יבול שיא
הרפת והחלב
חקלאות בישראל

חקלאות מדייקת להבטחת ה"קיימא" בחקלאות גלובלית

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

ממכונות קציר רובוטיות אוטונומיות ורחפנים שיכולים לרסס יבולים ועד לבינה מלאכותית, ושימוש ב"ביג דאטה"

חקלאים ברחבי העולם פונים לפתרונות טכנולוגיים כדי לטפל בבעיות שונות החל מהאתגר לספק מזון מספיק ואיכותי לאוכלוסייה הולכת וגדלה, לשינויי אקלים ועקות, להגנת הצומח ולייעול ממשקי חקלאות קיימים – חקלאות מדייקת בחקלאות גלובלית

חקלאות מדייקת בחקלאות גלובלית

כללית, השימוש המוגבר בטכנולוגיה בחקלאות מכונה "חקלאות מדייקת", וזו הפכה לתעשייה פורחת ופוטנציאל לאין ספור חברות "יוניקורן" שיגלגלו כסף גדול בעולם הנמצא בתאוצת פיתוח בתחום זה.

דו"ח אחד מצביע על כך שערכה הגלובלי של הטכנולוגיה החקלאית החדשה הזו יגיע ל-12.9 מיליארד דולר עד 2027, עם צמיחה שנתית ממוצעת של 13% מעכשיו ועד אז.

הטכנולוגיה משנה את עולם החקלאות לטובה, חוות אוטונומיות ברובן נמצאות ממש מעבר לאופק.

כבר עכשיו, טכנולוגיות מפותחות רבות כבר זמינות, כמו רובוטים שיכולים לנטר מחלות של יבולים, רחפנים שטובים ב"לכסות הרבה שטח": לצלם, לנטר, לרסס ולעשות זאת במהירות וביעילות.

תומכי הטכנולוגיה בחקלאות מדייקת

תומכי הטכנולוגיה בחקלאות מדייקת, מציינים גם כי ניתן להשתמש בחידושים הללו לטובת העולם המתפתח.

למשל, "TechnoServe" הוא ארגון פיתוח בינלאומי אמריקאי ללא מטרות רווח המשתמש בחישה מרחוק, מיפוי רחפנים, למידת מכונה ונתוני לוויין, במטרה להגביר את ייצור אגוזי הקשיו במדינת בנין במערב אפריקה.

אגוזי קשיו מהווים 8% מהכנסות הייצוא של המדינה, והארגון מסייע לחקלאים לדעת היכן הכי מתאים לשתול את העצים שלהם, ולהגדיל גם את הכמות וגם את איכות היבולים שלהם.

לארגון כבר יש תוכניות לשכפל את הפרויקט ברחבי מערב אפריקה ובמוזמביק.

הארגון גם עובד עם מגדלי קפה קטנים באתיופיה ובזימבבואה ומגדלי קקאו באמריקה להגדלת פרודוקטיביות הגידול בסיוע טכנולוגיות של חקלאות מדייקת ופתיחת שווקים חדשים.

להגדיל את התפוקה

אין ספק שטכנולוגיות חקלאיות משופרות, יאפשרו לחקלאים להגדיל את התפוקה ואת ההכנסה שלהם ולוודא שחקלאות תמשיך להזין את העולם תוך ייעול השימוש במשאבי הטבע ושמירתם לשימוש הדורות הבאים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן