יבול שיא
הרפת והחלב
כנס ההנהגות השביעי

כנס ההנהגות השביעי יצא לדרך: מזכ"ל התנועה, ניר מאיר סיכם את שנת 2019

4 דק' קריאה

שיתוף:

כנס ההנהגות השביעי יצא לדרך בהשתתפות 500 ממלאי וממלאות תפקידים מ-221 קיבוצים ו-11 מועצות אזוריות ומהארגונים והגופים הקשורים לתנועה הקיבוצית. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר סיכם את שנת 2019 וסקר נושאים עיקריים לטיפול המתוכננים לשנת 2020. "אתם מכירים את פעילותנו, ואנו מצפים מכם כי תדעו לתווך את המידע הזה לחברים בקיבוציכם",  אמר לנוכחים

כנס ההנהגות השביעי – בני גנץ

את הכנס פתח יו"ר כחול לבן ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ אל מול אולם מלא מפה לפה, על אף השעה המוקדמת יחסית והמרחק הרב שעשו חלק לא מבוטל מהנוכחים.

אחריו עלה לדבר מזכ"ל התנועה. תחילה, סקר מאיר את מאפייניה הבולטים של שנת 2019, כאשר הבולט שבהם היה ללא ספק חוסר היציבות הפוליטית והשלטונית, זאת לצד האירועים הביטחוניים המתמשכים בנגב המערבי והתקריות שהיו בשנה החולפת גם בגבולות עם סוריה ולבנון. בהתייחסו לשדה הכלכלי אמר מאיר כי השנה החולפת הוקדשה ללימוד המשמעויות של הסדרי המיסוי החדשים, וסיפר על המשך המגמות החיוביות שהסתמנו בשנים האחרונות של התחזקות כלכלית בקיבוצים לצד צמיחה דמוגרפית וקליטה מוגברת של חברים חדשים לחברות מלאה.

"במאבק הבנייה והשיוך בלטו הניסיונות לחבל ב"חלופת האגודה" אשר נבלמו בינתיים, אולם תהליך שיוך הדירות מתמשך בעצלתיים", אמר מאיר, ו"חשוב מאוד לזכור שקבלת התרי בניה שוב איננה מותנה בתהליך השיוך. ועל כן, חשוב מאוד לנצל את השנתיים הבאות ולקדם בנחישות תהליכי תכנון קליטה ובניה".

לאחר מכן עבר מאיר לתאר את סיוע התנועה, בשיתוף פעולה עם המועצות האזורית והארגונים הכלכליים האזוריים, לקיבוצים במצבי קיצון, ובהם קיבוץ הראל שסבל כזכור משריפה קשה שכילתה בתי מגורים ומבני ציבור. "מטה התנועה הקיבוצית, באמצעות קרן קמ"ע וקרן סל"ע, ממשיך לסייע לקיבוצים נוספים בתחומים מגוונים", אמר מאיר. והוסיף כי "בשילוב כוחות עם גורמים נוספים, בעיקר מועצות אזוריות וארגונים אזוריים, אנחנו מחלצים את אחרוני הקיבוצים מן המשבר". גולת הכותרת של השנה היה פרויקט "בית קטן בערבה" שהתאפשר בזכות הערבות שהעמידה קרן קמ"ע, והקרווילות כבר מגיעות אל קיבוצי הערבה.

הדס דניאלי-ילין

המזכ"ל הזמין לבמה את מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין, אשר הציגה בקצרה את הקמפיין שמובילה התנועה הקיבוצית במטרה לסייע למפלגות המרכז והשמאל בבחירות הצפויות בעוד שבועיים בגיוס מתנדבים לקראת יום הבחירות ובמהלך יום הבחירות עצמו, ואמרה: "כולנו רואים את הנעשה במדינה בשנים האחרונות, וביתר שאת בשנה האחרונה – ראש ממשלה עם כתבי אישום שגורר את המדינה ל-3 מערכות בחירות. הפעם חייבים הכרעה ותקווה. אנחנו מתגייסים לטובת מפלגות המרכז והשמאל.

רוב מוחלט מבין חברי הקיבוצים הצביע לכחול לבן, לעבודה ולמרצ. לכן, לתחושתנו אנחנו מייצגים את הקיבוצניקים בקשר עם שתי הרשימות. זה לא מספיק רק להגיע ולהצביע, ברגעים משמעותיים אלה, צריך להתגייס מעבר לכך. יצרנו שיתוף פעולה עם כל אחת מהמפלגות במטרה לגייס להן מתנדבים מקרב חברי הקיבוצים. זה לא היה פשוט אך אנחנו נחושים. מטרתנו היא להביא כמה שיותר קיבוצניקים לשבת בקלפיות ביום הבחירות, לתלות שלטים, לחלק פלאיירים, לעודד הצבעה וכל מה שיעזור למפלגות להשיג את הניצחון המיוחל. אין לנו את הפריווילגיה לשבת בבית ולקטר, יש לנו את היכולת והכוח לשנות את המציאות."

ניר מאיר התייחס גם להשלמת הקמתה של "חבצלת החדשה" כמסגרת שתאחד מקורות כספיים לפעילות התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית. כמו כן, חזר על שאיפתו להסדרת מערכת היחסים בין התנועה הקיבוצית לתנועות הנוער.

לסיום דבריו פנה מזכ"ל התנועה אל מנהלות ומנהלי הקיבוצים באולם ואמר: "במערכת הבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה נחשפנו בעוצמה לעובדה כי חברי הקיבוצים אינם מבינים את תפקידה וחשיבותה של המערכת התנועתית להישרדותו ולחוסנו של כל אחד מהקיבוצים". "אתם", אמר מזכ"ל התנועה למנהלות ומנהלי הקיבוצים, "אתם מכירים את פעילותנו, ואנו מצפים מכם כי תדעו לתווך את המידע הזה לחברים בקיבוציכם – אם לא תהיה תנועה לא יהיו קיבוצים" . לאחר מכן עלו לברך ניר וגנר (עין גדי), ראש המועצה האזורית המארחת תמר, עו"ד עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים, ומיכל קראוס (קבוצת שילר) מנכלית מועצת החלב.

כנס ההנהגות השביעי

עמית יפרח: "בשנים האחרונות הצלחנו לשתף פעולה למען המרחב הכפרי ביחד עם ניר מאיר והתנועה הקיבוצית. אני שמח שאנחנו מצליחים להיות מתואמים בנושאים רבים, ולראייה ורק בשבוע שעבר הצלחנו לבטל את מועצת מקרקעי ישראל שניסתה לפגוע בחוכרים החקלאיים. בארבע השנים הבאות כשתהיה ממשלה נעמוד בפני אתגרים חשובים ואין לנו את הפריבילגיה, אלא לעבוד יחד."

מיכל קראוס: "מאוד מרגש להיות כאן. בתפקידים שמילאתי בקיבוצים קידמתי שני נושאים מרכזיים – קידום וטיפוח צעירים, וקידום נשים. אני שמחה שגם התנועה הקיבוצית עוסקת בזה. דוגמא לכך היא בפרויקט הצעירים המובילים שזו שנה רביעית שבוחרים את הנבחרת של הצעירים והצעירות שעושים ופועלים בקיבוצם, באזור וברמה הארצית. חלק ממי שבחרנו כבר ראשי מועצות והמשיכו לתפקידים בכירים ברמה התנועתית, האזורית והארצית. יחד עם זאת, חשוב לי להדגיש שאין נשים שמגישות מועמדות לתפקידים בכירים, ואני קוראת לתנועה לדחוף לתפקידים בכירים נשים."

מנכ"ל תנובה אייל מליס

לאחר ארוחת הצהריים עלה לדבר מנכ"ל תנובה אייל מליס, שאמר בין השאר: "מבחינתי זה הרבה יותר מסמלי לדבר בפני הפורום הזה. חשוב לי להדגיש: תנובה והחקלאות הישראלית – חד הם. ויותר מזה, תנובה זו גם הפריפריה ולא רק החקלאות. אנחנו מקבלים תוצרת מ-1700 חקלאים על בסיס יומי במספר ענפי חקלאות. החברה יושבת כמעט על כל שרשרת הערך, ואנו מייצרים ערך בכל מקום שאנחנו נמצאים. יש לתנובה 33 אתרים מקרית שמונה ועד אילת  ואנחנו גאים ש- 4300 מבין העובדים שלנו גרים בפריפריה".

מנכ"ל תנובה הדגיש: "שמנו לנו למטרה לספק פתרונות תזונה לכל גיל ולכל שלב בחיים, לספק מזון לפי דרישת הצרכנים. יחד עם זאת, חברה צריכה להתחשב בכלל בעלי העניין ובהם העובדים, הלקוחות, החקלאים, הקהילה שבה היא פועלת, איכות הסביבה –  ולחשוב איך היא משרתת את כולם. חברה שיודעת לנווט בין כל בעלי העניין ולבנות אמון עם כולם, תהיה חברה טובה. חברה שטובה לעסק וחברה שטובה לציבור כולו".

לאחר סגירת הגיליון הציגו המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית – גיל לין ביחד עם ראשי האגפים בתנועה – דבי ברא"ס – חינוך, דגן לוין – כלכלה, ד"ר אילת גלס – חברה ועפרי רביב – צעירים ומעורבות בחברה,  את חזונם לקיבוצים כפי שהם יכולים וצריכים להיות בשנים הבאות. ההרצאה של לין וראשי האגפים לוותה באפליקציה שיתופית, דרכה הביעו כל משתתפי הכנס את דעתם לגבי החזון שהוצג. התנועה הקיבוצית השיקה בכנס ההנהגות את "תנועה מחוללת תנועה" – מסע זהות משותף להגדרת עתיד רצוי וחזון ומשותף לתנועה הקיבוצית במובנה הרחב, תוך בירור וחיזוק הזהות המשותפת לכלל קיבוצי התנועה וחבריה.

התהליך, אשר החל, כאמור, בכנס בשיתוף ממלאי התפקידים הבכירים בקיבוצים, יהיה רחב ככל האפשר ויכלול שימוש במגוון כלים לשיתוף ציבור, במטרה להגיע למספר רב של חברי קיבוצים בכל רחבי הארץ דרך מפגשים אזוריים, שימוש באמצעים דיגיטליים ועוד.

אם לא תהיה תנועה לא יהיו קיבוצים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן