יבול שיא
הרפת והחלב
ענבל גבאי אני מטפחת את חיות המחמד

לנבוח בסטייל: מספרת כלבים וחתולים במושב

7 דק' קריאה

שיתוף:

ענבל גבאי מביצרון משלבת בין אהבתה לבע"ח לבין אהבה ליופי אסתטיקה וסגנון חיים בעסק הנקרא Pet Life Stile, ממלכה בה היא מספרת כלבים וחתולים. ענבל מטפחת אותם במגוון טיפולים אישים מכף רגל עד ראש, כולל מס'אג בספא, צילום ואפילו עריכת ימי הולדת, לצד מכירת מזון ואביזרים שימושיים. גן עדן מפנק לחיות מחמד

בימים אלו שהם בעצם ראשית הסתיו, עוד אפשר לחוש את הימים החמים ממש כמו בקיץ. תארו לעצמכם מה מרגישים חלק מבעלי החיים וחיות המחמד, שהטבע העניק להם פרווה עבותה. בימים של מחלת הקורונה ובין סגר לסגר, רבים מחשבים את יציאתם לצרכים החשובים ביותר. אך חיות המחמד בבתים, משוועות גם לתספורת וטיפול ממש כמו בני האדם. במועצה האזורית באר טוביה, אותם תושבים שלקחו החלטה מגיעים לבוטיק המיוחד Pet Life Stile, מספרת כלבים וחתולים, הנמצא במושב ביצרון, המנוהל ביד רמה ע"י ענבל גבאי. "זהו יתרון ענק להתגורר במושב ולהפעיל עסק טיפולי ומפנק לצרכי חיות מחמד"

 

אחד הכלבים בחצר בביצרון
אחד הכלבים בחצר בביצרון

 

"יש אפשרות לאמן ולטייל עם הכלבים ואפילו לצלם אותם – וללקוחות שרוצים לצאת לחופשה, הכלבים מוזמנים לפנסיון. זהו כייף גדול לחיות ולעבוד בעסק שבחצר שלך, בנופים ירוקים ופתוחים לטבע. אנחנו משפחה שאוהבת בע"ח כמובן. יש לנו שלושה כלבים, כלב לכל ילד, כשר הילדים אחראיים באופן אישי כל אחד על הכלב שלו. לבן הגדול נתנאל, יש פומרניאן שחור הנקרא פו. לאוראל הבן השני יש צ'יוואווה ננסי, שהוא כלבלב שובב ביותר בשם לואי. ולעדיאל – הבת השלישית יש כלבת פומרניאן לבנה. שהיא כלבה ננסית ומתוקה העונה לשם לונה. כל כלב ישן בחדרו של הילד המטפל בו."

 

מה כולל העסק, ואיזה שירותים מוצעים?

"העסק והמוטו המוביל אותי הוא שכל חיית מחמד הנכנסת בשער, נכנסת בעצם לממלכה מפנקת, המספקת טיפול אישי מכף רגל עד ראש. כל אחד הוא מלך או מלכה אצלנו המקבלים טיפולים החל מספרת כלבים וחתולים אך גם בטיפולים נחוצים וחשובים נוספים כמו: קיצוץ ציפורנים וטיפוח הגוף והשיער. אני מגדירה עצמי גם כספא, מאחר והכלבים באים ליהנות מחוויה כוללת ומפנקת במיוחד. בהמון אהבה, התייחסות ותשומת לב. מסתבר שחיות המחמד אוהבים מאד להתפנק, ולהתמסר שהם מרגישות בידיים בוטחות."

ענבל מסבירה שיש כלבים המגיעים מעט מבוהלים, שלא מכירים את המקום או אותה, אך בעזרת מס'אז טוב וליטוף, כשברקע מתנגנת מוסיקת מיוחדת ומרגיעת כלבים, מוסיקה בה נשמעים קולות מהטבע בדומה למוזיקת מדיטציה: כפכפוך מים ציוץ ציפורים וכ'ו. הכלבים נהנים מאד מהאווירה. זה מתבטא בכך שהם מתמסרים לטיפול בהנאה ובהכנעה גמורה: "בעודי מקלחת אותם, אני מפנקת אותם במסז' באופן קבוע. זה גם עוזר לחומרים לחדור טוב לעור, לנקות ולרכך את הפרווה וכך יוצר חיבור טוב פסיכולוגית ביני לבין הכלב שנהנה. גם בזמן טיפול (יבוש או תספורת) אני ממשיכה בעיסוי אוזניים ובטן. והכי חשוב אני מדברת איתם המון, בטון רך ונעים. מה אני אומרת להם? אני אומרת להם כל הזמן כמה הם טובים, מקסימים ויפים, זה מחדיר בהם ביטחון והם משתפים פעולה לתפארת. אני רוצה לציין שאני לא קושרת את הכלבים במהלך הטיפול (כנהוג).

 

איזו תספורת?

"מבחינת תסרוקות ותספורות לכלבים: הלקוח מבקש תספורת, לפי גזע הכלב, שנקרא 'תספורת גזע'. שמות התספורות משויכים לגזעי הכלבים, כמו: תספורת פומרניאן, תספורת שיצו, תספורת לכלבי יורקשייר טריירים ועוד. יש המביאים תמונה לתספורת הרצויה להם. במקרים של שינוי קל שבעלי הכלב מבקשים, אני בדרך כלל נעתרת, אלא אם מבקשים לקצוץ לגמרי את השיער בקיץ. כאן אני מתערבת ומסבירה, שלפעמים תספורת שונה מהמומלצת לגזע, עלולה לפגוע בטווח הארוך בשיער הכלב."

 

תספורת והכנת צילום לאלבום של הכלב
תספורת והכנת צילום לאלבום של הכלב

 

בנוסף גבאי מקפידה להסביר ללקוחות על הצורך החשוב לסרק את כלבם בבית, לפחות אחת ליומיים, מאחר וזה מטיב לבריאות השיער וגם מחזק את הקשר בין הכלב לבעליו. אולם לא כולם מסוגלים לעשות זאת והם מגיעים אל ענבל. במיוחד מדובר בפומרניינים שנוצרים להם קשרים מרובים בשיער וצריך לעבוד על פתיחתם, ורק אחר כך לספרם. "באופן אישי, אני רואה כל לקוח וכל כלב כעולם ומלואו. משתדלת להעניק להם זמן, אוזן קשבת, סבלנות וטיפוח שתואם לציפיותיהם. בנוסף לשירותי המספרה, ניתן לרכוש כאן מוצרי טיפול, היגיינה וטיפוח לחיות המחמד לסוגיהם: בגדים, אקססוריז מיוחדים, מזון שמיועד לגזעים שונים וחטיפים לפינוק. אני משתדלת להשיג ללקוחותיי כל שיבקשו ואת המוצרים הטובים ביותר הקיימים בשוק. יתרון נוסף שהעסק צמוד לביתי הפרטי, כך שאני זמינה בכל שעות היום. קיימת גם חצר גדולה צמודה המאפשרת פעילויות ופינוקים נוספים."

 


"העסק והמוטו המוביל אותי הוא שכל חיית מחמד הנכנסת בשער, נכנסת בעצם לממלכה מפנקת, המספקת טיפול אישי מכף רגל עד ראש. כל אחד הוא מלך או מלכה אצלנו המקבלים טיפולים החל מתספורת אך גם בטיפולים נחוצים וחשובים נוספים כמו: קיצוץ ציפורנים וטיפוח הגוף והשיער. אני מגדירה עצמי גם כספא, מאחר והכלבים באים ליהנות מחוויה כוללת ומפנקת במיוחד. בהמון אהבה, התייחסות ותשומת לב. מסתבר שחיות המחמד אוהבים מאד להתפנק, ולהתמסר שהם מרגישות בידיים בוטחות"


 

עד לפני הקורונה גבאי ערכה סדנאות אילוף לכלבים עם מאלף מקצועי, במיוחד בקיץ, וכן נהגה להביא צלם מקצועי שצילם את הכלבים, עם אביזרים שונים בתנוחות ורקע תואם. יחד יצרו עבורם אלבומים מיוחדים ומרשימים: "אפילו ערכנו מספר פעמים ימי הולדת לכלבים. הלקוחות היו מאד מרוצים."

רב הפרסום לעבודתה ולהשקעתה בחיות המחמד עברה מפה לאוזן. מהרגע שנכנסים לעסק ענבל מקדמת את הלקוחות האנושיים בפינת ישיבה מכובדת ומציעה להם מספר אפשרויות: להמתין בפינת הישיבה ולהנות משתייה חמה או קרה וכיבוד קל; לטייל בחצר; לצפות בתהליך הטיפול בכלב או להישאר וללמוד איך לטפח את כלבם בבית. אפשרות נוספת היא להשאיר את הכלב לטיפול המבוקש ולאסוף מאוחר יותר בתום הטיפול. "לציבור הלקוחות העסוקים, קיים שירות מתחשב, באיסוף חיית המחמד ממקום מגוריה והחזרתה לאחר הטיפול. מעבר לכל אלו, מתקיים שירות משלוחים ללקוחות בכל רחבי הארץ, לכל המוצרים שברשותנו. כמו כן, מגיעים אלי מדי פעם לקוחות שאימצו כלב בוגר או גור כלבים לראשונה בחייהם, ואני מסבירה להם על החיסונים והטיפולים הרפואיים, שהכלב צריך לעבור אצל וטרינרים. הם מקבלים ממני גם הדרכה לגבי הטיפול השוטף בכלב. בנוסף, ניתן לפנות אלי בשאלות דרך הוואטסאפ בכדי שאכוון ואדריך כראוי."

 

למה בחרת לעסוק בעסק למען חיות מחמד?

"נולדתי בכפר אביב בשנת 1976, למרות שלא נשארתי שם זמן רב. חיי אווירת הכפר עם השקט שבו טבוע בדמי. אמנם רוב שנותיי גדלתי באשדוד, אך מאז שאני זוכרת את עצמי היה לי חיבור מיוחד לבעלי חיים. תמיד הבאתי הביתה כל כלב, חתול וציפור פגועים וטיפלתי בהם. חלק אימצתי, חלק מסרתי וחלק שחררתי. בסביבות גיל חמש וחצי הורי התגרשו. גדלתי עם אמא שאוהבת בעלי חיים ותמיד הרשתה לי להכניס אותם הביתה. טיפלתי בכל בעל חיים פצוע ופגוע שמצאתי ברחוב: כלבים, חתולים וציפורים ועוד. במשך תקופה מסוימת חיו איתנו בדירה: כלב, חמישה חתולים ואוגר.

"למזלי, אמי שעובדת עד עתה בשירות הווטרינרי מבינה את אהבתי לחיות. זכור לי שתמיד היא שאלה את הווטרינרים שעבדה איתם שאלות שהתעוררו וחזרה אלי עם תשובות. באותו זמן התחלתי לספר את הכלבים שהיו לי וכנראה שמאז נוצרה האהבה הראשונית לתחום. יחד עם האהבה לבעלי החיים, אהבתי ואני עדיין אוהבת מאד אסתטיקה ועיצוב. במשך כל חיי תמיד ציירתי, פיסלתי ויצרתי יצירות שונות מחומרים שונים. מדי פעם גם סיפרתי את בני משפחתי שנתנו לי להתנסות עליהם .אחרי שירות הצבאי הכרתי את בעלי אהוד (אודי). לקח לו מספר שנים עד שהעז לצאת ללמוד והיום הוא עורך דין מצליח. נישאנו והבאנו לעולם שלושה ילדים מקסימים: נתנאל הבכור סיים את השירות הצבאי שלו לא מזמן. הבן השני אוראל  עומד להתגייס לצבא בחודשים הקרובים, והבת השלישית עדיאל, תיכוניסטית תוססת, שלומדת במגמת תיאטרון ועושה לנו שמח בבית עם החזרות שלה על מגוון תפקידים. אנו מעודדים אותה ושותפים באהבתה לתחום. בשנים הראשונות לנישואין גרנו בבניין מגורים בקומה רביעית והחלום המשותף של בעלי ושלי, היה לעבור לגור בבית קרקע, חלום שהתגשם ועברנו לגן יבנה."

 

דוגמן מופלא מקבל מניקור לפני צילום
דוגמן מופלא מקבל מניקור לפני צילום – מספרת כלבים וחתולים

 

ענבל מספרת שבזמן שהילדים היו קטנים היא נעזרה רבות באמה, וכך יכלה לעבוד וגם ללמוד באוניברסיטה מדעי הרוח לתואר ראשון. המטרה הייתה להתקדם במקום עבודתה, כמזכירה: "אבל הרגשתי שאני עובדת על אוטומט, בלי רגש ואינני מרוצה ומסופקת, כי לא חשתי שאני מגשימה את תפקידי ושליחותי בחיים. הילדים גדלו, ויצאתי ללמוד ספרות לאנשים בבית ספר מקצועי בתל אביב. עדיין חשתי שמשהו חסר לי. באחד מטיוליי לחו"ל, ראיתי במיוחד בלונדון ובפריז בוטיק בו מכרו בגדים לכלבים וממש נדלקתי. ראיתי בעיני רוחי מקום בו תחת קורת גג אחת, אקים ממלכה לפינוק כלבים וחתולים. מקום בו ניתן יהיה למצוא כל מה שרק אפשר לחלום עליו עבורם. עם השנים זנחתי מעט את החלום, אך הוא הלך איתי ובתוכי. לקח לי זמן להתבשל ברעיון, אך ידעתי בתוכי שיום אחד הוא יגיע.

"עבר זמן והרגשתי בשלה להקים את הבוטיק שחלמתי עליו. מאחר ולמדתי ספרות לבני אדם, החלטתי להסב זאת לספרות לכלבים. למדתי בקורס מקצועי עם התמחות בכלבי פומרניאן. באותה התקופה חיפשנו בית גדול עם חצר וכך הגענו לביצרון. העסק Pet Life Stile כבר קיים כשלוש שנים והוא מבטא בשבילי את אהבת בעלי חיים ואהבת אסתטיקה ועיצוב, ענפים שהולכים איתי מאז שאני זוכרת את עצמי. בתחילת הדרך הייתה לי שותפה, לפרק זמן קצר ביותר. נפרדנו עקב חילוקי דעות. מאז, למרות הקשיים של פתיחת עסק חדש. יצאתי לדרך חדשה עם הרבה חלומות ותוכניות – ולאט לאט בניתי את המקום והוספתי פינוקים. עכשיו אני מתעוררת כל בוקר בהרגשה שאני ממצה את עצמי ומאושרת להעניק לחיות המחמד כל טוב. הם כל כך נהנים מהטיפולים שאני מעניקה להם, עובדה המרגשת אותי מאד וזה הדרייב שלי בעסק. למרות שתחילת הדרך הייתה לא קלה – היה צורך בפרסום, שאנשים יכירו אותי, אך זה קרה מהר יותר משחשבתי. כיום עוזרות לי שתי עובדות חרוצות מהמושב, לפי הצורך. ואז הגיעה הקורונה, וכל הכרוך בכך."

 

איך את עוברת את תקופת הקורנה?

"כמו עסקים רבים בארץ גם אני נפגעתי – אנשים לא הגיעו עם חיות המחמד שלהם לטיפולים. נשארתי עם המחשבות איך מתקדמים הלאה בתנאים שנוצרו. הכי חסר לי המפגש האישי עם הלקוחות, חלקם לקוחות קבועים שלי וזה קשה שבעתיים, כי נרקמים יחסים קרובים, ממש כמו משפחה שנייה. אני מאד מקווה שהסגר יסתיים בקרוב כדי שנוכל לשוב ולהיפגש, עם אותם לקוחות שחוששים כרגע להגיע אלינו. בכל מקרה אנו פועלים לפי 'התו הסגול'. כאשר צריך, אנחנו ממשיכים להגיע אל הלקוחות שלנו לפי המרחק המאושר שנקבע – לקחת את חיית המחמד, לעשות טיפול ולהחזיר הביתה לאחר הטיפול.

"רוב התעסוקה שלי בעסק בתקופה זו של הסגר קשורה למשלוחים עד לבית הלקוחות. אני רוכשת מוצרים רבים בחו"ל, אך גם עובדת עם יצרנים ישראליים, המייצגים עבור הבוטיק שלי מוצרים ייחודיים לנו, כמיטות לכלבים ועוד. אני מצלמת את כל המוצרים ומעלה לאינסטגרם ולאתר שלנו בפייסבוק, כך שיש ללקוחות מגוון אפשרויות להזמנות. בנוסף, אנחנו גם משמשים כפנסיון לכלבים קטנים ובינוניים בגודלם, עד שני כלבים בכל פעם. הכלבים שנמצאים בפנסיון חיים אצלנו בבית, כחלק אינטגרלי מאיתנו ועם שלושת הכלבים הפרטיים שלנו, כלבים מאד נוחים שמקבלים את הכלבים מהפנסיון בשמחה.

"בנוסף לכלבים, יש לנו בחצר גם שני חתולים מתוקים שכולנו מטפלים בהם. כאנקדוטה, רציתי לספר על מקרה בו אחד  הלקוחות הקבועים שלנו היה חייב להיכנס לבידוד. באנו ולקחנו ממנו את הכלב, וטיפלנו בו עד שהלקוח קיבל אישור לצאת מהסגר והכלב חזר לבעליו שהבריא."

שאיפתה הגדולה של ענבל בתקופה הנוכחית היא לנסות לחזור לפעילות רגילה בהקדם, לבצע את הפעילויות המיוחדות של העסק, כמו אימונים וצילומים – ולהמשיך במבצעים והגרלות שנהגו לערוך מדי פעם. כל מה שנמנע ממנה מלעשות בחגי תשרי: "אני כל הזמן מנסה לחשוב על רעיונות חדשים. מתייעצת עם המשפחה והעובדים ואפילו עם מספר לקוחות קרובים, שיביעו את דעתם לרעיונות המוצעים."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן