יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2022 12 13 102955

איך להעמיד לדין פעילי שמאל? הצעת חוק משופרת

3 דק' קריאה

שיתוף:

המסריט חיילים בכוונה לערער את רוחם, דינו מאסר עד 5 שנים * ד"ר אבישי בן חיים מנתח את מהלך התביעות של בנט

מי יועמד לדין ומי לא 

בשבוע שעבר הוזכר כאן חוק שיזמו שלושה ח"כים מעוצמה יהודית בעקבות האירוע בחברון, לפיו ייגזר עונש של עד שלוש שנות מאסר למי שיפריע לחייל בעת מילוי תפקידו. הערנו, שהחוק בנוסחו זה מחטיא את מטרת הוגיו, כי מטרתם הייתה להעמיד לפיו לדין פעילי שמאל המכונים בפיהם אנרכיסטים, אבל בפועל מי שמרבה להפריע לחיילים בעת מילוי תפקידם הם מתנחלים ואנרכיסטים מנוער הגבעות, ולמגישי הצעת החוק עלול להתברר בהמשך, שבעקבות היוזמה שלהם נשלחו לכלא דווקא יקיריהם. הובאו שתי דוגמאות מהעת האחרונה: מתנחל שריסס לפני חודשיים בגז פלפל מג"ד בצנחנים, ומתנחלים שתקפו כוח צה"ל בכניסה לחומש ואחד מהם אפילו דרס חייל. השבוע תועד מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא, ממנהיגי נוער הגבעות, תינוק בידיו, מתעמת מילולית עם חייל צה"ל ובהחלט מפריע לו בעת מילוי תפקידו.  

למישהו נפל האסימון שהצעת החוק בנוסחה זה היא בעייתית, אז יש כבר הצעת חוק משופרת, שתחול בפועל רק על פעילי שמאל. את החוק יזמו חברי הכנסת מיקי זהר ואלי דלל מהליכוד, בשיתוף עם הארגון לצייד שמאלנים "אם תרצו", והוא מנוסח כך: "מסריט חיילים בעת מילוי תפקידם, בכוונה מודעת להפריע בביצוע משימתם או בכוונה לערער את רוחם בעת ביצוע משימתם, דינו מאסר עד חמש שנים. התכוון לפגוע בביטחון המדינה – דינו  מאסר עד 10 שנים". לא זו אף זו – היזמים מציעים שעונשי מאסר דומים יוטלו גם על מי שיפיצו את הסרטונים. "המפיץ ברבים תכני צילומים בכוונה להכפיש ו/או לערער את רוח חיילי ישראל, דינו מאסר עד חמש שנים. התכוון לפגוע בביטחון המדינה. דינו מאסר עד 10 שנים". מי מצלם חיילי צה"ל בעת פעולתם ביהודה ושומרון? רק פעילי שמאל. פעילי ימין לא מתעסקים בשטויות כאלה.  

בנוסף, על שולחן הכנסת הונחה הצעת חוק של איתמר בן גביר וח"כים אחרים, לפיה תוענק חסינות משפטית לחיילים ושוטרים. הנוסח: "לחיילי צה"ל תהיה חסינות מפני אחריות פלילית בגין פעולות שביצעו במסגרת מילוי תפקידם, בעת פעילות מבצעית או פעילות נגד מעשה טרור". 

אז מה יהיה לנו, או יכול להיות לנו? נניח האירוע האחרון בחברון, שבו תועד חייל גבעתי מפיל ארצה פעיל שמאל ומכניס אגרוף בפניו, ששבר את אחת מעצמותיו. החייל המכה לא יועמד לדין, כי תהיה לו חסינות. האגרוף ניתן במסגרת פעילות הקשורה למילוי תפקידו של החייל בעימות עם אנרכיסטים. מי כן יועמדו לדין ויישלחו לכלא לפחות לחמש שנים ואולי ל-10? מי שתיעד את האירוע, ומי שהפיצו את הסרטון המצולם. (אגב, את החייל המקלל מהאירוע שלחו לשישה ימי מחבוש. מה קרה לחייל השני, זה שהפיל והיכה?) 

חסינות מפני העמדה לדין של חיילים ויד קלילה על ההדק הולכים צמודים זה לזה. הלא כן? משירין אבו עאקלה אחת, להרבה שירין אבו עאקלה? 

פרויקט ההשתקה של נפתלי בנט 

עיסוק תקשורתי נרחב היה בשבוע שעבר סביב תביעות לשון הרע שהגיש נפתלי בנט נגד מי שהפיצו עליו שקרים, לטענתו. התביעות הוגשו על שני עניינים: הטענה שהוא שידרג את ביתו ברעננה ב-50 מיליון שקל על חשבון הציבור, והטענה שאימו איננה יהודייה ולכן גם הוא לא. את התביעה הגדולה ביותר, מיליון שקל, ספג הרב רונן שאולוב שבדרשות שלו אמר: "בנט הוא לא יהודי. הוא שלהם הכלב, יימח שמו". מי ששיקר והשמיץ, שישלם. כך יאה וכך נאה. 

הקטע הזה יעסוק בפן צדדי של הפרשה, הפן העדתי. מסתבר שרוב הנתבעים על ידי בנט הם יוצאי עדות המזרח. דוגמאות: יאיר לוי, יגאל מלכה, רונן שאולוב, יוסי מזרחי. אשכנזי מיליונר פריבילג תובע ספרדים. היש סמלי מזה?   

הנה מה שכתב בנושא הדוקטור לענייני ישראל הראשונה והשנייה, אבישי בן חיים: "יש לנתח את מהלך התביעות של בנט. זה חלק מהמהלך הגדול שלו נגד ישראל השנייה. המסר של בנט איננו רק שעשו לו עוול אישי והוא תובע את עלבונו, שאז היינו מצדיקים אותו. המסר הנו שזהו פרויקט להשתקת קולם של אלה שמדכאי ישראל השנייה מכנים 'מכונת הרעל', (לכן הוא למשל לא מתמקד במשמיציו משמאל)". לאחד המגיבים שביקרו את ניתוחו המלומד ענה: "בנט לא נלחם על טיהור שמו וזהו. הוא מעביר מסר לישראל הראשונה, שהוא ישתיק עבורה את אלו שהממשלה שלו הדירה".  

או במילים אחרות: אם לא רונן שאולוב היה שמו של הרב שטען שבנט לא יהודי, וכינה אותו כלב ימח שמו, אלא רונן רבינוביץ', בנט היה נמנע מלתבוע אותו. כדי לא לשבש את המסר שלו לישראל הראשונה, שהתביעות נועדו להשתיק את קול המחאה שמגיע מישראל השנייה. (בנט לא איים לתבוע רק מגיבים מעדות המזרח, הוא איים לתבוע גם אשכנזים מובהקים. למשל את הבחור המצוין משה ריינר, שגם הוא הפיץ לעוקביו את הגרסה השקרית שאימו של בנט איננה יהודייה. ריינר בחר להתנצל וחסך מעצמו את התביעה). 

האיש ההזוי הזה, בן חיים, על דעותיו המוזרות, משמש פרשן בכיר בערוץ 13 ואפשר שעכשיו, בתוקף הנסיבות המשתנות, הוא גם יקבל קידום. אולי סגן השר המיועד אבי מעוז, מי שיהיה בקרוב ראש הרשות לזהות יהודית-לאומית, ימצא אותו ראוי להכין תוכניות העשרה לילדי בתי הספר הממלכתיים. נניח תכנית העשרה בשם: "הגמוניה שאיננה מודעת להגמוניותה", או: "בשירות האלימות הלגלית של האליטה השלטת". דוקטור או לא דוקטור?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן