יבול שיא
הרפת והחלב
אסטרונוט ישראלי בחלל איתן סטיבה

האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה

2 דק' קריאה

שיתוף:

נשיא המדינה ראובן ריבלין וקרן רמון, בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה, הכריזו היום (שני) על האסטרונאוט הישראלי השני בדרך לחלל – איתן סטיבה, שהיה טייס קרב במשך 43 שנים והשתתף בעשרות מבצעים צבאיים. סטיבה צפוי להמריא לחלל במעבורת שתשוגר מפלורידה בסוף שנת 2021, למשימה מדעית בתחנת החלל הבינלאומית, ויהיה לאחד מחלוצי תעשיית החלל הפרטית בעולם.

סטיבה ישהה בתחנת החלל כ200 שעות במהלכן יבצע שורת ניסויים מדעיים של חוקרים וסטארט-אפים ישראלים שייקח עמו לחלל. בחודשים הקרובים יחל את הכשרתו לקראת הנסיעה לחלל, כשבשלושת החודשים שלפני הנסיעה יעבור סדרת אימונים במידנות שונות בעולם.

קרן רמון

את המשימה תוביל קרן רמון, בשיתוף עם משרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הישראלית שיובילו את שותפות משרדי הממשלה בפרויקט. יחד יפעלו לבחור את הניסויים והטכנולוגיות שיגיעו לחלל ולבניית התכנית החינוכית עבור ילדי ישראל. בראש המשימה יעמוד מנכ"ל קרן רמון, רן לבנה. סטיבה הוא אחד ממייסדיה של קרן רמון, ומכהן כחבר בולט ומתנדב ותיק בוועד המנהל של הקרן
איתן סטיבה: "לאחר האובדן הכואב של אילן ואסף רמון, הקמנו יחד עם רונה את קרן רמון וראינו כיצד חקר החלל מגרה את כל החושים, מעורר את הסקרנות ואפילו מאתגר את הדמיון הפרוע ביותר. תקוותי שמסענו המשותף לחלל יפתח ערוצים חדשים לשיתוף פעולה, לשלום ולאמונה ביכולתנו לשמור על הכוכב היפה שלנו, לטובת הדורות הבאים". "אני מקבל על עצמי את השליחות, בעוד שנה תיהיה לנו הזדמנות להשתתף במסע מרתק בטכנולגיה מדע רוח חינוך"

הנשיא פנה לסטיבה ואמר: "איתן יקירי, שם למעלה, מעבר לרקיע השביעי, אתה תבצע שורה של ניסויים בטכנולוגיות ישראליות שחלקן פותחו על ידי נערים ונערות ישראלים. אתה תהיה שליחם של אותם מוחות מבריקים, דורות ההווה והעתיד של המחקר הישראלי המשובח, ותסייע להם להבין איך העולם עובד כשמסתכלים עליו מבחוץ. אתה תהיה נציג של ישראל במאמץ האנושי להבין את המנגנון המופלא שמאפשר את החיים על פני הכדור הזה, ולפצח את רזי היקום"

באירוע ההכרזה שהתקיים בבית הנשיא, השתתפו גם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, יו"ר הוועדה המדעית ענבל קרייס, מנכ"ל קרן רמון, רן לבנה, וטל רמון, בנם של אילן ורונה.
אביו אהוד עבד כחוקר קרקע ומים במכון הוולקני ברחובות

האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה ותרומתו לחברה

סטיבה שירת בסדיר ובמילואים תחת אילן רמון כמפקד טייסת. ב-2010 היה חלק מגרעין המייסדים של עמותת קרן רמון, עמותה שהקימה רונה רמון עם חברי משפחה קרובים ואישים מובילים בחברה הישראלית. מאז הקמתה מלווה סטיבה את הפעילות החינוכית שלה ומכהן כחבר בוועד המנהל שלה. כמו כן, הוא שותף בהקמת מיזמים חברתיים כגון קריית אדם בלוד – מרכז לימודי, מחקרי וטיפולי המעניק טיפול נפשי לתושבי העיר, מיזם זיכרון בסלון לזכר השואה, המרכז ללימודי אפריקה באוניברסיטת בן-גוריון, בדרך לגן – אתר מידע מקצועי להורים על גני ילדים, אינקלו – רשת בתי ספר מכילים ועוד.

סטיבה ומשפחתו הקימו את אנאתה, חברה לתועלת הציבור שתומכת במיזמים חברתיים וחינוכיים כמו יוניטף – מועדוניות לילדי פליטים, תומכת במכינות, בבתי חולים, בתוכניות אקדמיות, מעניקה מלגות לימודים ועוד. סטיבה חבר בוועדת ההיגוי של חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה, וקיבל בשנת 2016 תואר עמית כבוד של האוניברסיטה העברית.

במשרדו בתל אביב הקים את הגלריה ללימודי אפריקה, שבה מוצגות תערוכות המתמקדות בהצגת ובחינת האמנות האפריקאית וההתייחסות ליבשת ולתושביה. לגלריה פרויקטים משותפים עם האקדמיות לאומנות ועיצוב בצלאל ושנקר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן