יבול שיא
הרפת והחלב
תומר גרינברג צילום סתיו בלנק לוי

תומר גרינברג: מנהיג צעיר בקיבוץ

3 דק' קריאה

שיתוף:

"אין לי קשר למשרד החקלאות. אני חקלאי שעובד בשטח שאותו אני אוהב. אני לא עוסק בפוליטיקה. אני קם בבוקר באהבה לעבד את אדמות מדינת ישראל"

תומר גרינברג, מנהל ענף האבוקדו של קיבוץ רגבים הועטר על ידי התנועה הקיבוצית כחקלאי הצעיר המצטיין לשנת 2020. בטקס חגיגי שהתקיים בבית מלון לחוף ים המלח, העניקה התנועה הקיבוצית הוקרה לחמישה עשר צעירים וצעירות בתחומים מגוונים של פעילות בתנועה ובהם רק לצעיר אחד שהוא חקלאי.

סיפור חייו של תומר אינו שיגרתי ולמוד סבל בשנות חייו הראשונות. הוא נולד לפני 39 שנים בראשון לציון, וכשהוא בן 3 הוריו התגרשו. בן 7 אימו נפטרה. האב נטש והיה זה דוד של תומר שנטל על עצמו את האחריות לגדל את הילד. אשת הדוד, אחות אימו של תומר הייתה אחות מקצועית ברגבים.

"את בית הספר התיכון סיימתי בקיבוץ מעגן מיכאל, בחיפה למדתי צילום מקצועי ובצבא שירתתי ביחידת עורב בנח"ל", מתאר תומר בפניי את ימי הבגרות שלו.

אחרי השירות הסדיר הועסק באבטחה בקיבוץ, אחר-כך במנפטת כותנה והשלים בגרויות. אחר-כך השתלב בענף האבוקדו ולאורך עשר שנים היה איש ההשקיה של המטע, שמשתרע היום על 1300 דונם.

"כשהתחלתי לטפל במטע האבוקדו היו לנו 450 דונם. בשנת 2009 ניטעו עוד 317 דונם, בשנת 2012 נוספו עוד 212 דונם ובשנת 2016 נטענו עוד 280 דונם.

 

בשנתיים האחרונות תומר גרינברג הוא מנהל מטע האבוקדו בקיבוץ. "זה הענף הכי רווחי ברגבים. אמנם עתיר מים אך אנו עושים שימוש במי קולחין מטוהרים. מייצרים טונה אבוקדו על דונם שטח גידול. משווקים לשוק המקומי ולייצוא"

 

בשנתיים האחרונות תומר גרינברג הוא מנהל מטע האבוקדו בקיבוץ. "זה הענף הכי רווחי ברגבים. אמנם עתיר מים אך אנו עושים שימוש במי קולחין מטוהרים. מייצרים טונה אבוקדו על דונם שטח גידול. משווקים לשוק המקומי ולייצוא דרך מטעי וחברת "חקלאי גרנות".

תומר אינו שוכח לציין שלרגבים גם רפת חלב עם כ-1000 חולבות והיא משותפת לשלושה קיבוצים, וכן חמישה לולים, מרכז מזון גדול וגד"ש של תחמיצים, חיטה, תירס וחימצה (חומוס).

תומר גרינברג הופתע כשהודיעו לו שהוא נבחר ל"צעיר מצטיין" של התנועה הקיבוצית. "הופתעתי ששמי השתרבב לאירוע. מדוע בחרו בי? אולי כי עברתי בהצלחה את התהליך של טיפול במטע האבוקדו של הקיבוץ. צעיר? כן, בקיבוץ נחשבים צעיר עד גיל 45".

בעניין הזה כדאי ואפילו ראוי לקרוא מה אמר עליו אילון ברנס, כיום מנהל החקלאות של "צומח גרנות", שקדם לתומר כמנהל מטע האבוקדו ברגבים.

 

"תומר מהדק את הקשר בין הקיבוץ לתנועת "השומר החדש" באבטחת היישוב וביצירת תחושת ביטחון בקרב התושבים. תומר הוא דמות אהובה, מוכר לכולם בשבילי הקיבוץ, מסביר פנים, נעים בעבודה, יודע

 

"תומר ניהל עשר שנים את תחום ההשקיה של הענף בהקפדה, בחריצות ובמסירות וכך קיבל את תפקיד ניהול הענף כולו". כך כתב והמשיך: "ענף האבוקדו מאופיין בפיזור בין חלקות רבות ולכן חלקו מנוהל על ידי הקיבוץ וחלקו בשותפות עם מטעי גרנות ומשווק תחת המותג "חקלאי גרנות". תומר מצליח להתמודד עם מורכבויות אלה תוך כדי שליטה בתחומים השונים, הקפדה על כל פרט ופרט, ראייה כוללת וניהול העובדים בצוות תוך החדרת מוטיבציה לעשייה וללמידה".

וכך המשיך וכתב המנהל הקודם של מטע האבוקדו: "האחריות על ענף כה מרכזי וההצלחה שהתלוותה אליה, נוסף על אישיותו, הן אלו שעשו את תומר לדמות משפיעה ברגבים. הדרך שבה ביצע תומר את העבודה, צורת ההתייחסות הרצינית שלו, המעורבות והאחריות בלטו לטובה לאורך זמן. אבטחת המטע מפני גנבות, נושא שתומר לקח עליו אחריות, הביא לשיתופי פעולה חיוביים ולירידה משמעותית בהיקף הפשיעה החקלאית ברגבים וגם בקיבוצים שכנים. "צמח גרנות" עובד בקשר יום-יומי עם תומר המוכיח לי שוב ושוב שהבחירה בו הייתה הנכונה ביותר לענף, לקיבוץ ולמטעי גרנות".

בסיום דבריו ציין אילון ברנס כי הבחירה בתומר תורמת לפיתוח וקידום מנהיגות צעירה ומעורבות בחברה ראויה ומוצדקת ביותר והיא חלק מפרויקט "הצעירים המשפיעים" בתנועה הקיבוצית. "תומר מהדק את הקשר בין הקיבוץ לתנועת "השומר החדש" באבטחת היישוב וביצירת תחושת ביטחון בקרב התושבים. תומר הוא דמות אהובה, מוכר לכולם בשבילי הקיבוץ, מסביר פנים, נעים בעבודה, יודע להקשיב ואינו חושש מעבודה קשה ומהתמודדות".

תומר גרינברג שוחח אתי בשעת ערב, כאשר עשה דרכו לשטחי המטע לפגוש את אנשי "השומר החדש" המגנים על הפרי. "אנחנו מתמודדים עם פשיעה חקלאית. רק לאחרונה גנבו 150 קילוגרם אבוקדו מהקיבוץ ותנועת "השומר החדש" משקיעה בהגנה על שטחי החקלאות".

תומר גרינברג מעסיק במטע חמישה עובדים מתאילנד ועוד שלושה ישראלים.

כאשר ביקשנו לשמוע את דעתו על התנהלות משרד החקלאות אל מול החקלאים השיב תומר גרינברג ללא היסוס: "אין לי קשר למשרד החקלאות. אני חקלאי שעובד בשטח שאותו אני אוהב. אני לא עוסק בפוליטיקה. אני קם בבוקר באהבה לעבד את אדמות מדינת ישראל. הנה, סידרתי לך כותרת לריאיון".

תומר גרינברג, שנולד עירוני, נשוי זה ארבע שנים ל"עירונית", נעמה שבאה מתל-אביב לרגבים והם הורים לעלית, היום בת 3. הוא גאה לספר שרעייתו היא "אסיסטנטית של וטרינר של ארבעה כלבים בגבעת עדה". ושמותיהם של הכלבים נקשרים אף הם לאבוקדו. "שלושה מהכלבים הם שמות של זני הפרי: אטינגר, פוארטה ופינקרפלויד ורק צ'ופצ'יק הוא לא".

תומר גרינברג צילום סתיו בלנק לוי

מחירי האבוקדו: בישראל המחיר זול יותר ממחירם באירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בעונה זו של השנה מגדלים רבים נתקלים במחלת הפרצית בעדרים. על מנת לעשות קצת סדר בנושא, אכתוב הסבר פשוט שישפוך קצת אור על המחלה יוסי לאפר – יועץ מקצועי בין-לאומי. josephlepar@gmail.com הפרצית היא מחלת
3 דק' קריאה
עברה שנה וחצי מאז האדומות הגיעו מטקסס *תמונה ראשית: פרה שנרצעה פסולה מלכתחילה – תמונות מאתר כיפה לא להאמין, אבל בהודעת החמאס על הסיבות לפתיחת המלחמה עלה הטיעון, שבמיקום סודי ביהודה ושומרון, נמצאת קבוצה
7 דק' קריאה
חדשות מן העבר, חלק א גזע בקר לייצור חלב בחוברת של יוסף קריגר, אחד ממייסדי רמתיים, בשם "מזכרונותיו של ציוני", מופיעים פרטים מעניינים על יבוא בקר מהולנד, בראשית שנות ה-20 של המאה שעברה. יוסף
5 דק' קריאה
מדוע מחירי הבשר בעלייה ומחיר פרה ועגלה עלה מאוד? איך משפיעה המלחמה על הקורה בענף הבשר ועוד נושאים, שצוות בני בקר במפעלי העמק, מתמודד איתם בכל יום ביקור במכרז הבקר השבועי… מה תפקיד הארגון
5 דק' קריאה
עם קמינסקי בהובלת חלב בגולן מחלבת הגולן התחילה לעבוד מחדש בחודש מאי 23 תחת חברת זן לכול.  תחילה קיבלה חלב מתנובה ובתחילת השנה, יצאה לדרך עצמאית וקיימה מכרז לקליטת חלב ישירה והובלה למחלבה. במכרז
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן