יבול שיא
הרפת והחלב
ט מאיר צור בוועידה

מאיר צור: "ההצלחה של עמית היא ההצלחה של המושבים"

3 דק' קריאה

שיתוף:

"ההצלחה של עמית היא ההצלחה של המושבים" כותב מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים הפורש – במכתב פרידה מחברי הוועדים, חברי המושבים, התושבים ועובדי תנועת המושבים

לכבוד

חברי הוועדים
חברי המושבים
תושבים יקרים
ושותפים לדרך

הנדון: מכתב פרידה ותודה

כידוע לכם קיבלתי החלטה לסיים את תפקידי כראש תנועת המושבים לאחר תשע שנים. ההחלטה לסיים תפקיד שכזה היא החלטה קשה אך קיבלתי אותה בלב שלם ובגאווה גדולה. האמנתי שראש התנועה לא צריך להיות יותר משתי קדנציות ואני שנה יותר מזה.
תמיד האמנתי שיש לרענן ולהתחדש הן ברמה הארגונית והן ברמה האישית. בתקופתי בתנועת המושבים המטרה שלנו היתה לבנות את הכלים וההחלטות שיאפשרו לבנות ולהתאים את המושבים למציאות החדשה. מציאות שיש מעט חקלאים במושב. שהמושב הוא רב גוני. מציאות בה המדינה רואה את המציאות שונה מאיתנו. בתשע השנים האחרונות הגענו להישגים משמעותיים מאוד בכל התחומים. חידשנו לאחר שנים רבות את אגף חברה וקהילה. אגף שמייצר פעילויות רבות מקורסים, השתלמויות, מסעות לפולין ועוד. הגענו להישגים משמעותיים בתחום החקלאות. לצערי בחקלאות יש קשת רחבה מאוד של בעיות כמו ידיים עובדות, ייבוא, שערי מטבע ופערי תיווך, כך שההישגים לעיתים מטשטשים אל מול האתגרים של החקלאים.

בתחום הקרקעות המדיניות הברורה היתה הסדרה. היה לי ברור שהמדיניות של המדינה רק תלך ותהיה קשה יותר ולכן חתרנו להגיע להסכמים. נכון, ההסכמים הם מורכבים ולפעמים יקרים, אך הם הטובים ביותר שניתן היה להגיע בעת הזאת ויתרה מזאת אם לא היינו מגיעים אליהם בשנים האחרונות היום לא היה ניתן להגיע להסכמים אלה מול המדינה.

* חלקת מגורים – החלטה 979 – 2.5 דונם עם פיצול של מגרש.

* 49X4 הסכם חכירה לדורות.

* אפשרות לפל"ח בנחלה.

* אפשרות לפל"ח באגודה.

* החלטות שמאפשרות לכל אחד מאיתנו להסדיר את הנחלה שלו בהסכם לדורות.

* חזרנו לשבת במועצת רמ"י.

הקמנו את החברה הכלכלית מבט מושבים לאחר הרבה שנים שהגופים הציבוריים רק התפרקו הצלחנו להקים מוצר ציבורי שיטפל כלכלית במושבים ובחברי המושבים במגוון פעילויות כלכלית, טיפול בעובדים זרים, הסדרת הנחלות, פיתוח המושבים ופעילות סולארית. בתקשורת הצלחנו לשנות את השיח לחיובי בכל הקשור בחקלאות, בקרקעות זה אחרת.
פעלתי לקדם את החזון שלי למושבים כפי שאני רואה ולמרות הקושי אנחנו בדרך הנכונה לשם. קהילה חברתית וערכית במושב. קהילה עם ערבות הדדית. חקלאות מפותחת. חקלאים שמתפרנסים בכבוד. חקלאים פרטיים שבונים משקים פרטיים איכותיים. שותפויות של חברים או עיבוד באגודה. עיבוד משותף של אגודות באזור. הסדרת הקרקעות, פל"ח מידתי שמותאם למושב. תיירות חקלאית שהמושב יהיה מקום שכיף לגור בו עם שירותים טובים, תעסוקה וחברה ערכית.

חברים יקרים,

הגעתי לפי 9 שנים. עבדנו קשה מאוד. ההישגים שלנו בכל התחומים היו גדולים באמת בהכל ויותר מהכל החזרנו את תנועת המושבים למרכז העשייה. התנועה היא הציר המרכזי מול השלטון המרכזי. תנועת המושבים הוא הגוף המוביל במרחב הכפרי. התנועה זוכה להערכה גדולה בכל המוסדות. אך כמו שאמרתי לפעמים המציאות הקשה מטשטשת את ההישגים. הגאווה שלי שעשינו הכל ביושר. הכל מהמקום של ערכים. גם כאשר טעינו הכוונה היתה לטוב. נבחרתי לראשונה במועצה ופעמיים בוועידות התנועה בהערכה גדולה. אין לי מילים לתאר כמה אני מודה לכם על האמון על הערכה והאהבה שקיבלתי מכם. אני נתתי את כל כולי לתנועה. וקיבלתי אהבה והערכה שבעתיים.

חברים לסיום מספר דברים:

הוויכוח שלנו עם המדינה הוא על הערכים. על היכולת שלנו לממש את הערכים שלנו; על ייצור מקומי; על אחזקת הקרקע; על הישיבה בגולות הארץ; ואנחנו חייבים לזכור שאנחנו זה האתוס הלאומי. לזכור להתנהג כמו אנשי האתוס, לקיים את הערכים שלנו אך תמיד לזכור שאנחנו כאן למען המדינה. אנחנו חייבים להיות הסמן הימיני של החברה הישראלית – בערכים, ביושרה, בתרומה – זה בלי קשר למה שאנחנו מקבלים מהמדינה. אין לנו ולא תהיה לנו מדינה אחרת וכל דבר אחר יהיה הרבה פחות טוב ובטוח עבורנו.

לפני פרידה יש לי שלוש בקשות מכם:

  1. אל תהיו אדישים להתלהמות ברשתות. נכון שכאשר בודקים מי כותב מוצאים את השבילים של החברה, אך עדיין אי אפשר לאפשר את זה. לא לאפשר לשוליים לייצר את השיח ברשת. אני מצפה מכל אחד לגנות שיח אלים, שיח שיקרי זה מסוכן לנו כחברה.
  2. כולנו מחויבים לשמור על תנועת המושבים. תנועת המושבים היתה חשובה לפני מאיר צור בזמן ולתמיד. התנועה במצב מצוין, אבותינו השאירו לנו תשתית ארגונית וכלכלית לשנים רבות. אנחנו מקבלים הערכה בכל מקום ויש לשמור אותה ולחזק אותה. בסוף זה הגוף היחיד שהוא שלנו ורק שלנו.
  3. אנחנו חייבים לשנות את השיח. למרות הקשיים עדיין אנחנו סיפור הצלחה אדיר בחקלאות, במושבים, בחברה, בתרומה למדינה וכן, צריך להעביר את זה. לציין את הבעיות אך גם את ההישגים להתגאות בהם.

ביום חמישי, 28.11.19, התקיימה מועצת התנועה שבה עמית יפרח נבחר להוביל את התנועה. ההליך היה לפי התקנון של תנועת המושבים ובפיקוח רשם האגודות ולפי הנוהל שהיה במשך כל השנים. עמית זכה להערכה גדולה במועצת התנועה.

אני מנצל הזדמנות זאת להגיד תודה מיוחדת לעובדי תנועת המושבים, ובמיוחד לנעמי ולירז בלשכה. למשפחה האהובה שלי איריס, אורי ורות ולכל השותפים הרבים שהיו שותפים לדרך.

החלטתי לתמוך בעמית לתפקיד ראש התנועה, כי הוא איש מקצוע ממעלה הראשונה. מקצוען בכל הסוגיות של המושבים. איש חרוץ, שבמשך 15 שנה רץ ממושב למושב, מוועדה לוועדה, על מנת לקדם ולעזור למושבים. אין מושב בארץ שלא נעזר בידע של עמית. חבר ושותף אמת. עבדנו יחד תשע שנים, באמונה, יושר ושותפות לדרך (שותפות שלא קיימת בהרבה מקומות). כל פועלו מתוך הרצון לקדם את המושבים.
כל זה חשוב אך הרבה יותר חשוב שעמית איש ערכי ממדרגה ראשונה. קיבל ערכים בבית מהוריו מאמא שולה ז"ל ומאיר יפרח – יבדל לחיים ארוכים. ערכים שהם הכלי החשוב ביותר למנהיג. מהיום עמית המנהיג של המושבים וכולנו מאחוריך.

מאחל לך המון הצלחה…ההצלחה של עמית היא ההצלחה של המושבים.

בהערכה רבה ותודה לכולם,

מאיר צור
מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל

2 תגובות

  1. מאיר שלום רב,
    היטבת לנסח את דבריך.
    מאחל לך בריאות טובה והמשך עשייה מבורכת.
    איתן קורנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן