יבול שיא
הרפת והחלב
בריכת ניר דוד

קיבוץ ניר דוד וסיפור הבריכה

3 דק' קריאה

שיתוף:

עשר וחצי בלילה שבין ראשון לשני השבוע, חברת ניר דוד מסמסת לחברה שלה בקיבוץ  אחר:  "ברגעים אלה ממש על הבית שלי. 20 פלוס חבר'ה, שהגיעו לפני שעה עם אהלים ושק"שים, ופרצו בשער. רצו וצעקו בכל הקיבוץ.  (בזמן ההשכבה. הילדים נבהלו – מי צועק בחוץ?) עכשיו בעזרת המשטרה הוחזרו לשער לידנו ומסרבים להתפנות. כל הקיבוץ פה בחוץ להפגין מחאה שקטה  מול המשטרה, ששומרת שלא יהיו מכות בין הצדדים, אבל גם לא ממש מוציאה אותם. אני בפנים עם שלושה ילדים ישנים. צ'קלקות, מגפונים, צפירות וצעקות. טירוף מוחלט".

בסופו של דבר הרחיקה המשטרה את המפגינים אל מחוץ לקיבוץ. הוגשה נגדם תלונה במשטרה על פריצה לחצר והשגת גבול. מארגני ההפגנה עוכבו לחקירה, וההנחה היא שיוצא נגדם צו הרחקה מניר דוד לתקופה הקרובה.

בשלישי שעבר  נכנסו שני נערים לקיבוץ בשעות אחר הצהריים, לטענת הקיבוץ הם קפצו מעל לגדר ופנו לרחוץ בנחל. כשגמרו את הרחצה הלכו לשער הצהוב הסגור, בכניסה לקיבוץ.  גרסת הקיבוץ  היא שהציעו להם מספר פעמים לפתוח בפניהם את הפשפש כדי שיוכלו לצאת והם סרבו.  במקום התאספו חברים וכדי למנוע התפתחות לא רצויה, אחד מחברי הקיבוץ לקח את השניים לדירתו, ארח אותם  ומאוחר יותר הוציא אותם דרך שער צדדי. לטענת הקיבוץ יש בידו צילומים המוכיחים שכך היה. הנערים התראיינו בתכנית של אמנון לוי בערוץ 13 וסיפרו שלא איפשרו להם לצאת מהקיבוץ, שכלאו אותם במוסך, (בניר דוד אין מוסך), ושהחזיקו בהם כבני ערובה. בקיבוץ אומרים שמדובר בשקרים בוטים שהם לא מוכנים לעבור עליהם לסדר היום. בכוונתם לתבוע התנצלות פומבית של הנערים בערוץ 13 ובדף הפייסבוק שלהם. אם התנצלות כזו לא תהיה, תוגש תביעת לשון הרע נגד הוריהם של הנערים. עוד טוענים בקיבוץ, שערוץ 13 מוביל לאורך זמן קמפיין שיטתי נגדם ולכן החליטו שלא לשתף עמו פעולה.

ביום ג' הגישו מפלגת ש"ס וח״כ משה ארבל מש"ס עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת, בדרישה לפתוח מיידית את הנחל לכלל תושבי ישראל. העותרים טוענים שאם רוצים להגיע להסדר של פשרה בנושא האסי, יש לעשות זאת כשהשער פתוח.

הקיבוץ נערך להגשת כתב הגנה וישנן מספר אפשרויות בנוגע לתביעה: מכיוון שמדובר בעתירה מנהלית, יתכן שהשופטת תחליט שזה לא המקום הנכון לדון בה. יתכן שבית המשפט יחליט ברוח דבריו של  המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, שלציבור הרחב קיימת זכות גישה לנחל האסי, אבל יחד עם זאת צריך לאפשר לתושבי הקיבוץ לשמור על שגרת חייהם. החלטה כזו תסייע ליישב את המשבר. אם בית המשפט יחליט שהשער צריך להיות פתוח – בכוונת ניר דוד להגיש ערעור לבג"ץ.

ח"כ ארבל טען כי באם העתירה תתקבל, "היא תחול באופן שווה על רעננה כניר דוד ואף מעגן מיכאל. שטחים ציבוריים שייכים לכלל עם ישראל ואין אף גוף שרשאי לנכס אותם". בקיבוץ מעלים טענה נגדית מעניינת –  גם הכפר ספסוסה שבו מתגורר אחיו של שר הפנים אריה מכלוף דרעי ולדרעי עצמו יש בית שם, נעול על ידי שער חשמלי. אם צריך לפתוח את השער בניר דוד, צריך לפתוח אותו גם בספסופה ואם יהיה צורך, הקיבוץ יגיע לשם כדי למחות. לא בטוח שדרעי ירצה את ההסתבכות הזו.

מזכיר ניר דוד, שלמה גלזר, הופיע במועצת התנועה הקיבוצית (זום) ברביעי שעבר והציג תמונת מצב של הקיבוץ בימים אלה. בין היתר  אמר: "קיבלנו החלטה אסטרטגית יחד עם ראש המועצה האזורית יורם קרין ועם מזכ"ל התנועה ניר מאיר, שלא להפוך את המאבק המקומי למאבק של התנועה הקיבוצית נגד כולם. הבנו כי תהיה זו שגיאה חמורה לערב את התנועה הקיבוצית. התנועה עוזרת ומסייעת בכל יום ובכל שעה. זה מתואם, מושכל ומאוד נכון, ואנחנו מעריכים את עזרתם של יורם, ניר וצוותיהם. לשמחתנו אנחנו מתואמים עם ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי המתפקד כמנהיג אזורי אמיתי עם אחריות ושיקול דעת. עם כל חומרתו של המשבר כדאי לשמור על פרופורציות. יש קיבוצים שרצים כבר 15 שנה לממ"ד…"

קיבוץ ניר דוד וסיפור הבריכה

בשישי אחה"צ, קבוצה של צעירים וצעירות התרחצו בחלק הפתוח לציבור של האסי ואחר כך התיישבו בכניסה למבנה מקורה ובו בריכת השחייה של הקיבוץ. מדובר בשטח פרטי שנקנה על ידי הקיבוץ, שנמצא עשרות מטרים מהנחל. הנחל אכן שייך לציבור ו-5 מטר מכל צד שלו זה שצ"פ, אבל המבנה שבו בריכת השחייה הוא פרטי לחלוטין ולא הייתה לצעירים שום עילה להיום שם. אחד מחברי הקיבוץ הפיץ בפייסבוק תמונה של חברי הקבוצה יושבים על כסאות פלסטיק בחזית הבריכה וכתב בין היתר:  "הגיע הזמן להוריד את הכפפות ולהתחיל להשיב מלחמה. נגד בריונות, נגד ונדליזם ונגד 'הכל מגיע לי'. זה הבית שלנו ולפעמים על בית צריך להילחם".

הפוסט הזה זכה לתגובות רבות, ואחד הבחורים מהקבוצה הוזמן להתראיין ביום א' אצל אמנון לוי. הוא הוצג  על ידי המנחה כנער (הוא כבר מזמן לא), וטען למשל שסגרו בפניו את  הקיוסק וסירבו למכור לו ולחבריו שתייה. בקיבוץ אומרים שהקיוסק סגור מזה זמן, כיוון שהובהר להם שאי אפשר לסרב למכור לכל מי שרוצים לקנות  בו, ולכן הוחלט שהקיוסק בשלב זה לא יפעל. בניר דוד יש כוונה להגיש נגד  חברי הקבוצה תלונה במשטרה על השגת גבול.

חברי ניר דוד עוברים בחודשים האחרונים תקופה לא פשוטה, ובקיבוץ עצמו ישנם חילוקי דעות בין חברים שסבורים שצריך להגיע להסדר של פשרה שיאפשר רחצה באסי בתוך הקיבוץ יחד עם שמירה על שגרת חיים נורמלית, לבין  מי שסבורים שאת הפתרון לרחצת הציבור באסי יש למקם מחוץ לשטח הקיבוץ.

כניסה לנחל האסי – כל הפרטים כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן