יבול שיא
הרפת והחלב
שדה עוזיהו 1

עימות אלים במושב שדה עוזיהו

3 דק' קריאה

שיתוף:

כוחות משטרה ופקחים הגיעו לשדה עוזיהו ונוצרו עימותים אלימים, על רקע פינוי והריסת מבנים לא-חוקיים בצו בית המשפט  שני חשודים בתקיפת שוטרים נעצרו לטענת התושבים מדובר בנקמה במושב, על רקע תמיכתו במפלגת צומת  תגובת המשטרה: "לא נאפשר לקומץ פורע חוק להפר סדר בשל מימוש החלטה שיפוטית"

עימות אלים במושב שדה עוזיהו: יום לאחר הבחירות (18.9) הגיעו עשרות שוטרים מיחידות הסיור, מג"ב וממנהלת תיאום פעולות אכיפה למושב שדה עוזיהו, דרומית מזרחית לאשדוד, במטרה להרוס מבנים לא חוקיים במושב, בכפוף לצווי בית המשפט. במקום התפתחו עימותים קשים בין התושבים שניסו לחסום ולמנוע את ההריסה ותגובת השוטרים הייתה אלימה.
השוטרים ואנשי רשות מקרקעי ישראל הגיעו למושב מלווים בכלים הנדסיים, ובידם צווי הריסה שהוצאו על-ידי מינהל מקרקעי ישראל ואושרו בבית המשפט. אמור, כלים כבדים הגיעו כדי לבצע את מלאכת הפירוק ותושבי המושב ניסו לחסום אותם בגופם והחלו לשרוף צמיגים.

את עבודת ההריסה ליוו עשרות שוטרי יס"מ ליוו את פעולת ההריסה ובמקום התפתחה מהומה שהידרדרה לכדי עימות אלים במושב שדה עוזיהו, כמה גברים נפצעו קל בתגרה ונזקקו לטיפול רפואי של מד"א. במהלך העימות נחבלה אישה ע"י שוטרים שחסמו את דרכה. שני חשודים בתקיפת שוטרים נעצרו. במהלך האירוע נחסם כביש 4 לתנועה והנהגים הורו לנסוע בדרך אחרת. כעבור שעה קלה הכביש נפתח שוב לתנועה לאחר התערבות וההכוונה של כוחות המשטרה.

חלק מהתושבים טענו, כי זו דרכה של המדינה להתנקם במושב, שרוב תושביו פעילים במפלגת "צומת", מפלגת החקלאים שחרטה על דגלה, בין היתר, להיאבק נגד גזירות מנהל מקרקעי ישראל על החקלאים, כגון החלטות הוותמ"ל, אכיפת תיקון 116 לחוק התכנון והבניה ועוד. צומת לא עברה את אחוז החסימה, אך השיגה 15000 מקולות הבוחרים, כאשר בשדה עוזיהו עמד אחוז ההצבעה בעד צומת על 58% מהמצביעים.

עו"ד רחל פרץ גלאם, מתושבות המקום ואחת ממועמדות מפלגת צומת לכנסת, אמרה: "ככה לא מתנהגים לאזרחים במדינת ישראל, התנהגו אלינו כמו אחרון הפושעים במדינת ישראל. בחירת העיתוי, יום לאחר הבחירות, כאשר מעל 100 שוטרים ופקחים של המנהל ובעצם היה כאן מסר חד וברור לפעילים המרכזיים שהולכים לשנות פה את דפוסי ההתנהגות. פשוט נכנסו במושב בצורה שהיא לא הגיונית, לא מידתית ולא מתאימה למדינה דמוקרטית, שחרטה על דגלה שוויון וזכויות אדם. "היית צריך לראות את כמויות השוטרים, היס"מניקים, המג"בניקים, אנשי מנהל ועוד שהגיעו לכאן, לי הייתה תחושה דומה למה שרואים כאשר מתכוננים למבצע בעזה. פשוט תחושה של מבצע צבאי, לא תחושה של 'באנו להרוס מבנה לא חוקי של משפחה אחת'. חברנו למפלגת 'צומת' כדי למנוע מהלכים שחברו נגד החקלאים בשנים האחרונות – מדיניות שבעצם נועדה למחוק מעל פני האדמה את החקלאות וברגע שאתה מוחק את החקלאות – אין בעצם קיום.

"זה צו שמונה! זה בדיוק מה שהרגשתי ביום רביעי במושב, שחייבים לעשות משהו! כי אם המדיניות של המנהל להיכנס בצורה כזאת למושב, לסגור ולחסום את הכניסות אליו, לא לאפשר לצוות רפואי להיכנס ולטפל בפצועים. במהלך האירוע נפגעו נשים וגברים תושבות המושב בעוד שאף שוטר לא נפגע. שכבה אישה שנפצעה, שעה ישבתי איתה וניסיתי לדובב אותה שלא תאבד הכרה, ושעה וחצי האמבולנס עומד בכניסה לרחוב והם לא נותנים לו להיכנס. המפלגה שלנו קמה אחת ולתמיד כדי לדאוג לזכויות של המושבניקים והמושבים." ל"קו למושב" נמסר כי מבלי להיכנס לפרטים ושמות, בפסק הדין שפסק בית המשפט, בנוגע לאותו מבנה, התקבלה הסכמה של הצדדים להריסת המבנה. כמו כן טוענים אנשי המנהל, כי צווי ההריסה נשלחו לאנשי המושב עוד הרבה לפני הבחירות ולכן כל טענה או הקשר למפלגת צומת אין לה בסיס.

יו"ר צומת, משה גרין, שלח לאחר האירוע מכתב ליועמ"ש לממשלה ובו דרישה לקיים את ההבטחה השלטונית שנתן ראש הממשלה, בנימין נתניהו לפני הבחירות, להקפאת האכיפה בתקנה 116 לחוק התכנון והבניה. נראה, כי במנהל ובמשרד המשפטים לא התרשמו מהודעת ראש הממשלה והחליטו להמשיך באכיפה במלוא הקיטור. גרין: "אם לא תהיה תגובה למכתב שלי אני מתכוון לעתור לבג"צ, יש כאן אי עמידה בהבטחה שלטונית שניתנה ע"י נתניהו ופוליטיקאים נוספים ואכיפה לא מידתית כלפי מגזר אחד במדינה, המגזר הכפרי והחקלאי. יש דרך לאכוף את החוק בדרכים אחרות ומה שקרה בשדה עוזיהו הוא בלתי נסבל. מרביצים לנשים, לגברים, זאת לא הדרך."

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, כי: "כוחות משטרה פעלו באבטחת פעילות הריסת מבנים לא חוקיים ביישוב שדה עוזיהו הסמוך לאשדוד, פעילות המבוצעת על-פי צו בית משפט ורשות מקרקעי ישראל. בעקבות מימוש צו בית המשפט כאמור, החלו עשרות תושבי המקום להפר את הסדר תוך אלימות וזאת בניגוד לחוק. לוחמי יס"מ ומתפ"א (מינהלת תיאום פעולות אכיפה) פעלו במקום בנחישות להשלטת הסדר ומבצעים מעצרים ככל שנדרש, ועד כה נעצרו שני חשודים. משטרת ישראל לא תאפשר לקומץ פורע חוק להפר סדר ולמנוע ביצוע החלטה שיפוטית בדרך שכזו."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן