יבול שיא
הרפת והחלב
פאנלים סולארים תחזוקה

תחזוקה נכונה של פאנלים סולאריים

3 דק' קריאה

שיתוף:

למה חשוב להקפיד על תחזוקה נכונה של פאנלים סולאריים? כך תמנעו ירידה בהכנסות, תקלות טכניות והפרה של תנאי האחריות

 

תחזוקה נכונה של פאנלים סולאריים, הכיצד? ישראל היא יעד מושלם לייצור חשמל סולארי, בזכות שילוב בין אקלים שטוף שמש רוב השנה, תמריצים ממשלתיים נרחבים ופיתוח מקומי של טכנולוגיות מתקדמות בתחום. כתוצאה מכך, גדל מספר יצרני החשמל הפרטיים והמוסדיים, באופן עקבי, מדי שנה.

כדי להבטיח שהפאנלים הסולאריים יפיקו את כמות החשמל ואת היקף הרווח הרצויים, חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת שלהם. אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על תפוקת החשמל ועל גובה ההכנסות הוא ניקיון המערכות. הצטברות של אבק, פיח ולשלשת של ציפורים על הפאנלים עלולה לגרום לירידה בתפוקה של עד 30% לפגיעה בהכנסות בהיקף של אלפי ש״ח, מדי חודש.

כדי למנוע הצטברות של לכלוך, נהגו בעלי מערכות סולאריות לבצע ניקיון ידני תקופתי של המערכת. היום, כבר ידוע שהשיטה הזו עלולה לפגוע במערכות וביעילות שלהן, מכמה סיבות:

אפקטיביות חלקית

רוב בעלי המערכות מנקים אותן 3-6 פעמים בשנה בלבד, בעזרת קבלן חיצוני, כדי לחסוך בעלויות. הבעיה היא שהמערכות מתלכלכות תוך מספר ימים מרגע הניקיון, ואז יעילותן נפגעת והיקף ההכנסות יורד.

פגיעה בפאנלים והפרה של תנאי האחריות

תחזוקה בלתי מקצועית, שאינה מצייתת להנחיות של יצרני הפאנלים, עלולה להוביל לפגיעה במערכת, להפרה של תנאי האחריות ואפילו לצורך בהחלפת הפאנלים, אשר כרוכות בהוצאה כספית גדולה.
הסיבות המרכזיות לכך הן פגיעה פיזית במהלך תהליך הניקוי, שטיפת פאנלים חמים בשעות היום שעלולה לסדוק את תאי הסיליקון המרכיבים אותם ושימוש במים לא מטופלים ובחומרי ניקוי המכילים כימיקלים. המים הקשים והכימיקלים עלולים לגרום להיווצרות של משקעי אבנית וקורוזיה, אשר מזיקים לפאנל ופוגעים בתפוקת החשמל.

 

נזקי אנרגיה
נזקי תחזוקה לקויה בפאנלים סולאריים

 

סכנה בטיחותית

עבודה בגובה, ללא הקפדה על נהלי בטיחות, מסכנת את שלומם של העובדים. כמו בענף הבניין, גם צוותי הניקיון של גגות סולאריים חשופים לפגיעה פיזית ואפילו למוות, כתוצאה מנפילה מגגות.

פגיעה בגג

עלייה של צוותי ניקיון ידני לגגות האיסכורית, מדי כמה חודשים, עלולה לגרום להיווצרות חורים ומשקעי דריכה ואפילו להחלפת הגג, לאחר מספר שנים.

כדי לאפשר ליצרני החשמל ליהנות ממינימום לכלוך וממקסימום תפוקה והכנסות, השיקה חברת RST CLEANTECH , בשנת 2012 , את +RST SOLAR – המערכת האוטומטית הראשונה בעולם לניקיון פאנלים, אשר מציעה תשתית בטוחה לטיפול במערכות סולאריות. תהליך הניקוי מבוצע באופן אוטומטי לחלוטין, ללא שימוש בלחץ מים גבוה ובחומרי ניקוי המכילים כימיקלים, אשר עלולים להוביל לשחיקה של הפאנלים. הפתרון פורץ הדרך מתאפשר בזכות טכנולוגיה סינון חדשנית פיתחה החברה, המטפלת במים הקשים בישראל, אשר מכילים אבנית וקורוזיה.

+RST SOLAR מאפשרת לבחור באיזו תדירות יטופלו הפאנלים ומבצעת את תהליך הניקוי בשעות הלילה, בזמן שהם קרים ואינם מוליכים זרם. כתוצאה מכך, נהנים בעלי המערכות מניקיון יסודי, כל השנה, אשר מבטיח יעילות והיקף הכנסות מקסימליים. כדי לאפשר שליטה ובקרה קלות ופשוטות, מכל מקום, מתבצע תפעול המערכת באמצעות אפליקציה.

״למרות ששכרנו חבילה של 6 שטיפות בשנה, המערכות שלנו הניבו תפוקה מקסימלית רק במשך מספר ימים מיום השטיפה״, מספר אמנון רוזנברג, חקלאי מבאר טוביה. ״ RST שינתה את חוקי המשחק. עכשיו הפאנלים נקיים כל השנה עם אפס מאמץ מצידנו, התפוקה  עלתה ב- 13% וההכנסות גדלו בהתאם".

פחות מעשור לאחר שהושקה, הפכה +RST SOLAR למערכת הפופולרית בעולם והיא מטפלת ביותר מ -1,000,000פאנלים, מדי יום. אם יש לכם מערכת סולארית או שאתם מתכננים להתקין מערכת חדשה, חשוב לזכור שתחזוקה שוטפת היא תנאי הכרחי לפעילות תקינה ולשמירה על רמת הכנסות גבוהה, לאורך זמן. שימוש קבוע בתשתיות חכמות כגון, +RST SOLAR , מבטיח את שלמות הפאנלים, ניקיון רציף שלהן, תפוקת חשמל מרבית לאורך זמן ועמידה בכל תנאי האחריות.

כותב המאמר: רועי שדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן