יבול שיא
הרפת והחלב
קיימות במערך החלב

קיימות ברפת, קיימות במערך החלב באוסטרליה

3 דק' קריאה

שיתוף:

באוסטרליה מנתחים ברצינות את מאפייני הקיימות של שרשרת ייצור החלב, מהפרה ועד הצרכן. הם מפיצים דוח שנתי, נוקטים פעולות ומדווחים על תוצאות. יש מה ללמוד ולהפנים

קיימות במערך החלב

בחודש מאי 2021 נערך כנס החלב לקיימות באוסטרליה. בכנס הוצג הדוח השנתי, ההישגים והתוכניות לעתיד. איך למחזר פלסטיק, איך להפחית פליטת גזי חממה ואיך לשפר את תזונת הפרות, היו הנושאים הבוערים בדיונים שם, קיימות במערך החלב.

ההישגים הבולטים שהוצגו בו:

  • הגדלת התשלום לרפתנים בעבור ייצור החלב.
  • ירידה במתן תרופות לזירוז המלטות.
  • חיסכון במים במחלבות.
  • ירידה משמעותית בפליטת גזי חממה ברפתות.
  • המלצה תזונתית מתמשכת לצריכה של מוצרי חלב, כחלק מתפריט בריא.

הדוח השנתי של 2020 הוא השמיני בסדרה. הוא מייצג את המחויבות המתמשכת של הרפתנים והמחלבות לשיפור הקיימות, החיסכון במים והדאגה לסביבה באוסטרליה.

חזון משק החלב: לספק אוכל מזין לעולם בריא יותר

משק החלב האוסטרלי ישאף לספק מוצרי חלב בריאים, איכותיים ובטוחים, על ידי שרשרת אספקה המבטיחה פרנסה הוגנת לרפתנים, לקהילה, לעסקים ולמשקיעים. הרפתות האוסטרליות ישאפו לרווחת בעלי החיים והטיפול בהם, ידאגו להתמודד עם אתגרי האקלים ויכבדו את משאבי הטבע.

הסיסמאות יפות, אבל איך מגיעים לשם? האוסטרלים מציגים מספר נתיבים:

  • שיפור התחרותיות והרווחים של כל חלק בשרשרת האספקה.
  • חיזוק ושגשוג הקהילה החקלאית.
  • מתן סביבת עבודה בטוחה לעובדי החלב.
  • אבטחת איכות לאורך כל השרשרת, לאספקת מוצרי חלב בטוחים ואיכותיים.
  • עמידה בתקנים לרווחת הפרות. אימוץ שיטות מתקדמות לטיפול רפואי.
  • שיפור ניהול הקרקע החקלאית למזון לפרות.
  • חיסכון במים, שימוש חוזר ומחזור מים.
  • הפחתת פליטת גזי חממה.
  • הפחתת פסולת.

הישגים ומספרים בשנת 2020

  • אפס שאריות של חומרי הדברה בחלב.
  • שולם סך של 4.8 מיליארד דולר לרפתנים.
  • 74% מהרפתות משתמשות במים ממוחזרים לצינון הפרות.
  • 94% מהרפתנים אימצו שיטות להקטנת פליטת גזי חממה.
  • המחלבות מפנות 90% מהפסולת שלהן לשימוש חוזר ומחזור.

דאגה לרווחת הפרות

איגוד המגדלים האוסטרלים מפרסם הנחיות לרווחת בעלי החיים, כולל אינדקס רווחת הפרה המעניק ציון כולל לרפת. הדוגמאות כוללות: איסור הרמת זנב, מתן משככי כאבים לפני חיתוך קרניים, איסור תרופות לזירוז המלטה. בנוסף, האיגוד ממליץ על צעדי רפואה מונעת: צינון, דרכים נוחות למניעת פגיעות ברגליים, תזונה משופרת ודאגה לעגלות ולעגלים.

איגוד המגדלים גם משקיע רבות בפרסום דאגת הרפתנים לפרות שלהם. כתוצאה, סקר צרכנים ב-2020 מראה ש-74% חושבים שהרפתנים דואגים לרווחת הפרות. זוהי עלייה משמעותית מאז 2018 שבה רק 58% חשבו ככה.

דאגה לסביבה ולמשאבי הטבע

תעשיית החלב נשענת כולה על משאבי טבע ולכן היא נושאת באחריות רבה לשמירה עליהם.

הלקוחות, המשקיעים, הבנקים והממשלות, כולם מצפים מהתעשייה לדאגה הולכת וגדלה למשאבי הטבע. תעשיית החלב נדרשת לעמוד במטרות ולהציב מטרות שאפתניות יותר בהקשרי סביבה. אפילו השפה משתכללת בכיוון הסביבתי והרפתנים נדרשים להגיב למונחים כמו שימור, חידוש ומחזור. שרשרת החלב חייבת לעמוד בקצב.

איגוד המגדלים סוקר את הרפתות כדי להבין ולטפל באתגרי הסביבה. גם השאלות בסקר משתכללות עם הזמן, כחלק מהתפתחות הידע בענייני סביבה וקיימות.

למשל, הסקר החדש שאל לראשונה השנה את הרפתנים על היערכותם לאירועי מזג אוויר חריגים כמו שטפונות, יובש ארוך או סערות ברקים. מתברר שהרפתנים מכילים את שני הצדדים. הם מבינים את השפעתם על האקלים, מצד אחד, ונערכים להתמודד עם אירועי אקלים מצד שני. הם מקימים סכרים כדי לקדם פני שטפונות, מתקינים מערכות לאנרגיה מתחדשת, נוטעים עצים וממחזרים מים. עדיין, הסקר מראה שרק רפתן אחד מכל עשרה מודע לחלקן של הפרות שלו בפליטת גזי חממה. שליש מהרפתנים עושים שימוש חוזר בכיסוי הפלסטיק של בורות התחמיץ שלהם.

דאגה לעובדים ולרפתות

איגוד המגדלים מפתח ומפיץ תוכנות לניהול פיננסי של הרפת, כולל תחזיות מפורטות של הוצאות והכנסות, יחד עם צפי מעודכן של מחירי החלב בעתיד הנראה לעין. כך, הרפתנים יכולים לנהל את התקציב שלהם בדיוק רב יותר ולזהות הזדמנויות עסקיות לשיפור רווחיהם. האיגוד אוסף גם מידע השוואתי, שמאפשר לכל רפת לראות את מצבה ביחס לרפתות דומות, לזהות חוזקות וחולשות ולשפר ביצועים.

גם ניהול עובדי הרפת זוכה לרענון וחידוש תוך שימוש בשיטות של משאבי אנוש הלקוחות מעולמות אחרים. כך, רפתות מקיימות הדרכות וסקרים לבטיחות העובדים, מפתחות תוכניות קידום ומפעילות תוכניות לשימור עובדים חזקים. עדיין, רק שליש מהרפתות דיווחו על ציפייה לגיוס עובדים חדשים בעתיד הקרוב ורק בחמישית מהרפתות יש תוכניות הדרכה לעובדים חדשים.

בטיחות המוצרים והלקוחות

מוצרי חלב מכילים יותר מעשרה חומרי הזנה החיוניים לבריאות האדם, לחיזוק העצמות, לשיפור הראייה, לחיזוק מערכת החיסון ואפילו לבריאות העור, ולכן הם חלק מתזונה מומלצת בכל גיל.

מועצת החלב האוסטרלית דואגת לפרסם את היתרונות התזונתיים של החלב ולהשיב מלחמה מול התחליפים הצמחיים. המועצה מפתחת מאגרי מידע נגישים עם מידע תזונתי מעודכן ומתכונים למאכלים בריאים עם מוצרי חלב.

משרד החקלאות האוסטרלי מקיים פורום קבוע עם הרפתנים, המחלבות ויצרני תחליפי החלב כדי לוודא שהמידע מועבר לצרכנים בצורה ברורה, לגבי תכולת המוצרים השונים וההבדלים ביניהם. תשומת לב מיוחדת ניתנת לאריזות ולתוויות, כך שהצרכן יוכל לבחור בקלות את מוצרי החלב או התחליף הצמחי, לפי בחירתו המושכלת.

קיימות ברפת סיכום

השנתון האוסטרלי בענייני קיימות במשק החלב מציג עולם חשוב של מושגים. שבהם עוסקת תעשיית החלב. הרפתות, המחלבות ושרשרת האספקה מקבלות

השאלות בסקר משתכללות עם הזמן, כחלק מהתפתחות הידע בענייני סביבה וקיימות.

למשל, הסקר החדש שאל לראשונה השנה את הרפתנים על היערכותם לאירועי מזג אוויר חריגים כמו שטפונות, יובש ארוך או סערות ברקים. מתברר שהרפתנים מכילים את שני הצדדים. הם מבינים את השפעתם על האקלים, מצד אחד, ונערכים להתמודד עם אירועי אקלים מצד שני. הם מקימים סכרים כדי לקדם פני שטפונות, מתקינים מערכות לאנרגיה מתחדשת, נוטעים עצים וממחזרים מים. עדיין, הסקר מראה שרק רפתן אחד מכל עשרה מודע לחלקן של הפרות שלו בפליטת גזי חממה. שליש מהרפתנים עושים שימוש חוזר בכיסוי הפלסטיק של בורות התחמיץ שלהם.

מאנגלית: אורי מלול, לכתבת המקור לחץ כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן