יבול שיא
הרפת והחלב
התיאוריה של הכל ביקרות סרט

סרטים וסדרות לתקופת החגים והסגר

6 דק' קריאה

שיתוף:

אין זה משנה איפה אתם מבלים את החג, בבידוד או עם המשפחה הקרובה – מה שחשוב זה שתוכלו להנות מ'טלוויזיה מצוינת', כמו ששרה אלברשטיין.  הרי אין כמו סרט טוב או סדרה מעולה כדי להעביר את ימי החגים, בימים שבשנה האחרונה הפכו למעט הזויים ואפילו משעממים יותר מארוחת החג הרגילה, כן, זאת שהתנהלה עם הקרובים המשמימים.  הנה הרשימה המומלצת שלי לחגי תשרי

 

10 סרטים מומלצים  לראש השנה:

'מסיבת הפרידה של ריצ'רד' – החדש של ג'וני דפ

הכותרות הצהובות שמדווחות על חיי שחקנים בהוליווד לא החמיאו בשנים האחרונות לילד הפלא לשעבר, השחקן ג'וני דפ. דפ כיכב בכותרות בעיקר בשל מערכות היחסים הסבוכות שלו עם נשים, ולא מעט האשמות של אקסיות בנוגע להתנהגותו האלימה. דפ, שעשה בחירות טובות בקריירה שלו וכיכב בסרטים עצומים, כמו: 'המספריים של אדוארד', 'מה עובר על גילברט' ו-'שודדי הקריביים' – החל בשנים האחרונות לדעוך מבחינה אומנותית, ולהתפרסם בעיקר בשל פרשיות מביכות. כעת הוא חוזר למסך הגדול, עם סרט שבו הוא מגלם מורה שהתבשר כי נותרה לו שנה לחיות, ומלמד את תלמידיו כיצד חיים באמת את החיים בדרך שאינה בינוניות. התוצאה המלנכולית כנראה מאפיינת את הלך הרוח של דפ לאחרונה, אבל סה"כ מדובר בסרט ראוי וטוב שיעביר לכם שעתיים בכיף. 'מסיבת הפרישה של ריצ'ארד', סלקום TV

 

'מורתי התמנונית' – מסע תת ימי מרגש

במונדיאל של שנת 2010 למדנו להכיר את 'פאול התמנון', שידע (בדרך מסתורית) לנחש את תוצאות משחקי הכדורגל, כשהוא מתיישב באקווריום על קופסא בה דגל הקבוצה המנצחת. התופעה שבה מה שהופך לקלמארי  יודע לנבא את העתיד עוררה תמיהה. כעת הדעה משתנה מעט, בעקבות סרט טבע תיעודי של שעה ו-25 דקות, שבו נכיר תמנונית חדשה שרקמה קשר קרוב עם יוצר סרטים שחזר לאוקיינוס של ילדותו. התוצאה מרהיבה. 'מורתי התמנותית', נטפליקס.

 

'כפרה' – דרמה תקופתית עצובה

מי שירצה להתחפר עמוק בדיכאון החגים יוכל לצפות ב'כפרה', סרט מעט ישן יצא לאקרנים ב-2007 אבל רלוונטי לתקופה עליה מסופר – מלחמת העולם השנייה. הסרט מתמקד בילדה בריטית מפונקת שמוצאת מכתב שכתב בנה של המבשלת אל אהובתו. בעקבות המכתב ומעשה אונס שאירע באחוזה הענקית בה מתגוררת אותה ילדה – היא מאשימה את בן המבשלת באונס, מה שמוביל אותו לבית הכלא ומשם אל תוך תוכה של המלחמה. הסרט זכה בשני פרסי גלובוס הזהב לסרט הדרמה הטוב ביותר והוא עשוי כהלכה מבחינת נופים, תלבושות, פסקול, מעברים בין סצנות ואמינות. 'כפרה', נטפליקס.

 

'מלך שלי' – במי התאהבנו בעצם?

האם תהיתם לגבי האישיות האמיתית של האקסים שלכם? האם ניסיתם להבין איזה ילדים הם היו? האם היטבתם לדעת מה עברו בחייהם? 'מלך שלי' הוא סרט צרפתי מרגש ועשוי טוב, המספר את סיפורה של טוני, שהתאהבה בגבר מסוקס ואינטליגנטי שלא הסב לה יותר מידי אושר בזוגיות. שחקנים: ונסן קאסל, עמנואל ברקו ולואי גארל. הסרט מתחיל בטוני, המגיעה למרכז שיקום לאחר תאונת סקי קשה. בעת השיקום היא חוזרת אחורה במחשבות אל ימי ההתאהבות שלה במי שהפך לאב בנה ולסיפור האהבה המתיש ביניהם. השיקום של טוני גופני ונפשי והסרט מעניין ומסקרן. "מלך שלי", סלקום TV.

 

סיפור אהבה – כי מותר לאהוב

ימי החגים הם ימים של אהבה בין אם זוגית לבין אם משפחתית. מי שרוצה להיזכר בעברו הרומנטי יוכל לצאת למסע אל חייה של דארבי – אישה שחוזרת למערכות זוגיות שלה אותן חוותה בשנות העשרים לחייה. דארבי בודקת מה קרה לסיפור האהבה הגדול שלה, מתוך רצון להבין מדוע הזוגיות לא הצליחה. "סיפור אהבה", אפל TV.

 

'קורונה טיים' – צולם תוך ריחוק חברתי

אחד הסרטים הראשונים שיצא לצפייה בעקבות הקורונה. דרמה רלוונטית לתקופה, שמגוללת את סיפורם של חמישה אמריקאים המתגוררים בלוס אנג'לס וניו יורק ומתמודדים עם מגפת קורונה. הסרט מתמקד בניסיונות של אותם אנשים להתמודד עם הריחוק החברתי שכפה עליהם הנגיף. קורונה טיים, אפל TV.

 

'התיאוריה של הכול' – הרצון לשרוד ולהשפיע

הסרט 'התיאוריה של הכול' לוקח אותי להתעסקות ברצון של כל יצור חי לשרוד ולעשות משהו משמעותי בעולם. הסרט הוא דרמה ביוגרפית רומנטית על חייו ונישואיו של הגאון סטיבן הוקינג, אסטרופיזיקאי שהתפרסם בזכות גילויו על "חורים שחורים", שסבל מנכות קשה, אך נחשב לאחד מגאוני הדור. את הוקינג מגלם השחקן הנפלא, אדי רדמיין, שאף היה מועמד ללא מעט פרסים על משחקו הנהדר והאותנטי. הסרט מבוסס על הספר: "מסע אל האינסוף: חיי עם סטיבן הוקינג", שמגולל את סיפור חייה של ג'יין הוקינג, גרושתו של סטיבן. שעתיים ושלוש דקות, מומלץ לצפייה עם כל המשפחה. 'התאוריה של הכול', נטפליקס.

 

מרתון סרטי 'בטמן'

בטמן היא דמות מקומיקס שאני מרבה לדבר עליה במדורים שלי. מדובר בגיבור על שנלחם בכול פעם בנבל אחר שמאיים להטיל הרס ואימה על האנושות. מרטון סרטי בטמן שכמעט כולם זמינים לצפייה – החל מ'בטמן מתחיל', 'בטמן והג'וקר' עד לסרט ה'ג'וקר' עצמו – יספקו לכם חווית צפיה מלהיבה אך גם אפלה. (את "הג'וקר" אפשר למצוא בסלקום TV) . אם תבחרו לצפות בסרטים, כדאי שתשימו לב כי סרטי בטמן שמים את הדגש דווקא על הנבלים, עברם ואישיותם המורכבת כפסיכופתים תורניים, ולאו על הגיבור עצמו ברוס ויין, היתום שמגן על העיר גות'אם וסיפורו נותר סטטי יחסית לסיפורי הנבלים.

 

'מועדון האקסיות' – חוזרת לשנת 1996

והנה שוב אני לוקחת אתכם אחורה בזמן, מדוע? כי 'מועדון האקסיות' פשוט מעולה! סרט קאלט זה מצטרף לסרטים שאפשר לראות אותם שוב ושוב כמו 'אישה יפה', 'מיסטיק פיצה', 'חופים' 'נהג מונית' וכולי. אוקיי, לא מדובר ביצירת מופת של סקורסזה, אבל הסרט משעשע וטוב משום שהוא ששם במרכז שלוש דיוות: גולדי הון, בט מילר ודיאן קיטון, המגלמות במומחיות שלוש נשים גרושות או פרודות, המחליטות לקחת את העניינים לידיים ולנקום באקסים המעצבנים שלהן. 'מועדון האקסיות', נטפליקס.

 

'מסכי עשן המלכודת הדיגיטאלית' – מסמך חשוב לכול הורה!

סרט תיעודי שחושף טפח וטפחיים של הרשתות החברתיות. בראיונות גלויים חושפים קודקודים של חברות ענק כמו גוגל, אינסטגרם, טוויטר, סנאפ צ'ט ושאר רשתות וחברות – מה קורה מאחורי הקלעים של שיווק ברשת ושימוש במוצר המרכזי חברתי אונליין. הקודקודים שמודים בטעויות אנושיות וחברתיות קשות, שנעשות תוך כניסה למוחם של גולשים ברשת, שופכים אור אדום מהבהב חזק על ההשפעה המכרעת והשלילית שיש לרשתות על חיינו ובעיקר על דור הצעיר, עקב חשיפה גדולה לשימוש ברשתות. מסכי עשן המלכודת הדיגיטלית, נטפליקס.

 

10 סדרות מומלצות לראש השנה:

'חברינו הטובים ביותר'

הסדרה "חברינו הטובים ביותר" מכילה שישה סיפורים אמיתיים, המדגימים את הקשרים הרגשיים העמוקים שנרקמים בין כלבים לבני אדם – גם בנסיבות הקשות ביותר. כמו למשל פליט עירקי שמנסה להביא את כלבו האהוב למדינה אליה נמלט. סיפור על חווה בברזיל שמכילה יותר מ-800 כלבים שננטשו ברחובות ומנסה לאפשר להם חיים פחות קשים, או סיפור על ההכרות בין כלבים טיפוליים לבין משפחות, שבהן ילדים עם מוגבלויות הנעזרים בכלבים המדהימים. התוצאה: הכרות עם הנתינה האינסופית של היצורים האלה שכל כך אוהבים אותנו. למבוגרים וילדים מגיל 13 ומעלה, 'חברינו הטובים ביותר', נטפליקס.

 

'גלו' – נצנצים ופייטים

הסדרה 'גלו' (glow) תיקח אתכם אחורה אל הטלוויזיה של פעם, שהכילה קרבותWWF  משעשעים. הפעם, נשים הן אלה שכובשות את במת האגרוף, והן עושות זאת עם המון חן ועם די הרבה פריטים זוהרים, נצנצים ופייטים של שנות ה-80'. סדרת דרמה טובה ואפילו משעשעת, שיש בה מסרים פמיניסטיים שאמנם די נדושים אך בכל זאת חשובים. 'גלו', נטפליקס.

 

'לנקום בו' – לצוד גבר

כולנו מכירים את התחושה כאשר מישהו עשה לנו עוול וכעת בא לנו 'לצוד אותו' ולגרום לו לשלם על הנזקים הרגשיים או האחרים שגרם לנו. רובינו מוותרים על הציד כי ממש אין לנו כוח לקום מהספה. סדרת הדוקו 'לנקום בנו', מספרת על קבוצת נשים שיצאו מאזור הנוחות, ויצאו יחד במסע ללכוד נבל מקצועי שרימה עשרות נשים, נישא להן במקביל וגזל את כל כספן. יחד עם ציידת ראשים מומחית ולוחמנית, הן יוצאות למסע נקמה עסיסי. 'לנקום בו', סלקום TV.

 

'הצעצועים שעיצבו אותנו' – רגלי ברביות מותכות

כילדה נהניתי לספר את בובות הברבי שלי בתספורות מזוויעות ולאחר מכן להתיך את רגלי הפלסטיק שלהן עם מצית. מדוע? כנראה סוג של פירומניה בילדות, שלמזלי! לא התפתחה למשהו מעבר לזה. ולמרות ההשמדה ההמונית של הבובות שייצגו בעיני שלמות – אף פעם לא שבעתי מהן. סדרה שחושפת כיצד הפכו צעצועים לחלק מהתרבות שלנו ומתהליכי ההתבגרות. 'הצעצועים שליוו אותנו בילדות', נטפליקס.

 

'להרוס אותך'

אחרי סדרות כמו 'סקס והעיר הגדולה' ו'בנות', מגיעה סדרה חדשה מבית HBO נועזת כקודמותיה יחסית לתקופה. הסדרה מספרת על אראבלה, סופרת צעירה מלונדון שמחוברת בעבותות לרשתות החברתיות. ארבאלה מתעוררת בוקר אחד אחרי לילה לא ברור, כשהיא מבינה שעברה תקיפה מינית. כעת היא יוצאת למסע לגילוי עצמי, לחשיפת האנס ובירור מה נחשב אונס או תקיפה מינית בעולמינו המתקדם. אזהרה: הסדרה למבוגרים בלבד, וכוללת לא מעט סצנות נועזות או קשות – אבל הסאב טקסט של העלילה מצדיק את קיומן של סצנות דוחות או פרובוקטיביות במיוחד. להרוס אותך, סלקום TV.

 

'תוכנית הבוקר' – ג'ניפר אניסטון במלוא הדרה

כולם מדברים בשנה האחרונה על הקאמבק הצפוי בין  ג'ינפר אניסטון ובראד פיט, שהתגרשו לפני יותר מעשור. עד שזה יקרה, פיט נמצא דווקא בזרועותיה של דוגמנית צעירה ולא באלה של אניסטון. בסדרה מככבים כוכבים גדולים, כמו ריס וית'רספון, סטיב קארל, גוגו אמבתה-רו, בילי קרודופ, נסטור קרבונל ומארק דופלאס. דרמה קומית שפותחת צוהר למאחורי הקלעים של תעשיית החדשות. 'תוכנית הבוקר', אפל TV.

 

'גליץ' – המתים חוזרים

אני לא מתה (תרתי משמע) על סדרות שעוסקות במתים מהלכים, זומבים ושאר ירקות וקוטג', אך משהו כן סקרן אותי בסדרה האוסטרלית 'גליץ'. הסדרה מציעה ענין למי שמחפש סיפור מסתורי ומורכב על רצון בני האדם להילחם בבלתי נמנע: המוות. 'גליץ' עוקבת אחרי שריף אוסטרלי, שביום בהיר אחד פוגש את אשתו שנפטרה לפני מספר שנים ברחוב. מבוהל והמום הוא מנסה להבין מה בדיוק קורה, תוך שהוא מתמודד בלבטים אישיים שקשורים לאשתו החדשה ולזו שיצאה לא מזמן מהקבר. תאמינו או לא: הבחירה קשה. 'גליץ', 3 עונות, נטפליקס.

 

'ככה זה' – סדרה בהפתעה

לפני יותר מעשור התמכרתי לסדרה "אהבה זה כואב" בכיכובם של דנה מודן ואסי כהן. השניים גילמו בסדרה שכתבה מודן גבר ואישה תל אביביים שונים בתכלית אחד מהשני שמנהלים מערכת יחסים זוגית משעשעת. כעת להפתעתי חזרו השניים לככב בסדרה חדשה בת שתי עונות. 'ככה זה' זכתה בפרסי האקדמיה לשנת 2010 ומציעה עלילה משעשעת אך גם מעוררת מחשבה, שמתמקדת בשני שכנים שמתמודדים עם חיי האהבה שלהם ותקלות שונות, בצורה פחות טובה מאחרים. 'ככה זה 1' ו-'ככה זה 2', YES.

 

'דברים מוזרים' – אף פעם לא מאוחר מידי

הסדרה מוכיחה שאף פעם לא מאוחר מידי לצפות בסדרת אימה עשויה טוב. סדרת מסתורין שנכתבה ובוימה על ידי האחים מאט ורוס דאפר ומככבת בה ויינונה ריידר, שעשתה קאמבק לאחר שנים של העלמות, בעקבות חרפה מהעבר, בה נתפסה ריידר גונבת סחורה מחנות. לצידה מככבים בסדרה – שכל כולה מחווה לסרטי אימה ומדע בדיוני משנת ה-80' – השחקן דיוויד הארבור, פין וולפהארד, מילי בובי בראון ונואה שנאפ. בין היתר אפשר להנות מהשראה רבה ששאבו היוצרים מיצירותיהם של סטיבן ספילברג, סטיבן קינג וג'ון קרפנטר. 'דברים מוזרים', נטפליקס.

 

'אנחנו על המפית' – גאווה ישראלית

בימים שלנו אנחנו צריכים 'בוסט' לישראליות שבנו, בעיקר בשל מאורעות קורונה, פוליטיקה רעועה ופילוג רחב בין האזרחים. אוכל כידוע הוא אלמנט מקרב וכשהוא ישראלי וטוב הוא יכול לעשות חיל גם מעבר לים. 'אנחנו על המפית' היא תכנית תיעודית קולינרית של כאן 11 בה מככב השף ברק יחזקאלי, שנודד בין ערים גדולות בעולם רק כדי לבקר שפים ישראלים שעשו זאת בחו"ל. בעונה השנייה מגיע ברק דווקא לערים בישראל וחוזר אל הקולינריה הישראלית, בעוד שהוא בודק אם יש באמת מטבח ישראלי מובהק, ואם כן, מי השפים שבנו אותו? 'אנחנו על המפית', כאן 11.

חג שמח!

סרטים וסדרות לתקופת הסדר הרשימה הקודמת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן