יבול שיא
הרפת והחלב
המכללה האקדמית בית ברל

בית ברל – הוראה פורצת גבולות

2 דק' קריאה

שיתוף:

רוצים להיות חלק מעולם החינוך החדש ולראות איך ייראה הגן העתידני? בואו ליריד החינוך וליום הפתוח של המכללה האקדמית בית ברל, בה הבינו תפקידם של אנשי החינוך השתנה והפך להיות יותר מאתגר ולא שגרתי 

בעידן בו המידע הלימודי נגיש בלחיצת כפתור והדור הצעיר כבר פחות זקוק למורה על מנת לצרוך מידע, תפקידם של אנשי החינוך הפך להיות יותר מאתגר ולא שגרתי. בשנים האחרונות בתי הספר לחינוך מבינים שצריך להצית אצל התלמידים את ניצוץ הסקרנות, את הגמישות המחשבתית, את היצירתיות, המקוריות, ולגרום להם להיות לומדים עצמאיים. המורה הוא כבר לא רק מחנך, אלא גם מנטור עבור התלמידים שלו, מורה לחיים שמעורר בהם השראה ולא מתרכז רק בציונים ובלמידה סטנדרטית. 

מי שמבינה היטב את השינוי היא המכללה האקדמית בית ברל, שמתאימה את עצמה לצרכי השטח ולמציאות המשתנה. הלמידה במכללה הפכה להיות מותאמת תקופה, סביב דיונים, יצירה וחשיבה יצירתית. "אנחנו מקנים לסטודנטים שלנו מיומנויות, מעניקים להם כלים של חשיבה יצירתית וביקורתית, שידעו למזג ידע ומיומנויות אישיות ומקצועיות, בשילוב טכנולוגיה, עשייה ויצירה", מסבירה ד"ר חיית שחם, ראש היחידה להכשרת מורים ומחנכים במכללה. 

ביום שלישי, ה-6 ביוני, בין השעות 12:00-18:00, תקיים המכללה האקדמית בית ברל יריד חינוך ויום פתוח למתעניינים, שבמהלכו יוכלו הסטודנטים העתידיים להכיר מקרוב את פעילות המכללה ואת היוזמות החדשניות, יפגשו את הסטודנטים והמרצים ויכירו מקרוב את האתגרים במערכת החינוך והפתרונות שיהפכו את מערכת החינוך להרבה יותר אטרקטיבית, גם עבור התלמידים וגם עבור אנשי החינוך.  

"המטרה שלנו ביריד היא להראות שיש הוראה אחרת, יותר מעניינת, אטרקטיבית ומותאמת לעולם החדש", מוסיפה ד"ר שחם. "התלמידים לא צריכים לשבת כל היום מול ספר ומחברת, אלא ללמוד בצורה יצירתית, לייצר וליצור. אנחנו רוצים לשתף את המתעניינים בלמידה החווייתית, המשמעותית שמעצבת את המורה החדש. מורה שמסתכל לילד בגובה העיניים, מצית בו את התשוקה, מעשיר אותו בתחומי תוכן אינטרדיסציפלינריים (בין-תחומי). מורה שגורם לתלמיד להיות סקרן, לשאול את השאלות הנכונות, לחשוב בכוחות עצמו ולהתמודד עם אתגרים. תלמיד שיידע להיות יצירתי וביקורתי, יידע לעבד מידע דרך כלים טכנולוגיים וויזואליים ויהיה מוכן לעולם המתחדש שהוא מיומנויות ולא תוכן". 

במהלך היריד, לצד המפגש עם הסטודנטים ותוצרי העבודה שלהם בשטח, יוכלו המתעניינים בהוראה לצפות בסרטונים של למידה אחרת מהארץ ומהעולם, לקחת חלק בהרצאות כגון 'הטעיות וטעויות בחשיבה ביקורתית', 'קשר בין אחים', 'להיות הורה במאה ה-21', 'גבולות בעולם הילד והמבוגר' ועוד. הם יוכלו גם להשתתף בסדנאות מעשיות במגוון תחומים, החל מחשיבה מתמטית, דיבייטים באנגלית, התנסות בגן העתידי – גן שמשלב בין יזמות, טבע, קהילה ודיגיטציה. המרכז 'ללימודי חברה וקהילה', יחשוף ביריד שתי תוכניות חדשות במגמה לקרימינולוגיה ואכיפת החוק. קרימינולוגיה ירוקה ותוכנית ללימודי קנאביס. התוכניות החדשניות שמות דגש על הקשר בין עולם הקרימינולוגיה לאיכות הסביבה ושוק הקנאביס המתפתח.  

המדרשה לאמנות שתיקח חלק ביריד, תקיים סדנת רישום בפחם וציור, המחלקה לקולנוע תקרין סרטים עלילתיים ודוקומנטריים בבימוי סטודנטים בוגרים ומרצים וכן יוקרן סרטו של הבמאי והמפיק, ראש המחלקה ברק הימן שחושף את מאחורי הקלעים של העשייה הדוקומנטרית שלו. 

בנוסף, המתעניינים בהוראה יכירו את מגוון התוכניות של 'הפקולטה לייעוץ, טיפול ותמיכה חינוכית' – שהוקמה בעקבות ההשלכות של הקורונה על ילדים, מתבגרים, עובדי הוראה וטיפול. הפקולטה מאגדת תכניות של תואר שני בתחומי הייעוץ והטיפול שמטרתן למקד את תשומת הלב לכל ההיבטים הרגשיים שקשורים בעבודה בסביבות חינוכיות פורמליות ובלתי פורמליות והרחבת הידע התאורטי, המחקרי והיישומי. עוד תחת הפקולטה, תכניות ייעוץ חינוכי, קידום נוער, טיפול באומנות ותואר ראשון בקרימינולוגיה בחינוך וקהילה.  

אז רגע לפני שאתם יוצאים למסע שלכם, מחכים לכם ביריד החינוך וביום הפתוח יום שלישי, ה-6 ביוני, בין השעות 12:00-18:00, לקבל מידע על מסלולי הלימוד, להיפגש עם הסטודנטים בשטח, להתייעץ עם סגל המרצים, לשמוע על מגוון האופציות ובעיקר לדעת שחינוך במכללה האקדמית בית ברל, פורץ גבולות.  

היכנסו כאן לאתר המכללה האקדמית בית ברל: www.beitberl.ac.il 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן