יבול שיא
הרפת והחלב
השימוש באנרגיה סולארית

השימוש באנרגיה סולארית יהווה את האנרגיה העיקרי בכל בית ובכל עסק בישראל

2 דק' קריאה

שיתוף:

אחת מחברות האנרגיה הסולארית הצומחות בקצב מדהים בישראל היא חברת KST Technology Ltd, המתמחה בפתרונות אנרגיה סולארית לגגות מסחרים וביתיים, יעוץ, פתרונות מימון, ליווי מול רשויות והתקנת מערכות ועוד. שוחחנו עם איליה קפלון, מנכ"ל חברת KST על פעילות החברה.

איליה שלום, ספר על חברת KST מיום הקמתה עד ימינו.

"חברתKST Technology Ltd הוקמה בשנת 2012 על ידי. אני בעל תואר שני בהנדסת מערכות מידע. חברת KST טכנולוגיות מספקת שירותיי תכנון, ליווי משפטי, התקנה, תחזוקה ותמיכה טכנית של מערכות סולאריות., שימוש באנרגיה סולארית. לאחרונה, בעקבות התפתחות ענף הרכבים החשמליים, התחלנו פעילות הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בפריסה ארצית."

במה מתמחה החברה?

"החברה פועלת במספר כיוונים בתחום:

  1. התקנת מערכות סולאריות ללקוחותינו הפרטיים.
  2. התקנת מערכות סולאריות על גגות מבנים חקלאיים ותעשייתיים (כגון: לולים, חממות, מחסנים חקלאים וכד').
  3. הקמת קירויים למגרשי ספורט, חניונים ושטחים ציבוריים אחרים בשיתוף עם חברת "אגרוטופ" – קירוי סולארי לשטחים ציבוריים, הקמת מערכות על מבנים תעשייתיים ומסחריים אשר נבנו על ידי החברה.
  4. מתן שירותי התקנה ותחזוקה לרשויות מקומיות.
  5. עמדות טעינה לרכבים חשמליים.
  6. פרויקטים יזמיים – השכרת גגות לצורך הקמת מערכות סולאריות בבעלות החברה – חברת KST משכירה את גג המבנה והלקוח נהנה מתשלום שנתי קבוע ללא כל השקעה."

כמה עובדים מעסיקה החברה?

"כיום מועסקים בחברה כ-30 עובדים. בימים אלו, בעקבות הרחבת פעילותינו, אנו ממשיכים לגייס לשירותינו עובדים נוספים."

מה הם השירותים שחברת KST מספקת ללקוחותיה?

"החברה מספקת מגוון רחב של שירותים:

  • ייעוץ – מומחי החברה מספקים ייעוץ ומלווים את הלקוח בכל הקשור להליך הקנת המערכת הפוטו וולטאיות. החל מתהליך הרישום ועד לחיבור המערכת.  כמו כן אנו מייצגים את הלקוח ומנהלים טיפול שוטף מול חברת החשמל. הטיפול כולל יעוץ משפטי-רגולטורי, מילוי טפסים והכנת תוכניות חשמל הדרושים להגשת בקשה לשילוב מתקן פוטו-וולטאי, יעוץ בעניין בחירה והתאמת  דגמיי הציוד (פאנלים וממירים) העונים לדרישות הלקוח ולנתונים הפיזיים של המבנה עליו תבנה המערכת.  
  • תכנון – החברה מעסיקה מומחים מוסמכים כגון: מהנדסי חשמל, מהנדסי בניה וקונסטרוקטורים.
  • התקנה – החברה מעסיקה צוותים מקצועיים להתקנת מערכות פוטו-וולטאיות ועמדות לרכבים חשמלאים."

ספר על פרויקטים מרכזים שהקימה חברת KST והניסיון שצברה במשך השנים בתחום -השימוש באנרגיה סולארית

"יש לנו לקוחות שנמצאים כבר עשור, עוד מההסדרה הראשונה, שעבורם התקנו מספר מערכות בהיקפים שונים. בין הפרויקטים האחרונים, למשל, הותקנו מערכות במרכז המסחרי במפרץ חיפה. הפרויקט שילב 9 מערכות סולאריות בהספקים שונים על הגג של המרכז המסחרי."

"דוגמא נוספת לפרויקט משמעותי היא מערכות שהקמנו על גג המפעל של חברת 'אגרוטופ'. כרגע אנו מבצעים התקנות עבור רשויות מקומיות שונות, במסגרת המכרז של מפעל הפייס בליווי משק"ל: מועצה אזורית מרום הגליל, מועצה מקומית מטולה, רמלה, אריאל, כוכב יאיר ועוד רשויות נוספות."

מה מייחד את KST בהשוואה לחברות אחרות העוסקות בתחום האנרגיה הסולארית?

"לחברה שלנו יש אפשרות לתת פתרון מלא למושבים במימוש גגות מבנים ציבוריים, גגות פרטיים והתקנת עמדות טעינה. בנוסף חברתנו מפתחת פתרונות ייחודיים לקירויים סולאריים. ביצוע בניית הקירויים הינה באיכות הכי גבוהה בשוק."

מדינת ישראל הציבה יעד של 30% הפקת חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לשנת 2030. האם לדעתך מדובר ביעד ריאלי ומה אתה מציע כדי לעמוד ביעד הנ"ל.

"בישראל יש את כל המשאבים הנדרשים כדי לעמוד ביעד הזה. רגולציה תומכת תאפשר התפתחות אדירה בתחום ניצול השמש החמה במדינתנו. כמו כן, קיימים שטחים רבים במדינה שניתן לעשות בהם דו שימוש – למשל פיתוח פנלים אנכים, היכולים לשמש גם כגדרות סולריים.

"לסיכום, תחום האנרגיה הסולארית הוא תחום אשר ממשיך לצמוח ולהתפתח – אני צופה שבעתיד הקרוב שימוש באנרגיה סולארית יהווה מקור האנרגיה העיקרי בכל בית ובכל עסק בישראל, החל מנסיעה ברכב שהוטען באמצעות אנרגיה סולארית, שימוש בחשמל שהופק מהשמש וכלה באגירת חשמל לזמני חירום בשעות החשכה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן