יבול שיא
הרפת והחלב
ישיבת מנהלי מופ

אתרי מחקר ופיתוח לחקלאות – משרד החקלאות

3 דק' קריאה

שיתוף:

אתרי מחקר ופיתוח לחקלאות: בישראל פזורים כשמונה תחנות מחקר ופיתוח (מו"פ) לפיתוח חקלאי ולמחקר חקלאי. התחנות עוסקות בכל תחומי החקלאות, קרקע, דישון, זרעים, איכות ההשקייה ועוד, וכל זה לקיומה של החקלאות בישראל.

תחנות המו"פ מפוזרות בכל הארץ, מקרית שמונה בצפון ועד ליטבתה בערבה, דרך בקעת בית שאן, הערבה הצפונית והתיכונה רמת הנגב ועוד. תחנות אלה מדיגשות את חשיבות ההתיישבות, הפיתוח והשמירה על אדמות הלאום וחיזוק הקשר בין האדם לארצו

אלה יעדי המו"פ (מחקר  ופיתוח) החקלאי

חקלאות רווחית – שיפור מתמיד של רמת התפוקות ואיכותן בגידולים המובילים את כלכלת האזור, ייעול השימוש בתשומות, כלים להתמודדות מול איומי היבוא. יעדים פרטניים וכמותיים בתחומים השונים לפי סוג הגידולים.
חקלאות מגוונת – גיוון ענפי החקלאות הרלוונטיים לחקלאי האזור, בחינת גידולים בעלי התאמה אקלימית מקומית, בעיקר בעלי פוטנציאל יצוא ו/או התאמה של זנים חדשים וייחודיים לנישות עיתוי ושיווק, כולל התאמה לתת-אזור ול"מגוון" מתיישבים.
חקלאות "חכמה" – פיתוח מוצרים בעלי ערך מוסף – ידע טכנולוגי גלום במוצר, תזונה מקדמת בריאות, חיבור לתעשייה – פעילות משותפת אזורית, גיוס כוח אדם לביצוע משימות.
חקלאות מדייקת – מתן תשומות לפי צורכי היחידה הבודדת, אמצעי חישה מרחוק, יכולת עיבוד מתואמת בקרת שימוש בתשומות – מים, דשן, חומרי הדברה וכו', פיתוח כלים ויכולות.
חקלאות וסביבה – הפחתת שימוש בחומרי הדברה – חיזוק תהליכי היישום. היעד עד שנת 2020 – 70% משטחי הפעילות פועלים בממשק ידידותי. טיפול בפסולת חקלאית, מתן מדויק של דשנים בחקלאות.
בעיות החקלאים – מתן מענה מחקרי לבעיות החקלאים בגידולים המרכזיים באזור, התמודדות עם מזיקים ומחלות וכתיבה ועדכון של פרוטוקול גידול מקיף לגידולים שונים.

רשימת המו"פ החקלאים בישראל – אתרי מחקר ופיתוח לחקלאות

מו"פ צפון

מו"פ צפון משמש כיחידת המחקר והפיתוח של הייצור החקלאי באזור הצפון. ייעוד מו"פ צפון לקדם חקלאות רווחית ומשגשגת בצפון הארץ באמצעות מחקר יישומי מוביל בארץ ובעולם, פיתוח טכנולוגיות יישומיות והטמעתן לקידום ופיתוח חקלאות חדשנית ובת-קיימא.

בית מיג"ל אזור התעשייה הדרומי קרית שמונה
ת"ד 831 קרית שמונה 11016
טלפון: 04-69530 פקס:04-6944980

מופ עמק המעיינות

מטרת מו"פ עמק המעיינות להרחיב ולשכלל את הייצור החקלאי ביישובי עמק המעיינות, על מנת להבטיח פרנסה נאותה לחקלאים ולמען השארת הבנים – דור המשך באזור. תחנת הניסיונות חוות עדן מהווה את מרכז פעילות המו"פ. בתחנה, המשתרעת על שטח של כ-700 דונם, מבוצעים מחקרים וניסיונות במגוון רחב של גידולי שדה, מטעים ובתי צמיחה, ובאחריותה העמדת ניסיונות ומחקרים בכל תחומי החקלאות בקיבוצי ובמושבי האזור.

חוות עדן, עמק בית-שאן מיקוד 11710
טלפון: 04-6586304

מו"פ בקעת הירדן

מו"פ בקעת הירדן – תחנת צבי – נמצא במרכז הבקעה, מול קיבוץ גלגל. פעילות המו"פ מתפרשת ממחולה בצפון, לאורך כביש 90, עד מצפה שלם בדרום, ובמערב באזור גב ההר – בקעות, רועי, חמרה, מכורה וגיתית. המו"פ מהווה מנוף לפיתוח החקלאות בבקעה ועוסק ביצירת ידע חדש ויישום ידע קיים, תוך ניצול היתרונות היחסיים של האזור.

ד"נ בקעת הירדן מיקוד 91906
טלפון: 02-9941103

מו"פ ההר המרכזי

מו"פ ההר הוא מיסודה של ארבע מועצות: בנימין, גוש עציון, הר חברון ושומרון. מטרת המו"פ לשרת את החקלאים באזור במקצועיות, באמינות ובשקיפות. המו"פ מפעיל מערך של מחקר ופיתוח אזורי כמענה לצרכים היישומיים של החקלאים בשטח.

תקוע ת"ד 104 מיקוד 90908
פקס: 02-9923517

מו"פ דרום

מו"פ דרום משרת שלוש מועצות אזוריות: אשכול, שדות נגב ומרחבים. המו"פ מבצע מחקר חקלאי יישומי הן בגידולים אינטנסיביים בבתי צמיחה והם בגידולי שדה ומטעים בשטחים פתוחים ומתווה את צורת הגידול החקלאי ואופיו במושבי צפון הנגב וקיבוצי האזור.

חוות הבשור ד.נ נגב 4 85400
טלפון: 08-9982432 פקס: 08-9985195

מו"פ רמת נגב

אחורי החקלאות הענפה ברמת הנגב עומד מו"פ (מחקר ופיתוח) רמת הנגב – מרכז הניסויים לחקלאות מדברית, המשתמש במי "המוביל הארצי" ובמי תהום מליחים הנשאבים מבארות מקומיות. המרכז ממוקם לא הרחק מהיישוב אשלים, כ-30 ק"מ מדרום לבאר-שבע, קרוב לשפת נחל הבשור, מקום מפגשם של שני סוגי קרקע: אדמת לס ואדמת חול. ייעודו הוא פיתוח שיטות גידול, השקיה, דישון ועיבוד של גידולים חקלאיים והתאמתם לתנאים האקולוגיים הייחודיים של האזור. זאת באמצעות ייזום סקרים, מחקרים עיוניים וניסויים רבים בשטח.

החברה הכלכלית לפיתוח רמת נגב
ד.נ חלוצה 85515
טלפון: 08-6557919 פקס: 08-6557492

מו"פ ערבה תיכונה וצפונית

פעילות מו"פ ערבה תיכונה וצפונית מתקיימת בתחומי המועצה האזורית תמר והמועצה האזורית ערבה תיכונה, ומתרכזת בשבעה תחומים: ירקות, פרחים, הגנת הצומח, מטעים, קרקע ומים, חקלאות מים, איכות ומו"פ מדעי

ספיר- ד.נ ערבה מיקוד 8682500
טלפון: 08-6581653 פקס: 08-6581235

מו"פ ערבה דרומית

מו"פ ערבה דרומית ממוקם בסמוך לקיבוץ יטבתה שבערבה הדרומית ומקדם מחקרים יישומיים בתחומים מגוונים בסביבה מדברית.

ד.נ אילות
טלפון: 08-6355733

חקלאות בישראל: משאל מקיף בקרב המגזר החקלאי על כל רבדיו

מה זה מו"פ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן