יבול שיא
הרפת והחלב
מחנה קיץ הבונים דרור

הסתיים מחנה הקיץ הבינלאומי של "הבונים דרור"

2 דק' קריאה

שיתוף:

200 חניכי ועולי תנועת "הבונים-דרור" מ-14 מדינות סיכמו ביום ראשון השבוע את מחנה "הללויה", המחנה הבינלאומי הגדול ביותר למנהיגות צעירה ורב-תרבותית.

מחנה קיץ הבונים דרור השתתפו חניכים מארגנטינה, מקסיקו, ברזיל, אורוגוואי, גרמניה, צרפת, בלגיה, בריטניה, הולנד, ארצות-הברית, קנדה, ניו-זילנד, דרום אפריקה ואוסטרליה. הם תקבצו ביום א' בשבוע שעבר למרגלות רכס הכרמל, ב"כפר גלים" – לפתיחת מחנה הקיץ השנתי של התנועה, בסימן "מנהיגות בינלאומית צעירה".

מחנה קיץ הבונים דרור 1
מחנה קיץ הבונים דרור 1

במשך שבוע שלם, בין עצי האורן והים התיכון, נחשפו נציגי המדינות השונות (בני 13 עד 18), לתרבויות חדשות, יצרו דיאלוגים מקדמי פלורליזם וסובלנות, אימצו כלים וגישות למנהיגות צעירה ומשפיעה ופעלו יחד למען עתיד טוב יותר, בתחומי הקיימות והאקלים, המדיניות והחברה. כל זאת לצד פעילויות גיבוש מסוג ODT, גלישת גלים, מסיבות בריכה ואקרו-באלאנס.

מחנה קיץ הבונים דרור

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שלח לחניכים במחנה ברכה מצולמת: "מחנה 'הללויה' הוא הזדמנות נפלאה וחד פעמית להיחשף לבני נוער מוכשרים, שאפתניים, אכפתיים וחברתיים; כאלה שמבקשים לפעול יחד למען החברה והעולם שבו אנחנו חיים.

אם יש שני דברים שלמדנו יחד בשנה האחרונה – הם שאסור לקחת את הבריאות שלנו כדבר מובן מאליו, ושהעולם שבו אנחנו חיים הוא קטן יותר ממה שאנחנו חושבים. ומחנה 'הללויה' הוא ההוכחה הטובה ביותר לכך.

באתם ליהנות, להכיר, לצבור חוויות, אבל חשוב שתזכרו שאתם נושאים אתכם גם אחריות – אחריות למדינה שממנה אתם מגיעים, לחברה שאליה אתם משתייכים, ליישוב שבו אתם מתגוררים ולמשפחה שבה גדלתם ובה למדתם ערכים."

בני הנוער מוכשרים

שירי מדר, מנכ"לית תנועת הנוער "הבונים-דרור": "אחרי שנה של מגיפה עולמית ומבצע 'שומר החומות' ועל אף מגבלות הקורונה, התעקשנו על קיום של מיזם זה מתוך הבנה שהוא קריטי לחיזוקה ומיצובה של ישראל בתוכה, על שלל זרמיה – יהודים, ערבים, דרוזים ונוצרים, ולחיבורה עם התפוצות.

זה צו השעה. אנו מפקידים את עתידנו בידי בני הנוער המוכשרים, ומבקשים להקנות להם את הכלים הנדרשים למנהיגות – מתוך אמונה שלמה שהם אלו המסוגלים להביא לתיקון עולם."

מחנה 'הללויה'

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת "החוויה הישראלית" השותפה בפרויקט: "על אף האתגרים והמורכבויות להביא משתתפים לישראל בשנה וחצי האחרונות, הצלחנו להביא מעל 3,500 משתתפים לתוכניות קצרות וארוכות, ואנו רואים בקיום מחנה 'הללויה' הצלחה אדירה בחיבור בין תרבויות שונות כאן בישראל."

בין המברכים והמשתתפים בטקס פתיחת המחנה בשבוע שעבר היו ח"כ ויו"ר סיעת "העבודה" רם שפע, יו"ר תנועת "הבונים-דרור" וראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, נציגת התנועה הקיבוצית וחברת דירקטוריון "הבונים-דרור" הילית בן צבי, ראש המועצה המארחת חוף הכרמל אסיף איזק, מנכ"ל חברת "החוויה הישראלית" עמוס חרמון, יו"ר חברת "החוויה הישראלית" חנה פרי-זן, ואיש התקשורת ושליח תנועת "הבונים-דרור" דני אדינו אבבה.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן