יבול שיא
הרפת והחלב
Shutterstock 2020560551

בין "ימין מלא" ל"ימין כיסא"

3 דק' קריאה

שיתוף:

גוש הימין הוא חבית פוליטית שתביא להרס הדמוקרטיה

הטקטיקה אשר נקט בה הלוליין הפוליטי נהנתניהו כדי לחזור לכיסא המלכות ולהחזיר את שרה ויאיר אל עטיני הממלכה, באה לביטוי בבניית גוש של "ימין מלא" – חבית פוליטית הכוללת אינטרסים, גחמות ומזימות – פעולות שביצוען כרוך במתן דמי לא יחרץ בצד הרס הדמוקרטיה והפרת זכויות אדם בישראל ובשטח המוחזק (יו"ש). 

ארץ ישראל יהודית לעזאזל הפלשתינים 

משקלם הפוליטי של "עצמה יהודית" בראשות בן גביר בצירוף "הציונות הדתית" בראשות סמוטריץ בקואליציית הימין המלא נותנת בידם כלים להפעלת מדיניות לאומנית גזענית ביו"ש תוך נישול הפלשתינים מזכויותיהם הטריטוריאליות והלאומיות, וכליאתם ב"בנטוסטאנים"- ערי שינה תוך שהם מועסקים כ"חוטבי עצים ושואבי מים" לשירות היהודים וזאת ללא קביעות ובשכר נמוך. אליבא בן גביר וסמוטריץ גם הערבים אזרחי ישראל הם בבחינת גיס חמישי כל עוד אינם חוזרים ונשבעים חדשות לבקרים בנקיטת חפץ על הכרתם בעליונות היהודים בישראל עליהם. כוונת בן גביר, סמוטריץ וחבריהם ליזום חקיקת חוק עונש מוות למחבלים היא בבחינת בומרנג המעודד מרחץ דמים דו צדדי מבלי יכולת לעצור את התדרדרות אירועי הדמים. ניסיון הבריטים בהפעלת עונש מוות על אנשי מחתרות אצ"ל ולח"י בעת שליטתם בארץ ישראל נתקל בפעולות נקמת דם של המחתרות. הקולוניאליזם, כזכור, פשט רגל לאחר שלא הצליח "לאלף" את הילידים בקולוניות לצייתנות והכרה באדנות המתיישבים האירופים. 

דמי לא יחרץ 

משקלם הפוליטי של המפלגות החרדיות בא לידי ביטוי בהתייחסות אל ציבוריהם כאל בני חסות של הרבנים – שליחי האל וככאלו הם מחויבים בצייתנות למר"נים ולאדמו"רים. ש"ס בהנהגת דרעי שולטת גם בציבור מזרחי לא חרדי ניכר השרוי במצוקה כלכלית. הנהגת ש"ס מעדיפה להיות במעמד של מחלק תלושי נדבות ("קמחא דפסחא") לציבור זה במקום לפעול להיחלצותו ממבוך העוני במסלול של למידה רחבה לצורך רכישת מקצועות יצירתיים ומתגמלים, ובמקביל הנהגת מדיניות רווחה אוניברסלית הממומנת ממיסוי מוגבר של שולי הכנסות והון העתק. מנהיגי יהדות התורה, גפני הליטאי וגולדקנופף החסידי, פועלים בדרך דומה בתוך הציבור האשכנזי החרדי בלבד. ההתייחסות של מנהיגים ורבנים חרדיים למהות היהדות מצטמצמת למרכיב הדתי חרדי, ומתעלמת מהמרכיב הלאומי אזרחי – לימוד נצחי בישיבה או בכולל עולה לשיטתם בחשיבותו ובחיוניותו על חובת השירות הצבאי או שירות אזרחי חליפי לטובת הציבור. לעניין זה השותפות עם המדינה מצטמצמת לקבלת תקציבים לצורך מימון קיום לומדי התורה הנצחיים. מאידך מחזיקים החרדים חזק בסטטוס קוו הכופה על כל אזרחי המדינה מנהגי ומגבלות דת בחייהם.

המפלגות החרדיות מתנזרות מעיסוק בביטחון חיי האזרחים, מעידוד פיתוח חדשנות מדעית לטובת צמיחה כלכלית וייצוב רף מחייה הולם ומשותפות ביוזמות שלום הוגן עם שכנינו הפלשתינאים, ושקועות בצרכיהן הכיתתים. דמי הלא יחרץ המובטחים להם על ידי נהנתניהו מרתקים אותם אל הימין המלא המשרת ימין כיסא. 

מלחכי פנכה 

רוב קהל מצביעי הליכוד חף מהבנת הבסיס עליו אמורה להיות מושתתת חברה דמוקרטית המכילה את ערך הערבות ההדדית – חברה אשר פועלת בכלים חוקתיים ופיסקליים לצמצום תחולת העוני ואי השוויון, ומשוחררת מצוויי דת פסבדו פטריוטים המרחיקים את סיכויי השלום והבטחון האזרחי. ביבי נאחז במדיניות כלכלית חברתית הגורסת כי כל נפש בעולמנו שוחה לבדה באוקיאנוס הקיום הכלכלי בחסותם של אלו ששפר גורלם והצליחו. ביבי מתמרן בין הבטחות שווא ל"עמך" כי יצליח בעזרת המנטרה "עידוד התחרות" להתגבר על היתרונות הכלכליים המאפיינים גופי ייצור וסחר במשק, שמייצרים מונופולים אוליגופולים וקרטלים שיש בכוחם לחלוב את כיסי האזרחים. סף רווחה הולם ליחידים ומשפחות במתווה של העלאת שכר ופיתוח שירותים ציבוריים נגישים לכל, הס מלהזכיר. במקום לייצר מאגר משאבים למטרה זו בדרך של גביית מס מוגדלת משולי ההכנסת העתק והון העתק, נאחז ביבי במנטרת "הפחתת מס לכולם", ובמיוחד לאוליגרכים "השולטים במשק" כדי שחו"ח לא יברחו עם עסקיהם לחו"ל. התפיסה החברתית כלכלית – "תנו לממזרים להתעשר והם ישאירו פירורים לאחרים", בתוספת ערפול הפצע המדמם – הנצחת שלטון כיבוש ישראלי על העם הפלשתינאי ואדמתו תוך הבטחה כי כוחנו יתיש ו"הזמן ירחם", מוגשים לעמך מצביעי הליכוד כעסק מסובך אשר איש זולת ביבי לא יוכל לו. כך גולשת הדמוקרטיה הישראלית לפולחן ביבי ומשפחתו כאבן הראשה. 

ימין גזעני בעולם 

הופעת הימין הבדלני גזעני והתחזקות כוחו בעולם הדמוקרטי בולטת במיוחד בארצות הברית, שם הצליחה דמות הזויה בעלת אגו מנופח כדונלד טראמפ לכבוש את המפלגה הרפובליקנית, ולהפכה לכלי שרת בידו. טראמפ מתנהל פוליטית תוך שימוש ביצירת ובהעצמת בדיות מלוות בהטחת שקרים ביריביו. טראמפ מצליח בדרך זו לסמא עיניים ולעוות תודעת כמחצית מאזרחי ארה"ב המאמינים לו כי רק הוא יכול להנהיג את מלחמת הטובים ברעים. תופעות דומות המתרחשות במדינות כברזיל, הונגריה, פולין, וטורקיה, מסתננות למדינות דמוקרטיות אחרות ומסכנות את המהות הדמוקרטית בעולם. גחמת הדיקטטור הרוסי פוטין לכיבוש וסיפוח אוקראינה לרוסיה מחריפה אף היא את הסכנות העומדות בפני העולם הדמוקרטי. 

אבן מאסו הבונים ותהי לראש פינה 

הכישלון לאושש בישראל כוח פוליטי סוציאל דמוקרטי תוך איחוד מפלגות העבודה ומרצ, מאותת על צורך חיוני ומידי להקים בישראל מפלגה דמוקרטית גדולה אשר תכלול את כל הכוחות הפוליטיים המזוהים כמרכז שמאל, לרבות המפלגות הערביות. זו הדרך היחידה בה אפשר יהיה להתארגן ככוח פוליטי דמוקרטי משוחרר מגחמות של יחידים רודפי כיסא, ממון וכבוד ולהתפנות לקידום צרכי העם. 

המכנה המשותף המיידי של המפלגה הדמוקרטית יהיה: 

א. הפיכת מדינת ישראל למדינת רווחה אוניברסלית בדומה לדנמרק, פינלנד, נורבגיה וכדומה, תוך צמצום תחולת העוני ואי השוויון 

ב. חתירה כנה ועקבית לשלום עם שכנינו הפלשתינים על בסיס תכנית שתי מדינות סוברניות ישראל ופלשתין ממערב לירדן. 

ג. טיפוח ציבורי לאומי של חדשנות מדעית וטכנולוגית מצמיחה המשולבת בשיקום איכות הסביבה ופגעי האקלים. 

ד. שמירה על יכולת צבאית לעמוד בפני אויבים כאירן האיסלמיסטית תוך שיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב.                                                      

"אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום" 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן