יבול שיא
הרפת והחלב
Hot.air .Balloon

עפים על גלבוע: עשור לפסטיבל הכדורים הפורחים במעיין חרוד

2 דק' קריאה

שיתוף:

עשור לפסטיבל הכדורים הפורחים במעיין חרוד: עשרות כדורים פורחים מכל רחבי העולם, בשלל צורות וגוונים, מילאו את שמי הגלבוע והרחיבו את ליבם של אלפי המשתתפים בפסטיבל המתקיים זו השנה העשירית במעיין-חרוד.

ביום שישי  (16.8), בשעה 5:30 בבוקר התעוררו למעלה מ-7,500 מבקרי הפסטיבל, על מנת לחזות בכדורים הפורחים העולים לאוויר, ביניהם הבלון "חגיגה של פרחים", המשחזר יצירה של האמן הקרואטי איוואן ראבוזין, מה שהופך אותו לרפרודוקציית האמנות הגדולה בעולם, וכן גם אחד הבלונים הצורניים הגדולים בעולם – "הבטרייה", המתנשא לגובה של 40 מטר ושוקל פי שניים מבלון רגיל.

השנה הגיעו גם שני בלונים מסוג הופר, שהם בלונים ללא סל, בהם הטייס יושב על מעין ספסל בין שמיים לארץ. עוד בכדורים הפורחים הבולטים, כיכבו הכדור "הנסיך-צפרדע", שהוטס על ידי הטייסת הבלגית גריט ווריקה, "הג'וקר", מצרפת, והכדור "חכם בשמש" מהולנד.


בנוסף, חזו הצופים במופע פיילונים ייחודי ומופע לוליינים מרהיב ומיוחד אשר בצעו תרגילי אקרובטיקה, כאשר הם קשורים לתחתית סל הכדור, לקול תשואות הקהל. עוד אטרקציה שהותירה רושם עז, הייתה כאשר 2 צנחנים מבלגיה ביצעו קפיצה בסיס(BASE)  מכדור פורח. מדובר בספורט אתגרי במיוחד בו נדרשת פתיחת מידית של המצנח וזאת בשל המרחק הקצר מהקרקע.

עשור לפסטיבל הכדורים הפורחים במעיין חרוד

עובד נור, ראש המועצה: "עשור שאנו מכוונים גבוה. הפסטיבל הוא חוויה ייחודית המהווה כשיא לפעילות האתגרית בגלבוע, ופיתוח תרבות ותיירות אקסטרים. אנו גאים במיוחד במסורת שנוצרה בעקבות פעילותנו, כאשר שנה אחר שנה אנו פוגשים קהל רב החוזר לגלבוע לחוות וליהנות ממפגן אווירי יוצא מן הכלל. גם הטייסים הרבים שמגיעים מכל העולם מהווים שגרירים נהדרים לישראל כשהם חוזרים לארצם". הפסטיבל נשען השנה על מקורות תקציביים חיצונים ונרשם  כאירוע רווחי של המועצה.

כדור פורח
מופע ה-NIGHT GLOW – כדורי ענק עם אש בשלל צבעים. צילום: צחי רייזל

חברת "סקיי-טרק כדורים פורחים" הישראלית, ניהלה את תחום התעופה בפסטיבל והציגה לראשונה את הבלון החייכני "החיפושית".  הפסטיבל נפתח ביום חמישי בצהריים.

בשעות החשיכה התקיימו כמה מופעים, בין היתר של קרקס עם להטוטנים, נערות גומי וחישוקים, אומני בועות ובלונים, ג'אגלינג וליצנות. שיאו של הערב- מופע ה-NIGHT GLOW שבמהלכו צפה הקהל בתהליך ניפוח כדורי הענק, אשר מחוברים לקרקע, ולצלילי מוזיקה קצבית נדלקת בהם אש בשלל צבעים.

אירועי הפסטיבל ביום שישי, נפתחו במחווה לזכרו של שלומי אייל ז"ל, מפיק הפסטיבל שהלך השנה לעולמו. 60 כדורי הליום לבנים, כמניין שנותיו, הופרחו לאוויר והצטרפו להקדשת מטס הכדורים כולו לזכרו של שלומי אייל ז"ל, שהיה המנוע העיקרי מאחורי הפסטיבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן