יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 03 21 103857

בורא עולם לא אוהב שקרנים 

3 דק' קריאה

שיתוף:

על דברים שאמרו בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' ויריב לוין, ועל הבטחה של שרת ההסברה הנוגעת לכף רגלה

אמת מארץ תצמח 

במסגרת הקטעים הנבחרים של גוגל, שובצה בשישי האחרון דרשה של הרב ניר בן ארצי שליט"א, נגד השקר ובעד התגלות האמת. "לשקרים אין רגליים ואין ידיים ואין ראש", אמר הרב בן ארצי, "כל השקרים יתגלו וכל השקרנים יתגלו, והאמת חייבת להתגלות.. אמת מארץ תצמח". 

חשבתי שהוא מדבר על נתניהו, אבל טעיתי כמובן. הוא דיבר על המפגינים. "כל המפגינים יש להם תמיכה מאנשים בכירים. בגלל זה הם עושים מה שעושים בלי להיעצר… יש להם תמיכה כספית גדולה מאוד. מממנים את כל ההוצאות שלהם… וכל פעם שרוצים לעצור את המפגינים, יש מישהו בכיר שמשחרר אותם. נותן להם גיבוי". שקרן מי שאומר לכם שהמוני אזרחים באים להפגנות מיוזמתם ועל חשבונם. האמת היא שמשלמים להם כסף טוב ואם הם נעצרים יש מי שדואגים לשחרר אותם. זו הסיבה שמשתתפים במחאה כל כך הרבה מפגינים ובכל השבוע מספרם הולך וגדל. אנשים אומרים לעצמם – אם משלמים, למה שאחרים ייהנו ואנחנו לא?  

לנתניהו, כהרגלו, קשה להימנע מדבר שקר. בפגישה בשבוע שעבר עם קנצלר גרמניה אולף שולץ הוא אמר: "היום יש לשופטים (בישראל) וטו על מינוי שופטים וזה לא צריך להתקיים. צריך לתקן זאת, אבל לא לאפשר לאף צד להיות דומיננטי יותר מהאחר בוועדה למינוי שופטים. אנחנו לא רוצים לתקן חוסר איזון אחד על ידי יצירת חוסר איזון אחר". ועל מנת לא לאפשר לאף צד להיות דומיננטי  יותר מהאחר, נתניהו ולוין מריצים הצעה שבוועדה למינוי שופטים יהיה רוב לנציגי הקואליציה והממשלה היא למעשה זו שתבחר את השופטים. נתניהו חיפש תיקון שלא יחליף חוסר איזון אחד בחוסר איזון אחר ומצא אותו.   

הסבר שמותר לפקפק באמינותו הגיע השבוע מכיוונו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ. סמוטריץ' קיצר כידוע את ביקורו בארצות הברית, והסביר שהוא חוזר לישראל "כדי ללוות את תהליך החקיקה וההידברות ברפורמה המשפטית". הוא חזר לישראל, ויכול להיות שעם חזרתו הוא גם ליווה משהו, אבל המשהו הזה לא קשור לתהליך החקיקה וההידברות ברפורמה המשפטית. לא היה תהליך כזה. את ההחלטה לדחות על הסף את מתווה הפשרה שהציע הנשיא הרצוג, קיבל נתניהו בלי לשתף את שר האוצר שלו. לסיבה שהביאה את סמוטריץ' לשוב הביתה במהרה יש כנראה הסבר אחר – הוא ביקש לשים סוף לביזיון שהיה מנת חלקו בגיחה הלא מוצלחת שלו לארצות הברית, שבמהלכה סירבו נציגי הממשל האמריקני לפגוש בו. הביקור הזה יירשם  כפרק מביך ביחסי ישראל ארה"ב, ועוד יזכרו ממנו את הנאום באנגלית מסורסת שנשא סמוטריץ' בכנס הבונד, נאום שגרר אחריו קיתונות של לעג (רק שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן החמיא לו: "האנגלית – פצצה"). 

מחולל ההפיכה המשטרית, שר המשפטים יריב לוין, הסביר השבוע מדוע הוא מסרב בכל תוקף לעצור את תהליך החקיקה. קשה להאמין שמישהו קנה את ההסבר הזה. "אם אעצור את תהליך החקיקה" הסביר לוין "בפרקליטות ינצלו את זה ויתפרו לי תיק. לי או לחברי". אם רצתה הפרקליטות לתפור לו תיק, מה מנע ממנה לעשות זאת עד עכשיו? בהפגנה בברלין, בזמן הביקור של נתניהו, נשא אחד המפגינים שלט: "יחריב לוין". אהבנו.  

בורא עולם, כך למדתי מהרב בן ארצי, מאוד לא אוהב שקרנים ועתיד לבוא איתם חשבון, בעולם הזה או בעולם הבא. לדברי הרב אולי כבר השנה.  

זה המשפחות שלכם שנשרפו שם 

"הזדעזעתי מזילות השואה, אני כבר לא מזדעזעת וזה המשפחות שלכם שנשרפו שם". המשפט המאוד בעייתי הזה שנאמר במליאת הכנסת על ידי שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן, זכה לתגובות רבות, אחת מהן של מגישת החדשות בערוץ 13 הילה קורח. בין היתר אמרה קורח: "היה דבר אחד בנאום הזה שלך, שצריך להטריד את כל מי שרוצה להמשיך ולחיות כאן כעם אחד. אמרת – כשרת ההסברה, כן? – שזילות השואה צריכה להדאיג 'אתכם' כי המשפחות 'שלכם' נשרפו בשואה. למי התכוונת? ליהודי לוב, עיראק, מרוקו, תוניסיה, אלג'יריה? או שבטעות ניסית לרמוז או לומר מפורשות שהשואה היא 'עניין של השמאלנים', כלומר 'של האשכנזים', שהם 'בהכרח שמאלנים'? לא הבנתי". 
דיסטל-אטבריאן שמעה, זעמה, והגיבה בטוויטר: "נדרשת מידה עמוקה מאוד של חוסר הוגנות בכדי לערוך כך את הנאום שלי. משפט וחצי חולצו ללא הקשר כדי להפוך את הכאב על זילות השואה לזלזול בשואה. הערוץ הזה הפך לערוגה של הסתה ורעל. כף רגלי לא תדרוך שם יותר". היא התארחה לאחר מכן בערוץ שכף רגלה תדרוך בו הרבה, ערוץ 14, ואמרה: "בערוץ 13 מחכים שמישהו מהממשלה יירצח". בחדשות 13 הגיבו: "האמירה המחרידה של השרה מהווה איום על חופש העיתונות שלנו ושל עמיתינו". 

זו איננה ההחרמה הראשונה של כלי תקשורת על ידי בכירי ליכוד. לפני קצת למעלה משנה, בעקבות עזיבתו של יעקב ברדוגו את גלי צה"ל, החליטו בליכוד להחרים את התחנה. בין המחרימים – בנימין נתניהו, אמיר אוחנה, יואב קיש, מאי גולן, שלמה קרעי ואחרים. הצטרפו גם הציונות הדתית והמפלגות החרדיות. שבירה ראשונה של החרם שלא בכוונה, ביצע שמחה רוטמן, שהתראיין בכנסת לכתב של גל"צ והתנצל על כך. שבירה רשמית הייתה ביולי האחרון כאשר יריב לוין עלה לשידור בגל"צ כדי לתקוף את השרה אילת שקד.  

על העזיבה של שרון גל ואיילה חסון, יצליחו כנראה בערוץ 13 להתגבר. ההכרזה של דיסטל-אטבריאן שכף רגלה יותר לא תדרוך בערוץ, היא מכה אנושה שספק אם יעלה בידם להתאושש ממנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן