יבול שיא
הרפת והחלב
תחנת כוח לאגירה שאובה

תחנת כוח לאגירה שאובה בצוק במנרה, הספקו של הפרויקט הוא 156 מגה-ואט

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

יוזמה שהחלה בשנת 2004 בחברה הכלכלית של מועצה אזורית הגליל העליון והחברה לפיתוח הגליל, מגיעה לשלב היישום. חברת "אלומיי אגירה שאובה" חתמה בפברואר השנה הסכם עם  חברת אלקטרה בע"מ להקמת פרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה. הספקו של הפרויקט הוא 156 מגה-ואט.

הצפי הוא שתקופת ההקמה של תחנת הכל לאגירה שאובה, שעלותו 470 מיליון דולר, תסתיים בשנת 2027. ההסכם הינו ל-20 שנה, למכירת חשמל לחברת החשמל, לפיו יקבל הפרויקט תשלום מחברת החשמל עבור עלות החשמל שתייצר תחנת הכוח.

תחנת כוח לאגירה שאובה

הפרויקט, שהוכרז על ידי ממשלת ישראל כפרויקט לאומי, יביא לתרומה עסקית משמעותית לאזור. כחלק מהפרויקט יוקמו שתי בריכות אגירה בנפח של 1.2 מיליון מ"ק בצוק מנרה ו-4 ק"מ דרום לקריית שמונה, צומת הגומא.

טכניקת האגירה השאובה מבוסס על ייצור חשמל באמצעות כוח הידרו-אלקטרי, על ידי שני מאגרי מים, עליון ותחתון, המחוברים בצינור לחץ מאסיבי. תפקידה העיקרי היום הינו ייצוב רשת החשמל והורדת עלות החשמל.

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, אומר: "אנחנו מקדמים בברכה את חברת 'אלומיי', שמקימים באצבע הגליל פרויקט אנרגיה שאובה. הפרויקט יהווה מוקד תעסוקה, יצרוך שירותים בסדר גודל משמעותי, יתמוך ויחזק את הכלכלה האזורית.

יחד עם החברה לפיתוח הגליל נעשה את כל מה שנדרש לתמוך בפרויקט."

התקדמות החזון לקראת ביצוע

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "ברכות ת לחבריי גיורא זלץ, אורי דורמן ושגב ירבעם, על יציאתו לדרך של פרויקט מרכזי שכזה. שמעתי על הפרויקט הזה, לראשונה, מאחי בר-לוי ז"ל, מי שכיהן בשעתו כמנכ"ל פיתוח הגליל.

אחי שהיה בנו של עובד חברת החשמל ואיש מים בכל נימי נפשו, ראה בפרויקט הזה את המפגש של כל עולמותיו. חבל שלא זכה לראות את התקדמות החזון לקראת ביצוע.

אני מבקש לאחל, בשם התנועה הקיבוצית כולה, לכל המעורבים בפרויקט הצלחה מלאה בהקמתו ובטוח כי יתרום תרומה משמעותית לגליל העליון בכלל ולקיבוץ מנרה בפרט".

תחנת כוח לאגירה שאובה | צילום: פיתוח הגליל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן