יבול שיא
הרפת והחלב
חברות הזנק חקלאיות

מיצוי יכולות החקלאות המקומית

2 דק' קריאה

שיתוף:

מיצוי יכולות החקלאות המקומית: חמישה ארגונים חקלאיים בענפי הפירות, העופות, הדגים, הירקות והחקלאי ישראל, פנו היום (25.3) לשר החקלאות במכתב בקשה דחוף, עקב הצטברות סחורה טרייה של חקלאות אצל החקלאים, שלא לייבא מוצרי מזון חקלאיים עד לבדיקה מקיפה של המלאי הקיים בישראל, במטרה שלא למוטט משקים חקלאיים בישראל

לכבוד כב' שר החקלאות,

ח"כ צחי הנגבי

מיצוי יכולות החקלאות המקומית: עקב התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם והמאמצים לבלום את התפשטות המגפה באמצעות סגירת גבולות, עולה על סדר היום הלאומי פעם נוספת, סוגיית הביטחון התזונתי בישראל ואספקת תוצרת חקלאית כחול לבן בפרט.

אין חולק כי החקלאים הינם שכבת המגן הראשונה של הביטחון התזונתי של תושבי המדינה.

חקלאי ישראל כולם התגייסו ועל אף המציאות המאתגרת, אנחנו ממשיכים לעבד את השטחים החקלאיים ובהתאמה גם הוכרזו כענפים חיוניים בשעת חירום בענפי החי והצומח, בתי אריזה, מכוני התערובת, שירותי הרפואה הווטרינרית, המחלבות, המשחטות, מכוני המיון לביצים ולדגים ועוד פעילויות רבות ששיתוקן עלול היה לפגוע פגיעה אנושה בציבור.

 אנו מודעים היטב לצורך לענות על הביקוש הגבוה בימים אלה, במיוחד בשל הקרבה לחג הפסח, ועושים לילות כימים על מנת להגביר את התפוקה למקסימום ולתת מענה רחב ככל הניתן לצרכן הישראלי.

עם סגירת חלק מהשווקים בארץ נוצר בימים האחרונים מצב בו תוצרת חקלאית מקומית שיועדה לשווקים אלה עומדת זמינה, ללא ערוץ שיווק לציבור.

אנו קוראים לך לפעול למיצוי יכולות האספקה והיצע התוצרת החקלאית המקומית שקיימים וזמינים כרגע, בטרם תפנה לפתיחת השערים לייבוא תוצרת חקלאית מחו"ל.

שנים של התעלמות מוחלטת מפערי התיווך המופקעים ברשתות השיווק הביאו לכך שחקלאים רבים פועלים במצב של חוסר וודאות כלכלית, או גרוע מכך: בהפסדים הגורמים לעוד ועוד חקלאים לצאת ממעגל היצור. נטישת חקלאים את הענף תהיה בכייה לדורות, לא רק להם עצמם אלא לכל תושבי המדינה.

כל משק חקלאי שנסגר נגרע גם מהיצע אספקת המזון המקומי ואת התוצאות של זה אנו מרגישים כעת ונרגיש ביתר שאת בעתיד.

חובה על ממשלת ישראל להתעשת ולזכור כי מוטלת עליה אחריות לאומית לעודד ייצור מקומי ועצמאי של מזון תוצרת הארץ עבור התושבים, הן בשגרה והן בחירום. ביטחון תזונתי הינו הכרח קיומי ולכן יש להבטיח המשך חקלאות ותעשייה חקלאית בת – קיימא בישראל.

בכדי שהחקלאות תוכל להמשיך להתקיים ולספק לתושבי המדינה חוסן לאומי וביטחון מזון בימים של משבר או בידוד מדיני, על המדינה לחזור להכיר ולהוקיר את הערך הייחודי והאסטרטגי של החקלאות, באמצעות מעשים ולא דיבורים בעלמא.

זוהי שעת חירום ואנו מצפים מכבוד השר, והממשלה, לתמוך בחקלאים באמצעות מתן קדימות לתוצרת מקומית וליכולות האספקה של החקלאות הישראלית הנותנים מענה כמעט מלא לצריכה המקומית לאורך רוב השנה, תמיכה ישירה בחקלאים וויסות היבוא.

נבקש את עזרתך ופעולתך הדחופה.

ירון בלחסן – מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות

מאיר יפרח – מזכיר ארגון מגדלי הירקות

מוטי אלקבץ – מזכיר ארגון מגדלי העופות

אלי שריר – מזכיר ארגון מגדלי הדגים

מאיר צור – יו"ר התאחדות חקלאי ישראל

אבשלום אבו וילן – מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל

אין מחסור בתוצרת חקלאית 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן