יבול שיא
הרפת והחלב
פרוגט בר

פרוגק'ט בר פורשת כנפיים

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברת פרוג'קט-בר, זכתה בפרויקט להקמת חוות בופאלו לייצור מוצרלה באזרבייג'ן והצליחה לתרום לפתרונות משבר החמאה הפוקד את הענף

פרוג'קט בר פורשת כנפיים

חברת פרוג'קט-בר, תאגיד בשותפות 50% עם "צמח תערובות" ו"אחזקות חצרים", זכתה בפרויקט הקמת רפת חלב בגאנה ובפרויקט להקמת חוות בופאלו לייצור מוצרלה באזרבייג'ן, בהיקף עשרות מיליוני דולר.

זאת בהמשך, להקמת מרכזי מזון ורפתות במדינות – וייטנאם, רומניה, תאילנד, רוסיה, סין, רואנדה ומונגוליה, פרוג'קט בר פורשת כנפיים.

החזון של חברת פרוג'קט בר

חברת פרוג'קט-בר, נוסדה בשנת 2009 והינה בעלת ניסיון רב, ידע מקצועי והכשרה, שנרכשו למעלה מ-30 שנה בתחום החלב בכלל, בתחום הרפתות והזנת בעלי חיים בפרט.

ערכי החברה מתבססים על ניסיון, ידע, חדשנות וטכנולוגיה, תוך יכולת עבודה רחבת היקף, לצד תפיסת ניהול ייחודית;

צוות העובדים המקצועי של החברה בוחן ומאפיין כל פרויקט לחוד, במטרה להבטיח התנהלות יעילה וחכמה ביותר, לצד עמידה בתקציב הרלוונטי ובלוחות הזמנים.

השותפים בחברת פרוג'קט-בר אמנון בר פלד ושמעון פרטוש החלו את דרכם במרכז המזון ב'משואות יצחק' בדרום, על ידי הדרכה והעברת ידע מקצועי לרפתנים בעולם, בעיקר במדינות מתפתחות.

בר-פלד ופרטוש זיהו שני יתרונות בולטים במשק החלב בישראל, ביחס לארצות מערביות: תנובת חלב גבוהה יותר בישראל, לעומת ארצות מערביות; בנוסף, זיהו כשל ניהולי בהתנהלות הרפתות במדינות, שבהן הפרות לא מצליחות להניב כמויות חלב טובות.

כך בר-פלד ופרטוש הבינו, שרפת הנה מפעל תעשייתי לכל דבר ומיקדו את מטרותיהם העסקיות בתחום ניהול הרפתות; בכל רפת יש מנכ"ל, דירקטוריון והנהלה, כלכלנים ותזונאים.

הסל המקצועי שמציעה חברת פרוג'קט-בר, מוביל את הרפת לאופטימיזציה ולשילוב של ניהול פיננסי נכון ומקצועיות ללא פשרות, והתוצאות הטובות בהתאמה.

פיתוח תוספי מזון

מעבר ללב העשייה בתחום הרפתות, חיפשו בר-פלד ופרטוש, מנוע צמיחה נוסף בתחום ייצור החלב, והשקיעו בפיתוח תוספי מזון ייחודיים לפרות החלב, שמטרתם להעלות את איכות החלב, כולל אחוז השומן והחלבון, וזאת מבלי לפגוע בתנובת החלב ובריאות העדר.

תוספי המזון, מהווים פתרון יעיל למשבר החמאה, שהינו מצב שבו ייצור החלב רב, אך ללא שומן וחלבון.

מנוע צמיחה נוסף ביוזמת פרוג'קט-בר בתחום טיהור השפכים ברפת. שלשמה הוקמה חברת בת, Aqwind Solutions, לפיתוח פתרון ביולוגי, ללא מגע יד אדם.

בפתרון, זורעים אוכלוסיות חיידקים ייחודיות למתקן תסיסה אנאירובי, שהוא דמוי כרס של פרה, והחיידקים ניזונים מהשפכים ומהחומר האורגאני (הצואה).

כך, המזהמים מתנקים מהחומר האורגאני וזורמים לביוב יותר נקיים. לאחר סעודת החיידקים, השפכים המוזרמים לביוב עומדים בתקן הרמות הנמוכות הנדרשות של ה-tss + cod.

האתגרים המרכזיים של החברה, הם להמשיך להניע את מנועי הצמיחה והחדשנות, לשמור על מקצוענות ברפתות, ולמצוא פתרונות שישפרו את הרפתות בארץ ובעולם, כמו גם, להגביר נוכחות באופן משמעותי בשוק הגלובאלי.

פרוג'קט ברחברה ישראלית מלא מלא

בר פלד, מנכ"ל פרוג'קט-בר, אומר: "אני גאה בכך שאנחנו חברה ישראלית, כחול לבן, וכל העובדים בה ישראלים.

החברה לוקחת את תחום החקלאות ומקדמת אותו באמצעות חדשנות וניהול נכון, עד לרמה של חקלאות מדייקת ממש, ואכן, רואים את ההצלחות ואת השיפור ברפתות.

בתקופת הקורונה, הפרויקטים בארץ המשיכו לעבוד, הצמיחה בחו"ל נעצרה, אך עובדי החברה המשיכו לעבוד רגיל ולא הוצאו לחל"ת.

גם בכך, אני רואה ערך ומחויבות של החברה כלפי עובדיה, שבימים כתיקונם ולאורך השנים, הם מסורים ונותנים יד להצלחה.

ולכן רואה את העסקת העובדים גם בתקופת משבר, כזכות גדולה מאוד. בחברה יש 45 עובדים, וביניהם גם נשים המנהלות רפתות, מדריכות בריאות ונשים בתפקידים מנהליים".

פרוג'קט בר פורשת כנפיים | צילום: יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן