יבול שיא
הרפת והחלב
מכון וולקני

מכון וולקני ייתן לרמי לוי בלעדיות לגידול זני ענבים לתקופה של 20 שנה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

"במקום לטפל בטייקונים, סוגרים איתם עסקאות שיזרימו להם כסף ממשלתי"

ראשי ההנהגה החקלאית הגיבו הבוקר בחריפות עם פרסום הידיעה שמכון וולקני (מנהל המחקר החקלאי) ייתן לרמי לוי בלעדיות לגידול זני ענבים לתקופה של 20 שנה: "בעל הבית השתגע! במקום לטפל בטייקונים, סוגרים איתם עסקאות שיזרימו להם כסף ממשלתי.

"מכון וולקני פועל מכספי ציבור, כספים ממשלתיים ותפקידו לקדם את החקלאות הישראלית. במקום זאת ובאופן שערורייתי," טוענים מנהיגי החקלאים, "הכסף הממשלתי מופנה לקידום ולמכירת ידע למונופולים ולא לפיתוח החקלאים והחקלאות המקומית, כפי שעושים בעולם כולו לאור משבר הקורונה ומשבר האקלים, וההבנה שכל מדינה חייבת להיות מסוגלת לספק לאזרחיה עצמאות תזונתית בכל תרחיש ולא להיות תלויה בגורם זר. 

"נראה כי המגמה ברורה – ממשלת השינוי החליטה לסגור ולמכור את החקלאות הישראלית- המחדל זועק לשמיים וחיסול החקלאות תהווה לנצח אות קין על מצחם של כל אחד ואחת מחברי הממשלה והקואליציה ותפגע בצרכני ואזרחי ישראל." 

ממכון וולקני בתגובה: "מכון וולקני, המציין 100 שנות פעילות, מהווה נדבך מהותי בתשתית מדעית של החקלאות בישראל ומייצר טכנולוגיות ופיתוחים המאפשרים יצור מוצרי מזון איכותיים לטובת תושבי המדינה.

"מסיבה זו, המכון מעונין בשיווק הטכנולוגיה והזנים שמפותחים על ידו. ההכנסה מתמלוגים משמשת את המכון להשקעה במו"פ ובין היתר, לפיתוח זנים איכותיים חדשים. לפי החלטת ממשלה כבר משנת 2012, על הממשלה לפעול ל-'הרחבת מעורבות היזמות הפרטית במימוש הידע הנצבר בתשתיות המחקר הציבוריות'. 

"המכון, שהינו גוף ממשלתי, פועל בהצלחה ניכרת למימוש החלטה זו. ביצוע מו"פ דורש משאבים ניכרים והוא פועל להרחיב את פעילות מסחור תוצרי המחקר והשת"פ עם הסקטור הפרטי בישראל. המכון מעמיד זנים לא מעטים במחיר סמלי בלבד עבור המגדלים".

מכון וולקני גידול ענבים | תמונה: מכון וולקני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן