יבול שיא
הרפת והחלב
בבחירות האלה חייבים ללמוד

בבחירות האלה אנחנו חייבים ללמוד את לקחי הסיבובים הקודמים

3 דק' קריאה

שיתוף:

אני נמנית על  מי שנאבקים/ות , מכל הסיבות הנכונות, (לדעתי), את מאבק ״רק לא ביבי״. כל יום שהוא נשאר בתפקידו, הוא יום של נזק נטו לחברה הישראלית.

אבל אם בשם ״רק לא ביבי״ יינתנו הקולות לאנשי ימין קיצוניים או למפלגות בועה ואווירה נטולות דרך וערכים,  בסופו של דבר נקבל עוד מאותו הדבר – גם את ביבי וגם את המדיניות ההרסנית שלו.  ממש כמו שקרה עם כחול-לבן.

בבחירות האלה אנחנו חייבים ללמוד את לקחי הסיבובים הקודמים. הימין, כמו שהוכיח בנט למשל, הוא ימין ולא ישנה את עורו. הימין הזה גזעני, כופה, מספח, ודוגל בקפיטליזם חזירי מהסוג הגרוע ביותר.

וכן, ימין ילך עם ימין. ואילו בצד השני, השטיק של מפלגות הבועה שפורחות להן רגע לפני הבחירות ומתנפצות דקה אחריהן, חייב להתפוגג. ״מפלגות״ הכלום ושום דבר האלה, עם חתולים בשק מכל הבא ליד, הורסות את הדמוקרטיה הישראלית.

הן מכניסות לכנסת חבורה של עריקים וגנבי קולות, והתוצאה בהתאם, וגרוע מכל הן גורמות לאבדן אמון האזרחים בדמוקרטיה, ובלעדיה אנה אנו באים/ות?

לכן מסקנתי ברורה וחדה: מרצ, מפלגת השמאל היחידה, שמתמודדת באותיות מ-ר-צ בקלפי, ובעיקר על בסיס הערכים המוצקים שלה והמועמדות והמועמדים המצוינים שלה.

היא זו הנאבקת באופן עקבי ואמיץ על צדק חברתי ושוויון, הפרדת דת ומדינה, חתירה לשלום וסיום הכיבוש, הגנה על הדמוקרטיה, שותפות יהודית-ערבית, מלחמת חורמה בשחיתות. אלה ערכיה וגם ערכי.  ושלכם לא????

מרצ חזקה תילחם על ערכי השמאל. היא הוכיחה זאת. רק עליה אפשר לסמוך, וכולם יודעים את זה. בלי קומבינות, בלי קרנפים, בלי עריקים/ות. מרצ חזקה גם תהיה גורם מכריע במשחק הפוליטי לאחר הבחירות.

אומרים שהנושא הקריטי ביותר כיום הוא החברה והכלכלה, אז משבר הקורונה הוא הוכחה ממשית לכך שהתפיסה הסוציאל-דמוקרטית שמרצ דוגלת בה, היא הפתרון היחידי למצב שאנחנו ומדינות אחרות נמצאים בו בימים אלה.

למעלה מ-750 אלף מובטלים, 25% מהעסקים נסגרים ואחוזים ניכרים ממה שהכרנו כמעמד בינוני הדרדר לעוני.

ברחבי העולם, גם האדוקים שבכלכלנים השמרנים, הבינו שללא תמיכה ממשלתית משמעותית ומעורבות ישירה בכלכלה לא ניתן יהיה לצלוח את המשבר.

בישראל מונהגת אחת מהגישות הימניות ביותר מבחינה כלכלית להתמודדות עם המשבר. במקום ליצור הזדמנות ל"ניו דיל ישראלי", הממשלה מנסה לשים פלסטרים זמניים ולהימנע ממחויבויות ארוכות טווח או משינוי תפיסתי עמוק לגבי תפקידה בכלכלה ובמשק.

מרצ, כמפלגה המחזיקה בעמדה סוציאל-דמוקרטית מגובשת גם בתקופות שגרה, ניסחה כבר בתחילת המשבר תוכנית שבע נקודות, שצריכה הייתה להיות מונהגת הן בפרוץ המשבר, וכן כיום.

אלו הן עיקריה של התכנית הכלכלית של מרצ: סבסוד מקומות עבודה במקום אבטלה ("המודל הגרמני"); העדפת מענקים אוניברסליים פשוטים על פני בירוקרטיה ותבחינים מסובכים; השקעה בשירותים החברתיים במקום קיצוצים;

רפורמה מעמיקה במערכת החינוך; מלחמה ביוקר המחיה והרחבת הפיקוח על המחירים לתקופת המשבר; הגדלת ההוצאה הממשלתית לצד הגדלת המיסוי על מיליארדרים; ויצירת פרויקטים רחבים ועתירי תעסוקה שיהיו מנופי צמיחה.

ראשי הפרקים האלה כולם מתוארים ומפורטים בתוכנית העבודה שפורסמה לציבור הרחב  וניתן לראותה באתר מרצ.

רבים מאמינים בתפיסת העולם של מרצ בסוגיות חברתיות-כלכליות, גם אם מסיבות "טקטיות" ו"אסטרטגיות" הם מפזרים את קולם מדי פעם ל"משיחים" תורניים.

רבים מהאזרחים מבינים היום יותר מתמיד עד כמה חשובה ההשקעה הציבורית בבריאות וחינוך. רבים שחלקו על תפיסת עולם זו בעבר, חותמים עליה היום בעיניים עצומות.

נקודה רגישה נוספת שצפה בחדות בתקופת משבר זו, היא יחסי דת ומדינה. וגם היא , לא מהיום, מהווה נדבך חשוב בתפיסת העולם ובמאבקיה של מרצ. מרצ בפרט, והשמאל בכלל, דגלו תמיד בהפרדת דת ומדינה.

אנחנו רואים עכשיו מול עינינו עד כמה זה רלבנטי. ההתבטלות בפני המפלגות החרדיות, ההתנהגות המופקרת של מנהיגים חרדיים בעיצומה של תחלואה נוראה ביישובים החרדיים, רק מדגישות את הצורך בפתרון שורש.

בימים רגילים, העירוב הבלתי-נסבל של דת ופוליטיקה, גורם לאפליה ולפגיעה קשה בזכויות יסוד. בימי משבר, זה מחולל קטסטרופה, והעתיד, אם לא ישתנה משהו במאזן דת/מדינה, צופן לנו תחזית קודרת.

אלא שכמו בנושא הכלכלי, רוב המפלגות לא מציגות אלטרנטיבה לדיל הקבוע בין נתניהו לבין החרדים. גם הן מפחדות להסתכסך עם החרדים. בלתי נתפס שדווקא עכשיו יש מי שהחליטו במרכז ״להוריד פרופיל״ מול המפלגות החרדיות.

מרצ לא תירתע מהמאבק הזה, כי הוא בנפשנו. גם כאן מרצ מציגה אלטרנטיבה משמעותית ורלוונטית.

מעל הכל, חשוב לזכור שברשימת מרצ נמצאים א.נשים הגונים /ות, שלא התבקשו להיחקר במשטרה על פגיעה בטוהר המידות. חלק עם וותק וניסיון, וחלק כחידוש פני המפלגה, גם עם שוויון מגדרי כתמיד ועם שותפות יהודית-ערבית.

כל מועמד/ת נוספים שאנו מכניסים לכנסת בהצבעתנו הם רווח נקי לפוליטיקה ראויה.

מכל הסיבות שלעיל, ועוד ערכים שתקצר היריעה מלמנות כאן, אצביע מרצ בלב שלם. ואני מאד ממליצה, אפילו מבקשת, מכל המתלבטים/ות: אנא  חישבו, ותנו לה את קולכם, כי הכנסת, או אפילו המדינה, עם מרצ משמעותית, הן פשוט טובות יותר.

בתמונה: פעילי מרצ והמועמדים לכנסת ניצן הורוביץ ומוסי רז בהפגנה בעד עידוד התחבורה הציבורית, ונגד העלאת מחירי הנסיעה

מנהיגי מפלגות שמאל מרכז התארחו באירוע בחירות

כותבת דעת היחיד | אסתר לבנון מורדוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן