יבול שיא
הרפת והחלב
פלך גן ילדים

אחרי 40 שנה – נפתח גן ילדים ראשון בקיבוץ פלך

2 דק' קריאה

שיתוף:

אחרי 40 שנה – נפתח גן ילדים ראשון : היסטוריה בקיבוץ פלך – לראשונה מאז הקמתו נחנך בו גן ילדים. ביום  פתיחת שנת הלימודים הגיע לגן הילדים גליל, איתמר, זוהר, אליה, לוטם וחבריהם,  ברגל או רכובים על אופנועי צעצוע. מאז הקמת הקיבוץ, בראשית שנות השמונים, התחנכו ילדיו הספורים בקיבוץ תובל הסמוך, אך לאור הגידול המהיר של הקיבוץ בשנים האחרונות,  ולאחר שמספר הילדים בו הגיע  ל-75 החליטו חברי הקיבוץ  שהבשילה השעה להקים בקיבוץ גן ילדים.

גן חרוב, על שם העץ הוותיק שעומד לצדו, נבנה במימון משותף של הקיבוץ והמועצה האזורית "משגב" ובנייתו הסתיימה ממש ביום האחרון של החופש הגדול. הגן יהיה חלק ממערכת החינוך המשותפת של פלך ותובל. "אמנם אני מתגוררת בתובל, אבל אני מלווה את ההתפתחות היפה שעוברת על פלך בעשור האחרון ואני מתרגשת מאוד לפתוח את גן חרוב בפלך. מערכת החינוך שלנו רואה חשיבות גדולה לקשר בין הגנים לקהילה ולכן ההקמה של גן גם בפלך חשובה לנו הן ברמה הארגונית והן ברמה החינוכית." סיפרה קיצ'י יוגב, מנהלת מערכת החינוך בפלך.

אחרי 40 שנה – נפתח גן ילדים

"לפני ארבע שנים חנכנו את בית הקבע הראשון שנבנה בקיבוץ. בנייה של גן ילדים היא עוד סמל עבורנו למעבר מ'היאחזות לקיבוץ', חשוב לי להודות לאגף ההנדסה, לאגף החינוך ולקב"ט המועצה האזורית משגב, שליוו אותנו בתהליך שסייעו רבות בהשלמה המוצלחת של הבנייה", הוסיפה דפנה שני-אופק, מזכירת הקיבוץ.

פלך הוקם לראשונה בראשית שנות ה-80, אך גרעינים באו והלכו וכמו קיבוצים צעירים רבים, הוא  לא הצליח לעמוד על רגליו. לפני קצת יותר מעשור היו בקיבוץ 10 חברים בלבד ולא היה בו אף בית קבע. לאחר תהליך משותף עם ועד מלווה, תנועת השומר הצעיר וחברי הקיבוץ הוותיקים, נפתחה הדרך לקליטה של חברים חדשים במודל של קיבוץ קבוצות. בקיבוץ הקבוצות כל חבר שייך גם לקבוצה – מעגל שותפות קטן יותר, שמהווה בסיס לחיי השיתוף ולדמוקרטיה הקיבוצית. כיום יש בפלך מעל 70 חברים ומועמדים ב-6 קבוצות ומספר דומה של ילדים בגילאי 0-14.

בנוסף לגן הילדים החדש, מתבצעת בפלך בנייה של 14 יחידות דיור לשכונת קליטה, מועדון חברים ו-8 בתי קבע. בקיץ האחרון קלט הקיבוץ 4 משפחות חדשות והצפי לקיץ הבא הוא של המשך הקליטה והצמיחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן