יבול שיא
הרפת והחלב
Capture 9

בדרך לנווה תרצה?

3 דק' קריאה

שיתוף:

מי שמצהיר שהוא נגד אלימות מכל סוג שהוא, לא תמיד מתכוון לכך, וגם: פרשת ילדי תימן, סיבוב נוסף

כתב אישום נגד אילנה ספורטה 

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל השבוע את ערעור הפרקליטות, וגזר 13 חודשי מאסר בפועל על אשר בן דוד, תושב באר שבע, שהורשע בהשמעת איומים כלפי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. לפני כשנתיים צייץ בן דוד בטוויטר: "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? מישהו מכיר… נראה לי הגיע הזמן, נראה לי הגיעו מים עד נפש!!!". מאוחר יותר כתב ליאיר נתניהו: "כל כלב ביג' יומו… אתה לחוץ… מה קרה הבית רועד? הקירות דקים, שומעים את הלב שלך דופק". הוא הועמד לדין ובית משפט השלום גזר עליו שמונה חודשי עבודות שירות ו-1,500 שקל קנס. על כך ערערה הפרקליטות והערעור כאמור התקבל.  

גזר הדין הזה מרמז מה צפוי לאילנה ספורטה חניה, אם תורשע בשליחת מכתבי האיום לראש הממשלה נפתלי בנט. נגד ספורטה חניה הוגש השבוע כתב אישום המייחס לה את שליחת מכתבי האיום לגילת בנט וליונתן בנט. האיומים במקרה הזה הם בדרגת חומרה גבוהה יותר, משום שלמכתבים צורפו כזכור גם קליעים. אם תורשע, היא צפויה לעשות היכרות מעמיקה עם כלא נווה תרצה.  

במקרה של שליחת מכתבי האיום למשפחתו של בנט, אפשר להצביע על אשם תורם – בנימין נתניהו. מי ששלח/ה את המכתבים, סבר שבכך הוא מסייע להחזרתו של נתניהו לכס ראש הממשלה. אשם תורם, משום שכשהחלה ההסתה הפרועה נגד בנט, אילו היה נתניהו מודיע שהוא מתנגד ומגנה בתוקף כל גילוי של אלימות כלפי יריביו הפוליטיים, ואילו כך היו נוהגים כל עושי דברו, אפשר ששליחת המכתבים הייתה נמנעת. נתניהו לא רק שלא גינה, תומכיו יכולים היו להסיק, שהוא מקבל בברכה כל מהלך שעשוי לקדם חילופי שלטון בישראל.  

זה קצת דומה למבצעי פעולות תג מחיר ונוער הגבעות. אילו רבנים ופוליטיקאים היו משמיעים גינוי חד-משמעי למעשים הללו, ואילו מבצעיהם היו מבינים שפעילותם אינה רצויה בעיני מנהיגיהם, היו הרבה פחות עושים והרבה פחות מעשים. הם מבינים ההפך – הם מבינים שרבנים ופוליטיקאים אינם יכולים לתמוך במעשיהם בפומבי, אבל בפועל הם תומכים גם תומכים. שהרי מבחינתם, כל מעשה שנועד לסייע במאבק על ארץ ישראל לעם ישראל, חוקי יותר או חוקי פחות – מבורך. אין ברירה, במאבק הזה דרושים גם מי שיעשו מעשים "לא נחמדים".  

אז עכשיו צפויה מי שמואשמת בשליחת מכתבי האיום לראש הממשלה, להישלח, אולי, לתקופת מאסר לא מבוטלת, ואם ישאלו את בנימין נתניהו אם הוא מרגיש אחראי לכך במידת מה, מה תהיה תשובתו אתם כבר יודעים.  

לפרסם את הדוח 

 השבוע צורפתי לרשימת מכחישי השואה. לא אני אישית – אני ושכמותי. השחקן יהודה נהרי ("אסי עזר הטריד אותי מינית"), התראיין ל"הארץ" ובין היתר אמר: "אנשים שמזלזלים בחטיפת ילדי תימן הם כמו מכחישי שואה". 

שלושה עניינים הקשורים בפרשת ילדי תימן היו לאחרונה. האחד, הסרט על עוזי משולם בערוץ 11, שפרק ראשון שלו מתוך שלושה הוקרן בשבוע שעבר (יהודה נהרי מגלם בסרט את עורך דינו של משולם).  

העניין השני, ישיבה של ועדת הבריאות של הכנסת שדנה בדוח של פרופ' גרוטו לגבי הפרשה, דוח שלא פורסם. נציגי משרד הבריאות הודו שבמשרד לא מקבלים את ממצאי הדוח ולכן לא מפרסמים אותו. הדברים עוררו זעם אצל משתתפי הדיון.  

העניין השלישי הוא פתיחתו של קבר שבו אמורה להימצא גופתו של התינוק עוזיאל חורי. הקבר נמצא בבית העלמין סגולה בפתח תקווה ופתיחתו, לבקשת משפחתו, בוצעה ביום שני השבוע.  

לגבי הדוח של פרופ' גרוטו – שגיאה חמורה מצד משרד הבריאות לא לפרסם אותו. הנזק שבאי-הפרסום גדול הרבה יותר מאשר האפשרות שתוכנו ייוודע לציבור. מבלי לדעת מהן מסקנות הדוח אני מוכן להמר מה אין בו – אין בו אישור לכך שבשנות ה-50 בוצעה חטיפה ממוסדת ומאורגנת של מאות ואולי אלפי מילדי תימן, מזרח ובלקן.  

לגבי הסרט על עוזי משולם. צפיתי בפרק הראשון שהוא דוקו-דרמה במיטבה. לא הובאה בפרק הזה עדות ישירה על חטיפת ילדים. רואיינו בו מי ששמעו ממשפחות יוצאי תימן על היעלמות הילדים שלהם. למשל מרואיינת ששמעה על תינוקת ממחנה עין שמר שהובאה לבית חולים ולמחרת נמסר למשפחתה שהיא נפטרה. אחד ממקורבי המשפחה הלך לקיבוץ והחזיר את התינוקת למשפחה יומיים אחרי שנחטפה. זה סיפור שאמינותו מפוקפקת. התינוקת הזו חיה? אפשר להביא אותה לעדות? באיזה קיבוץ מצא אותה המקורב ואיך ידע להגיע לקיבוץ הזה דווקא? בכתבה ב"ישראל היום" שהוקדשה לסדרה, נאמר ש"הפרק השלישי הוא המטלטל ביותר ומביא את עדויות אחיות הקיבוצים, שמספרות על דפוס לקיחת תינוקות בריאים והעברתם לארה"ב". נמתין ונצפה.  

לגבי פתיחת הקבר של התינוק עוזיאל חורי, צריך היה להמתין כמובן לתוצאות בדיקת הדנ"א. 

ממתין לאירוע בו יתייצב לפני המצלמה גבר בעשור השמיני לחייו, או גברת בגיל דומה, ויצהיר – אני אחד מילדי תימן החטופים וזה סיפורי. למיטב ידיעתי אירוע כזה עוד לא קרה. ממתין לאירוע בו גבר או גברת צעירים יותר, יתייצבו ויצהירו – האבא שלי, או האמא שלי, לפני מותם, התוודו שהם היו חלק מהמערכת שעסקה בחטיפת ילדי תימן. גם אירוע כזה, למיטב ידיעתי, עוד לא קרה.  

שני הורי נולדו בפולין. על המצבה שעל קבר אבי, אריה לזר ז"ל, נכתב: לזכר ההורים יעקב ודינה והאחים: רחל, אתקה, טובה, יואל ועזריאל, שנספו בשואה. על קברה של אמי, ציפורה פייגה לזר לבית ליבפרוינד ז"ל, נכתב: לזכר ההורים אסתר ושמחה, והאחיות רחל וטובה, שנספו בשואה.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן