יבול שיא
הרפת והחלב
אבשלום וילן 1

"מדובר בשקרים. לחקלאים הישראלים אין כל השפעה על מחירי הפירות והירקות"

2 דק' קריאה

שיתוף:

אומר אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, במענה חריף לטענות אגף התקציבים על מחירי הפירות והירקות לדברי וילן: "רשתות השיווק הן שמוכרות את התוצרת החקלאית ב-100-200% יותר"

בימים האחרונים, על רקע דיוני התקציב והכוונה להרחיב את הייבוא והגזירות המסתמנות בחוק ההסדרים, מנסים גורמים באגף התקציבים במשרד האוצר, אליהם מצטרפים יבואנים וגופים נוספים בעלי אינטרס כלכלי, להכשיר את השטח לקראת מהלך שגוי של הרחבת הייבוא החקלאי לישראל והורדת מחירי הפירות והירקות

במסגרת זו, הם פועלים לאפשר ייבוא חופשי של פירות וירקות, מהלך שניסיון העבר מוכיח כי הוא אינו מוריד מחירים לצרכנים ואינו מעודד באמת תחרות, פוגע בביטחון המדינה ובביטחונה התזונתי, הורס את החקלאות המקומית ומגדיל את הסיכון לחדירת מזיקים לישראל.

פגיעה אנושה בחקלאים ובחקלאות הישראלית

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "בימים האחרונים אנחנו שומעים יותר ויותר על כוונת גורמים באגף התקציבים לפתוח את המשק לייבוא תוצרת חקלאית. מדובר בפגיעה אנושה בחקלאים ובחקלאות הישראלית.

חמור מכך – אגף התקציבים מאשים את החקלאים בעלייה ביוקר המחייה. מדובר בשקרים. לחקלאים הישראלים אין כל השפעה על המחירים, רשתות השיווק הן שמוכרות את התוצרת החקלאית ב-100%-200% יותר.

כנראה שנוח יותר לנערי האוצר לתקוף את החקלאים, שהוכיחו את עצמם בקורונה האחרונה ושמרו על ביטחונה התזונתי של מדינת ישראל, מאשר לתקוף את הטייקונים והקמעונאים שעל פי הדו"חות הכספיים שלהם, עשו קופה נאה על גבו של הצרכן הישראלי.

ייבוא היא לא מילת קסם. אם נתמכר לייבוא לא מפוקח לא רק שנפגע בחקלאות, אלא נתלה את גורלנו ברצונו הטוב של ארדואן כדי לייבא עגבניות. אני לא חושב ששם אנחנו רוצים וצריכים להיות".

למעלה ממיליון טון ירקות

וילן מוסיף: "ניסיון העבר, לאור מקרים כמו ייבוא התפוחים והאגסים לישראל, מלמד כי במרבית המקרים, פערי המחיר בעקבות ייבוא או סחורה זולה יותר לא מתגלגלים לכיסו של הצרכן, אלא נשארים בקופת הקמעונאים.

ודבר נוסף; בניגוד לטענות המושמעות, אין צורך להגדיל את כמות התוצרת החקלאית. צריכת הירקות הטריים בשנה בישראל עומדת על למעלה ממיליון טון ירקות, והמגדלים המקומיים מספקים את כל הצורך של האזרחים.

אם קיימת במקרים מסויימים ירידה בצריכה, הסיבה היא אינה מחסור במוצרים חקלאיים – אלא שינוי בהרגלי הצריכה והתזונה של תושבי ישראל".

פגיעה קשה בחקלאות המקומית.

עוד אומרים בהתאחדות חקלאי ישראל, כי תלות בייבוא תחשוף את ישראל למנופי לחץ בינלאומיים, ופגיעה בסל המזון הישראלי. כדוגמא מציינים בהתאחדות את טורקיה, ממנה מספר קמעונאים מייבאים עגבניות.

מערכת היחסים עם טורקיה ידעה בעבר עליות ומורדות, עד כדי פגיעה ביחסי המסחר ואיום בהפסקת ייבוא מוצרים. שיקול נוסף שצריך לעמוד נגד עיני האוצר הוא השמירה מפני חדירת מזיקים לישראל.

כיום, בעקבות הייבוא המפוקח, נמנעת כניסתם של מזיקים ביולוגיים לישראל דרך תוצרת חקלאית. כאשר ייפתח השוק, יגדל משמעותית הסיכוי לחדירת מינים פולשים ופגיעה אנושה בחקלאות אך גם בגידולים פרטיים.

לדברי גורמים בהתאחדות, צפויים החקלאים להגביר בימים הקרובים את מאמציהם למנוע את ההחלטה שתגרום לפגיעה קשה בחקלאות המקומית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן