יבול שיא
הרפת והחלב
up flow daire

טכנולוגיה חדשה לטיפול בשפכי הרפת

3 דק' קריאה

שיתוף:

חברת upflow פיתחה מתקן מודולרי לטיפול בשפכי הרפת. המתקן מבוסס על מספר שלבים עוקבים, אשר בהדרגה, מרחיקים את המזהמים השונים מהשפכים

שפכי הרפת: הבנת צורכי הרפת מבחינה כלכלית ותפעולית, בשילוב ידע וניסיון ספציפי בטיפול בשפכים, הביאו לפיתוח מוצר מדוייק שאותו ניתן להתאים לכל רפת, מ-150 ועד 1,200 חולבות. "יותר מאשר טכנולוגיה חדשנית, מדובר כאן על תשומת לב לפרטים." אומר רותם פוטוק, הטכנולוג הראשי של החברה. חברת upflow מיישמת 4 תהליכים הנדסיים מוכרים אשר עברו התאמה ייעודית ואופטימיזציה לטיפול בשפכי הרפת:

סינון מוצקיםשלב מקדים והכרחי להרחקת המוצקים הגסים משפכי הרפת. "נהוג להאמין כי סינון המוצקים מפחית גם את ערך המוצקים המרחפים בשפכים, אך לא כך הדבר. הסינון המקדים מרחיק רק מוצקים גדולים אשר כלל אינם נספרים בבדיקת המוצקים המרחפים במעבדה. לכן, היתרון היחיד בסינון המקדים הינו במניעת סתימות בהמשך התהליך".

שיקוע ממוחשבשפכי הרפת מכילים ריכוז גבוה של מוצקים מרחפים אשר ניתנים להרחקה ע"י שיקוע גרביטציוני. המשקע הרב שלבי פותח באופן ספציפי להרחקה מיטבית של המוצקים המרחפים ופינויים מהמערכת באופן אוטומטי. המשקע מרחיק 90%-80% מהמוצקים המרחפים ו-60%-40% מערכי העומס האורגני בשפכים.

טיפול ביולוגי אנאירובי – השפכים מוזרמים לריאקטור אנאירובי בזרימה עילית ועוברים דרך שכבת בוצה (הבוצה מכילה חיידקים). החיידקים ניזונים מהחומר האורגני בשפכים והופכים אותו לגז מתאן. לאחר שלב זה, ערך העומס האורגני בשפכים עומד על כ-90% מערכו ההתחלתי.

טיפול ביולוגי אירובי בשלב זה, לאחר הרחקת החומר האורגני, נותרו בשפכים

נוטריאנטים: חנקן קלדהל וזרחן כללי. הדרך היעילה ביותר להרחיק נוטריינטים אלו היא ע"י ריאקטור אירובי שבו מתרחשים שני תהליכים:
ניטריפיקציה- הרחקת חנקן קלדהל.
אסימילציה מוגברת – הרחקת זרחן.
שלב זה משמש כחגורת ביטחון לשלבים המקדימים ומרחיק עומס אורגני, נוטריינטים ומוצקים מרחפים.

יתרונות המערכת

מודולריות המתקן מחולק לשלבים הניתנים להתאמה לצרכי הרפת ולחזונה הכלכלי.

סקיילביליות את המערכת ניתן להרחיב בקלות בהתאם לצרכי הרפת המשתנים.

ללא כימיקלים המערכת אינה עושה שימוש בכימיקלים. כתוצאה מכך, הוצאות התפעול השוטפות נמוכות ביותר.

יציבות תהליכיתריבוי השלבים במערכת מאפשר טיפול נכון ויציב בשפכים. כל שלב מכין את השפכים לטיפול מיטבי בשלב העוקב.

תפעול נוחהמערכת פועלת באופן אוטומטי ע"י מחשב בקרה וחיישנים. הבוצה העודפת מפונה לבור המוצקים באופן אוטומטי.

שימוש יעיל בשטח המיועד לבנייה הנדסה מתקדמת של המתקן מאפשרת צמצום שטחים הדרושים להצבה של המתקן. כמוכן, קיימת גמישות בהצבת השלבים השונים בהתאם למבנה הרפת.

חברת upflow

אודי יהודה בוז'ו, מנכ"ל החברה, בוגר המסלול להנדסת סביבה בטכניון. מגיע ממשפחת חקלאים בכרם בן זמרה. אודי בעל ניסיון במחקר ופיתוח טכנולוגיות טיפול במים ושפכים. רותם פוטוק, הטכנולוג הראשי של החברה, בוגר המסלול להנדסת סביבה בטכניון. רותם יליד קיבוץ צרעה ומגיע ממשפחת רפתנים של 3 דורות בישראל. מומחה בטיפול בשפכים תעשייתיים.
הצוות המקצועי מוביל את החברה מתוך חזון של חדשנות סביבתית והנגשת הפתרונות לבעלי עסקים המתקשים להתמודד עם עול הקנסות שעורמת המדינה, בגין הזרמת השפכים למט"ש.

 

בשפכי הרפת: בימים אלו, מציגה החברה שתי מערכות המתאימות לאפליקציות שונות בתחום הטיפול בשפכי הרפת.
הראשונה, מערכת ה-UFT solid לטיפול קדם לשפכי הרפת ובה שני שלבים: סינון ושיקוע ממוחשב. מטרת ה- UFT solid היא להוריד את ערכי המוצקים המרחפים והעומס האורגני כמעט ללא עלויות תפעול ובזמן החזר השקעה מהיר יחסית – בין שנתיים לארבע שנים כתלות בגודל הרפת. המערכת אינה מצריכה בור שיקוע, אינה משתמשת בכימיקלים וצריכת החשמל בה זניחה. כל זאת, יחד עם מחיר הקמה נמוך משמעותית מהמוצרים המקבילים בשוק הופך אותה לאלטרנטיבה ראויה.

שפכי הרפת: למערכת השנייה הם קוראים UFT agro. היא מורכבת יותר מהראשונה וכוללת שני שלבים נוספים: טיפול ביולוגי אנאירובי וטיפול ביולוגי אירובי. ארבעת השלבים יחד, יתנו מענה מקיף לדרישת הטיפול בארבעת הערכים העיקריים הנמדדים ע"י הרשויות: עומס אורגני, מוצקים מרחפים חנקן קלדהל וזרחן כללי.

 

לאחר
UFT agro
לאחר
UFT solid
שפכים גולמיים[מג"ל]
2,5007,00017,700עומס אורגני, COD
1241,00010,000מוצקים מרחפים, TSS
73300500חנקן קלדהל, TKN
275576זרחן כללי, TP
1.5 לשלישוני

1.2 לשניוני

6.9 לשלישוני
5.6 לשניוני
20עלות הזרמה ממוצעת למט"ש [₪ למ"ק]

*** עלות ההזרמה הממוצעת למט"ש המוצגת בטבלה הינה ע"פ כללי הזרמת שפכי רפת חריגים למט"ש חיפה

האם יש לכם פתרון המתאים למגזר המשפחתי?

"אם אתה מנהל רפת עד 200 חולבות, שווה לך לבדוק אפשרות של טיפול קדם ע"י מערכת ה-UFT solid. למעשה אנחנו הראשונים והיחידים שמציעים מוצר המתאים כמו כפפה גם לרפת המשפחתית, עם דגש על יכולתו הכלכלית של בעל העסק לשלם עליו ולהחזיר את ההשקעה. ההחלטה להשקיע משאבים בפיתוח מוצר מסוג זה הייתה סיכון מחושב עם קורט של אידיאולוגיה". פרופסור קרלוס דוזורץ, מרצה בכיר בפקולטה להנדסת סביבה בטכניון והיועץ המדעי של החברה: "בשפכי רפתות מרבית העומס האורגני מצוי כמוצקים מרחפים, ולכן ע"י הרחקת המוצקים המרחפים בצורה גרוויטציונית, ניתן לבצע הפחתה משמעותית גם בעומס האורגני".

מתקן ברפת חר"ג בכפר חסידים

"טיפול בשפכים הינו אתגר לא קטן, אני מאמין שמצאנו את הפתרון הנכון". אומר רותם. "היום הרבה רפתנים חושבים שמגיע להם מתקן טוב יותר לטיפול בשפכים, כזה שבאמת יחסוך להם כסף, אני חושב שאני חייב להסכים איתם". מסכם אודי. כיום לחברה מתקן ברפת חר"ג בכפר חסידים. המתקן פועל באופן רציף מחודש מאי 2019 ומטפל ב-10 מ"ק שפכים ביום.

חברת upflow מביאה עימה בשורה חדשה לרפתנים. המתקן שפיתחו מאפשר התאמה לכל רפת אשר מעוניינת לפתור את בעיית השפכים.

שיפור קיימות ברפת: חברת ארמנטה פיתחה טכנולוגיה לטיפול בדלקות- לכתבה המלאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן