יבול שיא
הרפת והחלב
רכזת קהילה מנהלת צמיחה

גלית הלר-מורן, 39, קיבוץ גשר, רכזת קהילה וחברה ומנהלת צמיחה דמוגרפית

2 דק' קריאה

שיתוף:

נועה גופר, מנהלת הקהילה, קיבוץ גשר

גופר: "שני התפקידים שאותם ממלאת גלית בקיבוצנו שונים במהותם. לשמחתי ולשמחת הקהילה כולה, גלית משכילה לשלב ולחבר ביניהם.  

פגשתי בחורה אנרגטית, יצירתית ומלאת יכולות שמביאה איתה קלילות וביצועיסטיות, כשהיא מחליטה שהיא רוצה לקדם משהו, שום דבר לא יעצור אותה. היא משלבת יכולת של יזמית ואמרגנית ומצליחה לרתום אנשים נוספים מהקהילה, לגייס תקציבים ו"למצוא" משאבים. 

הודות לשילוב היכולות הזה נוצרה בגשר קהילה פעילה, רתומה ומתנדבת. גלית מובילה מגוון גדול של פעילויות קהילתיות: החל מערבי תרבות וחגים שבהם פעילים, יוצרים ומופיעים חברים רבים, עד לפעילות אחר הצהריים לילדים והורים, במועדון, בספרייה ועוד.

רבים מהמשתתפים שגלית גייסה להוביל פעילויות אלה, עושים זאת על טהרת ההתנדבות. חלק מהראייה הרחבה של גלית היא ההבנה שחוסן קהילתי מצריך מגוון של פלטפורמות.

גם מבני הציבור בגשר זוכים לטיפולה. יכולתה ליזום, לגייס משאבים ולהוביל יזמות או פרויקט של שיקום, שיפוץ או חידוש, באה לידי ביטוי. כך זכינו למועדון מודרני בו מתקיימת פעילות חברתית, ארגונית ותרבותית

גינה חושית – מקום מפגש נעים המאפשר גרייה חושית לילדים ובילוי חברתי רב-דורי; מקלט שהפך לסטודיו חוגים מחודש; ספרייה רעננה ומעוצבת; ארכיון ופאב יפיפה. חידוש המבנים הוביל ליוזמות נוספות

חוגי ספורט לילדים ולמבוגרים (דבר שהוא די נדיר ביישוב קטן), ספריה פעילה, ערבי שישי בפאב המקומי שנהפך למקום בילוי ועוד.


מעבר ליוזמותיה שלה, גלית היא כתובת לחברים ותושבים שרוצים ליזום בשדה הקהילתי. יש לה את היכולת להתאים את עצמה לצרכים של היוזם ולסייע בכל הנדרש. מרמת הפרסום ועד תמיכה מלאה בביצוע והוצאה לפועל של הרעיון.

הראייה הרחבה שלה, יכולות הביצוע, היזמיות והיצירתיות, כמו גם הקלילות והנועם בהם היא ממלאת את תפקיד רכזת הקהילה והחברה בונים בגשר גאוות יחידה וחוסן קהילתי. 

היכולת של גלית למצא מסילות ללב האנשים ולחבר אותם לעשייה ולקהילה בגשר באה לידי ביטוי גם בתפקידה השני, רכזת הצמיחה הדמוגרפית.

הדרך לתהליכי קליטה טובים עוברת דרך יצירת קשר בלתי אמצעי וחיבור רגשי למקום, לקהילה ולאנשים, חיבור שגלית מיטיבה ליצור עם הנקלטים. לא אחת שמענו מנקלטים שהקשר עם גלית היווה את נקודת הכניסה שלהם לתהליך וחיבר אותם לגשר כבר בשלבים הראשונים.

שילוב התפקידים הזה של העשייה החברתית עם הצמיחה הדמוגרפית יחד עם הכישרון של גלית לחבר אנשים, מביא לקליטה מוצלחת של אנשים שמחפשים קהילה תוססת ומקום פעיל ונעים ומבטיח את שילובם המהיר בקהילה ובקיבוץ.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן