרכם, זה המסר הכי חשוב בתהליך.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן