יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 298710401

הודעה מאת התאחדות חקלאי ישראל

2 דק' קריאה

שיתוף:

הפסקת האש נכנסה אתמול בערב לתוקף אך אני רוצה לפתוח בחיזוק לכל מי שנמצאים בחזית ובמיוחד החקלאים והתושבים בעוטף עזה. ראינו השבוע תמונות קשות מהפגיעה הישירה בלול בכרם שלום, ופועלים שנפגעו בזמן עבודה בשדה.  חקלאי העוטף והדרום מהווים את הגדר החיה של העם כולו ועל כך אני וכלל הארגונים מבקשים להודות ולהעריך אתכם על עמידתכם הנחושה בתקופה זו ולאורך כל השנים האחרונות . 

השבוע האחרון אופיין בפעילות רבה בכנסת:

  1. המאבק בענף הפטם – עברנו שבוע מאתגר ועמוס עם  אינספור ישיבות בוועדת כלכלה. משרד האוצר ורשות התחרות עמדו על הרגליים האחוריות כדי לשמור על החוק כחלק מחוק ההסדרים וניסו כל העת לבצע בו שינויים שאינם לטובת החקלאים. עמדנו על המשמר יחד עם מולי לויט מנכ"ל מועצת הלול, המגדלים, ואנשי משרד החקלאות בניסיון למזער את הנזקים. הדיונים בוועדה נעו מאופטימיות זהירה, לפסימיות גמורה. לצערנו, ביום חמישי בשעות הערב המאוחרות נפל דבר והחוק  לצערנו עבר. משמעות החוק, שגופים שנמצאים בקשר בתוך אינטגרציה יוכלו להמשיך לתאם בניהם את הפעילות, אך האינטגרציות שלהן משחטות שונות לא יוכלו לבצע תיאום כמויות של גידולי עוף בניהן. החוק ייכנס לתוקף בראשון באוקטובר 2023 (אנו ננסה לכתוב לכם בימים הקרובים בדיוק מה המשמעות של מעבר החוק בצורה ברורה ופשוטה). יו"ר הוועדה דרש שאם אישור החוק האוצר יציע רשת ביטחון לחקלאים. לצערי המכתב שהאוצר חתם עליו (מנכ"ל האוצר וראש אגף תקציבים) אינו שווה הרבה וכלל אינו כולל את החברים באינטגרציות.

ברצוני להודות לחברי הכנסת: אלון שוסטר, מטי הרכבי, טלי מירון, מיכאל ביטון ונעמה לזימי שעמדו לצדנו וניסו למנוע את העברת החוק, אך לצערנו הדבר היה בלתי נמנע לאור ההסכמות שהיו לגבי חוק ההסדרים בין שר החקלאות לשר האוצר. אי אפשר שלא להזכיר את חבר הכנסת הטרי, ששון גואטה, שנלחם כמו אריה על הענף. לצערנו ששון נאלץ לא להצביע בוועדה בגלל ניגוד עניינים (וגם רצון של הליכוד שאיש לא יצביע נגד החוק). אין ספק שלחקלאים יש נציגות נפלאה בכנסת הנוכחית שאפשר רק להתגאות בה – ששון תודה!!  

  • ביום שני שעבר התקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא: ענף החלב בישראל – דוח מבקר המדינה מאי 2023. בישיבה עלה נושא מחיר החלב והגורמים השונים המרכיבים את המחיר ומדוע המחיר בישראל גבוה מהמחיר במדינות אחרות. גם נושא רווחת בעלי חיים עלה בדיון. הדיון בוועדה הסתיים מבלי שהתקבלו החלטות כלשהן.
  • ביום שלישי שעבר עבר בוועדת כלכלה חוק הגנת הצומח ללא התנגדות (זאת אחרי ששבוע קודם שר החקלאות לשעבר, עודד פורר עורר מהומות בישיבה). כולנו מקווים שהחוק לא יגרום לנזק משמעותי עבור החקלאים מחד   ויצליח מאידך להטיב עם ציבור הצרכנים במדינה באמצעות מגוון תוצרת במהלך כל השנה במחירים שווים לכל נפש.
  • ביום ראשון שעבר התקיימה פגישה אצל סגן שר החקלאות חבר הכנסת משה אבוטבול. בנושא עובדים זרים. הצגנו לסגן השר את המסמך שהכנו והתעכבנו על חלק מהדברים (על אף הזמן הקצר). לסיכום הישיבה נשלח לשר מכתב המפרט את כל הסעיפים. בנוסף, הוסכם לקבוע ישיבה חודשית עם סגן השר כדי  שיהיה מעקב אחרי הטיפול בסוגיות השונות.
  • ביום חמישי בערב התקיימה פגישה של צוות המשא ומתן של הרפורמה (דובי, עמית ואני) עם שר החקלאות ופיתוח הכפר אבי דיכטר. תקופה ארוכה ביקשנו את הפגישה עם השר שנוכל לשבת ולדבר בנחת ולנסות ולהתניע מחדש את הדיונים על הרפורמה בחקלאות. דברנו על הנושאים השונים שעל הפרק ואנו מקווים מאוד שנצליח להתקדם.         

אנו נמשיך להיאבק למענכם, שבוע טוב ושקט, ונמשיך לעדכן,

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן