יבול שיא
הרפת והחלב
מרכז למשפחות מיוחדות נחנך במועצה האזורית עמק יזרעאל

מרכז למשפחות מיוחדות נחנך במועצה האזורית עמק יזרעאל ומטרתו הנגשת זכויות

2 דק' קריאה

שיתוף:

מרכז למשפחות מיוחדות נחנך במועצה האזורית עמק יזרעאל ומטרתו הנגשת זכויות, תמיכה בבני המשפחה, פיתוח קבוצות תמיכה, פיתוח הנהגה הורית, מתן הפוגה ושילוב הילדים ומשפחותיהם בפעילויות במרחב המועצתי והיישובי כאחד

מרכז למשפחות מיוחדות נחנך במועצה האזורית עמק יזרעאל. בעוד כשנה מהיום, המועצה תיראה אחרת; תהיינה יותר הזדמנויות חברתיות לילדים עם צרכים מיוחדים ויינתן חיבוק גדול ורחב יותר, שיקל על המשפחות את ההתמודדות עם גידול ילד מיוחד.

אגף קהילה ורווחה במועצה, זכה לקבל את משימת פיתוח המודל למתן שירות משלים, מעבר לשירות הניתן ישירות לילדים באגפי החינוך והרווחה, במועצות האזוריות. מכאן, שאנו נושאים באחריות כפולה; להצליח בפיתוח השירותים למען המשפחות שלנו וכן, לפתח מודל שיהווה דוגמה לכל המועצות האזוריות בארץ.

לשם כך, הוקם "המרכז למשפחות מיוחדות", בראשותה של עו"ס ליאת בן משה, שמטרתו הנגשת זכויות, תמיכה בבני המשפחה, פיתוח קבוצות תמיכה, פיתוח הנהגה הורית, מתן הפוגה ושילוב הילדים ומשפחותיהם בפעילות היישובית ובכל פעילויות המועצה.

הפיילוט יילווה על ידי משרד הרווחה וארגון הג'וינט, הן מקצועית והן בתמיכה כספית, על-ידי ד"ר לילך קריסי. הוא יפעל במשך שלוש שנים ויוטמע לאחר מכן בעבודת הרווחה, באמצעות ליווי של תחום מנהל מוגבלויות והשירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה.

אתי גפן, מנהלת אגף קהילה ורווחה: "אנחנו כמועצה מאמינים בשמירה על כבוד האדם, באשר הוא אדם. בעבר, התאפיין היחס לאנשים עם מוגבלויות בחמלה, והצורך לסייע להם נתפס כמעשה של חסד ושל התנהגות לפנים משורת הדין. כיום, היחס לאנשים עם מוגבלויות מבוסס על מושגים של צדק וזכות וברוח זו אנו פועלים. המרכז זוכה לרוח גבית נפלאה מהנהלת המועצה.

"במקביל, נעשה מאמץ גדול להרחיב את הפעילות החברתית של עמותת 'עלי כותרת' למען הילדים ובכוונתנו לקדם השנה גם את העשייה בתחום 'בתים לחיים' עבור הבוגרים."

באירוע החגיגי, שהתקיים השבוע להשקת המרכז, ראש המועצה, אייל בצר, ברך ואמר: "הקמת המרכז ופתיחת כיתות תקשורת חדשות בתקופה זו, בה אנו נדרשים לקיצוצים תקציביים, מדגישה את החשיבות הרבה שהמועצה רואה בנושא זה. אני בטוח שבאגף קהילה ורווחה ישכילו לבנות מודל, שיהווה דוגמא ומופת לכל הרשויות האזוריות בארץ! בסופו של דבר תהיה לכם ההורים, כתובת ברורה לאורך כל הדרך, ההצלחה שלנו היא ההצלחה שלכם."

האירוע כובד בנוכחות הורים רבים, נציגי משרד הרווחה, ארגון הג'וינט, מנהלי מחלקות במועצה ועובדים סוציאליים מאגף קהילה ורווחה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן