יבול שיא
הרפת והחלב
פיטאיה חקלאי גרנות 1

גרנות תחל לשווק פיטאיה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

גרנות תחל לשווק פיטאיה: פרי חדש מצטרף לשיווק הפירות והירקות של "חקלאי גרנות": פיטאיה. ההתארגנות החקלאית החדשה, אשר החלה לשווק לפני כשנה תוצרת חקלאית ישירות לסופרים, מוסיפה לסל התוצרת החקלאית שני זנים של פיטאיה, וונוס ואפולו, אשר ישווקו לרשתות השיווק המובילות, לשווקים הפרטיים ולחנויות המתמחות בפתיחת עונת הפיטאיה בתחילת ספטמבר.

לדברי תמיר בושניצקי, מנהל חקלאי גרנות שוק מקומי, "לאחר החדרה מוצלחת של אבוקדו, פירות הדר, משמשים, שזיפים, אפרסקים, נקטרינות ודובדבנים, אנו שמחים לצרף גם את הפיטאיה, המגיעה אלינו מקיבוץ מעברות, אחד מהקיבוצים הבעלים בארגון גרנות, לשיווק על ידי חקלאי גרנות".

גרנות תחל לשווק פיטאיה

הפיטאיה, הנקראת גם פרי הדרקון, היא קקטוס חסר קוצים הצומח לגובה של עד ששה מטרים. קליפת הפרי אדומה, ורודה-סגולה או צהובה, וממנה מסתעפים עלעלים המזכירים ארטישוק. תוכן הפרי עסיסי, בצבע לבן או סגלגל, והוא משופע בזרעים קטנים ושחורים.

הפרי מכיל ויטמין C, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון רבים. הפרי מתוק, מעט חמצמץ, בעל צבע סמוק כשל סלק, ומכיל מיץ רב. בישראל מגדלים 3 זני פיטאיה במישור החוף, בנגב ובערבה.

יטאיה (נקרא גם פרי הדרקון), על זניה השונים, היא קקטוס חסר קוצים, הצומח בשרביטים ארוכים, שגובהם עד ששה מטרים. מגדלים אותה בשיטת ההדליה, בכמה דרכים.

ענפי הצמח בשרניים, וכל צמח נושא פרחים רבים, צהובים או לבנים, הפורחים בלילה, כאשר זמן פריחתו של כל אחד מהם הוא לילה אחד בלבד. אופן האבקתם במקומות גידולם בארץ הוא מלאכותי בדרך כלל.

קליפת הפרי אדומה, ורודה-סגולה או צהובה, וממנה מסתעפים עלעלים המזכירים ארטישוק. תוכן הפרי עסיסי, בצבע לבן או סגלגל, והוא משופע בזרעים קטנים ושחורים. בדרך כלל אי אפשר להבדיל על פי קליפת הפרי אם תוכנו הוא לבן או סגלגל, לפעמים לתוכן הסגלגל ישנה קליפה כהה יותר, אך לא בהכרח.

הפרי בשל בתקופה שבין יוני לינואר, והוא משתמר כ-10 ימים בטמפרטורת החדר, או כשלושה שבועות בתנאי קירור. הפרי מכיל ויטמין C, סיבים תזונתיים ונוגדי-חימצון רבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן