יבול שיא
הרפת והחלב
הצדעה לחקלאים וליצרני החלב

הצדעה לחקלאים וליצרני החלב

2 דק' קריאה

שיתוף:

הצדעה לחקלאים וליצרני החלב, שהמשיכו בעבודתם גם בימים הקשים שעברו עלינו, מול נגיף הקורונה ובימי "שומר החומות". הם אלו שיאפשרו בעתיד להתמודד עם כל תרחיש קיצון, חיצוני ופנימי, מתוך מחויבות שלעולם לא יחסר מזון בישראל

בשוך הקרבות בשנה וחצי האחרונות חשוב שנצדיע לחקלאים וליצרני החלב בישראל. אותם גיבורים, שהמשיכו בעיבוד האדמה ובחליבה מבוקר ועד לילה למרות נגיף הקורונה המתעתע, שידעו להיות שם במשקים גם תחת איומי הרקטות, הקסאמים, הפצמ"רים וההצתות.

מעטים הם אנשי המקצוע בארץ שלנו, שעבורם שליחות ציונית היא דרך חיים ועבודה. שליחות אשר מנצחת כל סיכון או איום, בשם ההגנה והדאגה לביטחון המזון של אזרחי ישראל. למרות הקשיים העצומים אספקת התוצרת החקלאית והחלב לא נעצרו ולו לרגע. 

בשקט, בצנעה, הם יצאו למשקים והתמודדו בגבורה עם המצב. גם אל מול הצתת המתבן ברביבים, גם אל מול הרקטה שנחתה בכרמיה, גם אל מול הפגיעות בנחל עוז, או במושב גינתון כתוצאה מהפרעות בעיר הסמוכה לוד, השמיים הסוערים והרחובות השסועים לא הרתיעו אותם לעשות את מה שהם עושים הכי טוב בכל יום. 

לפעילות שלהם נלוותה עצימות תקשורתית, שאיננה מובנית מאליה. החקלאים זכו למעמד ולכבוד הראוי להם בפני כל הציבורי הישראלי.

יאיר בלברמן מניר יצחק, אדי פולנסקי מאור הנר ושורה של חקלאים ערכיים, מלחי הארץ, היו באולפני הטלוויזיה והרדיו, השמיעו את הקולות של כולנו, את התפקיד והחשיבות של חקלאי ישראל בראיה לאומית, כלכלית וחברתית. 

היה לי גם הכבוד לייצג את כל הגיבורים שלנו בבית הנשיא, בטקס חגיגי לרגל חג השבועות, בעיצומם של ימי הלחימה. בהשתתפות חברים יקרים נוספים ממשק החלב הצגתי בפני כבוד הנשיא, מר ראובן ריבלין, את נקודות האור של החקלאות הציונית בימים של חושך.

העבודה אשר מתקיימת בכל עת ותנאי בכדי לספק את ביטחון המזון של אזרחי ישראל, פשוט ככה. אך לא רק. 

כולנו יודעים שבכדי לגרש את החושך אין עלינו להילחם בו, אלא לחזק את האור. והאור שלנו ממשיך ובוהק גם בשדה החברתי, לנוכח הגעת הפילוג והניכור בחברה בישראל לשיאים שליליים חסרי תקדים.

למשל, במעבדה המרכזית של התאחדות יצרני החלב, שבה עובדים כמשפחה אחת אחמד ואללא, אירנה, וטטאינה, רווית חן ושירלי. אוכלים צהריים ביחד, מספרים על הילדים, נהנים וצוחקים כמו בני אדם נורמליים, אפילו שהמילה הזו נשמעת ממש לא.

אבל תדעו לכם שכן – יש חיים נורמליים והם במעבדת האיכות, בשדות, במשקי החלב, בחלקות האדמה הטובות והיפות שחקלאי ישראל כל-כך מחוברים אליהן. 

אנשים ערכיים אלו גם התגייסו לתמוך בכ-130 משפחות חרדיות, בעקבות האסון במירון. ברצף האירועים האסון הנורא נראה כמו עבר רחוק, אך הוא קרה אך לפני כחודש וכולנו שיקפנו בפני כל החברה בישראל את ערכי השותפות, הערבות הדדית והסולידריות.

היינו שם כאחים לאחים, המחלבות, החברים, איגוד התעשייה הקיבוצית, החממה בעין שמר ועוד לא מעט אנשים טובים. 

יש לא מעט אור במדינתנו האהובה, שעלינו להגבירו דווקא עכשיו, ודווקא דרך החקלאים שלנו. זה הזמן שעל המדינה להפיק לקחים וללמוד משהו אחד מרכזי מהמשברים האחרונים שחווינו: די לנו במציאות הישראלית המורכבת והרגישה, בכדי להבין שאין תחליף לחיזוק היצרנים שלנו ולעידוד התוצרת המקומית המשובחת כיעד לאומי, התיישבותי וכלכלי.

חקלאים ויצרני חלב חזקים, בעלי חוסן קהילתי, יאפשרו בעתיד להתמודד עם כל תרחיש קיצון, חיצוני ופנימי, מתוך מחויבות חסרת פשרות שלעולם לא יחסר מזון בישראל, ותמיד-תמיד הם ישמשו כמגדלור ערכי בפסיפס החברתי.  

כולי תקווה כי נלמד וניישם את הלקחים ממכלול המשברים שמלווים אותנו. נכיר ונוקיר את הטוב, היפה והערכי שבחקלאות הישראלית, לא רק כעת – אלא כל השנה.

הצדעה לחקלאים וליצרני החלב, הכותב הוא מנכ"ל התאחדות יצרני החלב בישראל, ליאור שמחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן